Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2003, 06:33
Maradinus
Maradinus is offline
?
Oud 22-07-2003, 07:44
Riconoscente
Riconoscente is offline
Naar ik geloof, spuiten muggen een bepaald soort gif in je huid als zij er bloed uithalen. Dat jeukt en als het lichaam dat gif probeert weg te werken jeukt het nog een beetje meer. Als je eraan gaat krabben, verspreidt het gif zich en jeukt het nog meer. Bij mij jeukt het tegenwoordig alleen nog maar de nacht dat ik gestoken ben. Die morgen daarna zie ik er niets meer van en jeukt het niet meer. Komt denk ik omdat ik heel veel water drink!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 08:31
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ja precies, en dat spuug is geloof ik om ervoor te zorgen dat het geen wondje wordt ofzo toch ?
Oud 22-07-2003, 09:54
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Het jeuken komt idd door een stofje dat de mug in je spuit, dit doen ze omdat bloed normaal zou gaan stollen en dan kunnen ze het niet opzuigen. Want dan komt hun 'zuigbuis' verstopt te zitten.

Ik ben echt heel erg allergisch. Vroeger ben ik es een keer zo erg lekgestoken dat ik 's nachts om 5 uur in bad moest zodat ik wat kon afkoelen en de jeuk wat kon verminderen.
Ik wreef dus ook heel erg, omdat ik ook erg allergisch was/ben. Nu ben ik inmiddels groot en gelukkig spreid het niet meer uit over heel m'n lichaam, doordat ik niet meer zo wrijf dus.
Maar helaas, ik krijg wel nog bulten die groter kunnen worden dan het oppervlak van een flippo en dat van 1 beetje
Oud 22-07-2003, 12:30
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ik ben er inderdaad ook allergisch voor. Gelukkig heb ik nu hele goede zalf en medicijnen van de dokter gekregen, want ik heb het een antaal keren gehad dat heel mijn hand en pols dik waren van 1 mug. Dan kan je dus echt helemaal NIKS doen. Zielige ik.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 14:38
DaBoY
DaBoY is offline
Ik had gehoord dat als een mug je bloed gaat zuigen, dat er dan speeksel van de mug in je bloed komt en dat zorgt ervoor dat je een bultje krijgt en dat gaat dan jeuken.

Maarjaaa....of dat waar is
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 15:48
Maradinus
Maradinus is offline
aha weer wat wijzer geworden check ook ff deze topic
Oud 31-07-2003, 20:50
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 22-07-2003 @ 09:31:
Ja precies, en dat spuug is geloof ik om ervoor te zorgen dat het geen wondje wordt ofzo toch ?
volgens mij dat het bloed iets minder snel stolt weer
Oud 31-07-2003, 21:44
Bravo
Bravo is offline
Geen idee! Heb het ooit weleens gehoord maar weet het niet meer. Wat ik wel weet, is dat ze ontzettend irritant zijn!!
Oud 31-07-2003, 23:59
Verwijderd
Ik ben er ook iets allergischer voor dan de meesten... had vorige week nog een bult ongeveer tergrotte van de palm van mn hand (en ook opgezwollen) was ook geen beet van een neefje.. maar van een paardevlieg ( ) maar goed, al die domme rotbeesten neefjes, blackflies, horseflies. Mijn bulten worden allemaal even dik
en het komt dus inderdaad door de stof die de vlieg gebruikt zodat het bloed niet stolt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 08:44
Verwijderd
Een vriendin van mij kon een keer haar oog niet meer openen omdat ze op dr oog was gestoken ofzo en t was helemaal opgezwollen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 23:51
Verwijderd
Gatver! Ik krijg echt de kriebels als ik dit topic lees! Bij mij worden muggenbulten ook helemaal groot! En oh mijn god was is dat irritant!! En als ik dan die mug doodsla zie ik al mijn bloed dat ie heeft opgezogen op het papiertje! Walgelijk gewoon!!! DOOD AAN DE MUGGEN!!

kriebels!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een muggenbult ontstaat omdat een (vrouwtjes)mug je prikt, om te voorkomen dat je bloed gaat stollen spuugt die mug er speeksel in en dat veroorzaakt een soort lichte allergische reactie en dat zorgt ervoor dat het een bult wordt en gaat jeuken.

Regels voor berichten