Advertentie | |
|
![]() |
||
loze uitleg, ik snap eig niet goed wat je bedoelt.
er moet helemaal nix, opwarming van de aarde is er sowieso en de extra opwarming (het broeikaseffect) dat is de schuld van de mns: zie uitleg Tio Citaat:
![]() je stelling is loos en je argumentatie lijkt nergens naar .
||||||
Citaat:
* Als mens nog paar honderd jaar zo door gaat met fossiele brandstoffen stoken dan warmt de aarde enorm op en stijgt de zeespiegel enorm * Als mens zo doorgaat met het stoken van fossiele brandstoffen is alles binnen honderd jaar op. Volgens mij zou de temperatuur 4 graden zijn gestegen in 2100. Dat moet toch nog wel lukken? - en de plaatsen van de dieren die zich niet kunnen aanpassen kunnen door anderen worden ingenomen. Citaat:
Citaat:
![]() 2. Phoenix = (misschien niet overal zo) vuurvogel die na dood herrijst uit de as. Verschil tussen phoenix en rerisen phoenix zou dus zijn dat de ene nog nooit herrezen is en ander wel... - maar deze nickname is oud en volgens sommige betekenissen inderdaad pleonastisch - al klinkt het wel goed. - Maar ik gebruik tegenwoordig Phoenix17 (17 niet voor leeftijd maar omdat het een mooi priemgetal is) 3. Deze dingen moet je niet letterlijk nemen anders begrijp je de rest van de wereld niet meer. Onnatuurlijk betekent doorgaans dat dat aan de mens is toe te schrijven. 4. toch wel - tenzij het te extreem wordt... maar bij een globale opwarming van een paar graden worden grote nu te lang bevroren gebieden in bijvoorbeeld rusland geschikt voor landbouw. 5. HET broeikaseffect is geen apocalypse. Citaat:
Ik neem maar aan dat uitspraak A de foutieve uitspraak was. Zoveel argumentatie is er op zich niet maar het gaat over wat een feit lijkt en niet over een mening. Citaat:
2) Hmm... kijk dat is interessant. Dat de eerste C in gasvorm en gesteenten zat is buitengewoon logisch ja... had ik ook moeten bedenken - damn, (normaal denk ik wel aan dergelijke dingen). maar... wanneer waren die fossiele brandstoffen ontstaan?
||
Citaat:
We zijn trouwens alleen maar een 'gevaar' voor het milieu omdat we met zoveel zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Maar in ieder geval ben k het wel met jouw eens. Zeker dat deel waarin je zegt dat niets onnatuurlijk is, alles is natuuurlijk.. de mens is zo geworden als hij geworden is (dus broeikas effect creeerend vervuilend enz.) omdat onze hersenen zo zijn geevolueert, en dat is opzich een heel natuurlijk proces. dus isset broeikas effect heel natuurlijk. Maar ik vind het niet natuurlijk in de zin dat de mens het weer hersteld in de oorspronkelijke staat. Want de aarde is kouder geworden, en dat is tog ook allemaal natuurlijk. dus dan zou het juist weer onnatuurlijk zij, maar zoals ik al zei vindt ik niets onnatuurlijk e alles natuurlijk..(dit is een beetje wartaal maar misschien begrijpt iemand wat ik bedoel..ahum ![]()
|
![]() |
Volgens mij is het hele broeikaseffect onzin, ja de werled warmt op maar dat deed het al voor de industriele evolutie dus wat heeft het met de verbranding van fossiele brandstoffen te maken ,als je de grafiek van de temperatuur van de wereled bekijkt zul je zien dat de temperatuur altijd hevig schommelde en dat het niet aan het;;broeikaseffect'' ligt ofzo
|
Verwijderd
|
Stranger heeft gelijk, in het verleden is het al vele malen warmer geweest dan nu, en wat wij nu ook doen, het gaat toch wel weer warmer en kouder worden, het broeikaseffect is gewoon een natuurlijk verschijnsel, wij bespoedigen het inderdaad nu maar het is niet erg, het koelt hoe dan ook wel weer grof af in de toekomst, bij de volgende ijstijd.
En dat de zeespiegel stijgt door het broeikaseffect is inmiddels ook alweer lang achterhaald. De delen van de ijsbergen onder water smelten namelijk ook, waardoor ze MINDER ruimte innemen, en dat weegt wel degelijk op tegen die kleine topjes die erbij komen. Bovendien geloof ik dat er op dit moment juist meer water bevriest maar dat kan ik mis hebben. [edit: overigens zeg ik niet dat het opmaken van al onze fossiele brandstoffen geen enorme stommiteit is, zeker nu we nog niet volledig op andere energievoorzieningen kunnen teren. Ik verwacht wel dat voordat het echt op is, we wel dermate ver gevorderd zijn met wind/water/zonne/kern/nulpunts energie dat we het wel daarmee kunnen compenseren, maar het is en blijft een gok] |
![]() |
|
Er zijn inderdaad natuurlijke schommelingen etc maar ze zijn er inmiddels al wel over uit dat de mens ook eraan toevoegd. Hoeveel staat niet helemaal vast en de ernst valt op zich ook mee. Zodra het te warm wordt stopt een warme golfstroom onder de noordpool en we zitten in een ijstijd.
Maar het ging mij er meer om dat die fossiele brandstoffen in de atmosfeer zouden moeten zitten alhoewel ik dat inmiddels half herzien heb.
|
Broeikaseffect is wat anders als "gkobal warming" oftewel klimaatsverandering.
Dat wordt hier door de war gehaald. Het broeikaseffect maakt leven mogelijk op deze planeet. (Venus heeft het ook maar iets te veel) Het zorgt ervoor dat niet alle warmte direct weer terugkaatst de ruimte in. KLimaatsverandering is dat wat er nu verwacht wordt dat gaat gebeuren, of het natuurlijk (niet-menselijk) of door mensen veroorzaakt wordt is weer iets anders. Het gemeten stijgende temperatuur kan de oorzaak zijn van een natuurlijke schommeling. Maar onderzoek over het effect van CO2 heeft uitgewezen dat het een belangrijk onderdeel is van het broeikaseffect. En de afgelopen 150 jaar is dat met 200% (zoiets dacht ik) verhoogt. Dat is niet natuurlijk, en zorgt er waarschijnlijk voor dat de atmosfeer meer CO2 vasthoud waardoor het warmer zou worden.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Stelling Nederlands smile_girl | 10 | 08-12-2008 13:52 | |
Verhalen & Gedichten |
'Ik hou van jou!' Riantje | 27 | 23-05-2004 17:49 | |
Flora & Fauna |
Wereld natuur fonds , aaaaarrrrgh *zeer boos* happy human being | 56 | 12-03-2003 18:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De toekomst van de mens! Vlooienband | 47 | 01-03-2003 13:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
veganisme utopian me | 66 | 15-08-2002 17:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Amerika uitgelegd damaetas | 34 | 25-07-2002 20:50 |