Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2003, 10:49
Car000
Car000 is offline
ik heb dit jaar mn VWO-diploma gehaald.. en ik weet nog steeds niet wat ik moet studeren..
eigenlijk vraag ik me af of ik me uberhaupt nog wel in kan schrijven en maandag beginnen veel introductieweken al!!
weten jullie hoe het nou allemaal zit met inschrijvingen en uitterste datums enzo?
zijn er nog meer mensen met dit Grote Probleem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2003, 11:28
jbtq
jbtq is offline
je kan je altijd inschrijven tot 1 september. je heb dus nog ongeveer 3 a 4 weken. Je mist dan wel de intro en meestal geeft een inschrijving na 1 augustus geen garantie dat je ook 1 sept mag beginnen. je bent nu wel erg laat. is een jaartje er tussen uit niks voor jou>? Oh ja, ik zit hopelijk niet met dat probleem, maar ik was redelijk laat. Ik heb afgelopen maandag alle papieren netjes afgeleverd [ diploma's etc]
Oud 06-08-2003, 11:29
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
je kan je inschrijven wanneer je wil
maar als je dit doet nadat de introductie is begonnen kan je niet meer deelnemen aan die introductie (lijkt me duidelijk)
ik wist(/weet) ook niet wat ik wil studeren, heb me ingeschreven voor bestuurskunde
Oud 06-08-2003, 11:34
Nona
Nona is offline
Je kan idd nog inschrijven. Als je het tegen die tijd nog niet weet kun je altijd nog kiezen voor een oriëntatiejaar (dat wordt niet gefinancierd dus het is wel duur) of een jaartje werken om erover na te denken. Oriëntatiejaar is trouwens in Driebergen geloof ik; dan krijg je allemaal dingen voorgelegd.
Oud 06-08-2003, 13:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-08-2003 @ 12:34:
Je kan idd nog inschrijven. Als je het tegen die tijd nog niet weet kun je altijd nog kiezen voor een oriëntatiejaar (dat wordt niet gefinancierd dus het is wel duur) of een jaartje werken om erover na te denken. Oriëntatiejaar is trouwens in Driebergen geloof ik; dan krijg je allemaal dingen voorgelegd.
Hogeschool van Ede doet dat ook (Maar dan moet je geloof ik naar Amesvoort).
Ik dacht dat je in Leiden naar een studieadviseur kan. Er is een bepaalde datum voor, maar ik weet dat niet goed. Misschien kan jet er eens heen bellen voor info ect. Misschien kan die je helpen.
Ik ben ook nog niet echt ingeschreven. Doe nu mee aan een 2e loting en als ik weer wordt uitgelood ga ik nog weer iets anders studeren. Ik heb nu alleen die dingen opgegeven bij IB, maar verder nog geen inschrijfformuleren ingevult. Dus officieel sta ik ook nog niet echt ingeschreven..
Oud 06-08-2003, 13:09
Pinkflower
Pinkflower is offline
Hey! Je kan toch ook gewoon half jaartje werken en jezelf orienteren en dan in februari beginnen met een nieuwe studie?
Oud 06-08-2003, 15:54
Litmanen
Litmanen is offline
Ook ik heb mijn VWO-diploma gehaald en heb me nog niet ingeschreven. Ik weet het gewoon niet. En de tijd dringt. Maar ja, ik wil ook niet iets kiezen waarvan ik niet zeker weet of het wel wat is voor me. En op die manier kom ik er dus nooit uit. Misschien dat ik er maar een jaartje tussenuit ga. Wie weet naar de VS ofzo. Ik weet het gewoon nog niet.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 15:57
Verwijderd
Zelf heb ik nog een herexamen deze maand, derde tijdvak dus, als ik dat haal hem ik m'n VWO-diploma en kan ik gaan studeren.. Het nadeel is dat ik pas op 30 augustus of 6 september de uitslag krijg... dus is het voor mij ook nogal vervelend met inschrijvingen... Ik zit er ook over te denken om een jaartje te gaan werken en bij te komen, want thuisstudie VWO in 1 jaar was toch nogal zwaar... Maar ja... Wat zouden jullie doen? Jaartje werken? Of toch niet?
(Als ik zak doe ik overigens nog een jaartje VWO voor 2 vakken en ga ik daarnaast werken.)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-08-2003 @ 16:57:
Zelf heb ik nog een herexamen deze maand, derde tijdvak dus, als ik dat haal hem ik m'n VWO-diploma en kan ik gaan studeren.. Het nadeel is dat ik pas op 30 augustus of 6 september de uitslag krijg... dus is het voor mij ook nogal vervelend met inschrijvingen... Ik zit er ook over te denken om een jaartje te gaan werken en bij te komen, want thuisstudie VWO in 1 jaar was toch nogal zwaar... Maar ja... Wat zouden jullie doen? Jaartje werken? Of toch niet?
(Als ik zak doe ik overigens nog een jaartje VWO voor 2 vakken en ga ik daarnaast werken.)
Als je denkt dat je daarna ook nog aan een studie gaat beginnen kun je er best een jaartje tussenuit gaan. Je hebt per slot van rekening een jaar uitgespaart!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 16:49
sublime
sublime is offline
ik heb ook pas afgelopen maandag alles opgestuurd naar de uni..

en als je het echt nog niet weet, kun je of er een jaar tussenuit gaan of een orientatie iets doen. zomaar iets beginnen lijkt me vrij zinloos.

ik weet dat ze bij de universiteit van humanistiek in utrecht samen met de hogeschool daar een orientatie cursus van 24 weken oid hebben wat je met je studiefinanciering kunt betalen; omdat je voor februari klaar bent kun je het terugkrijgen en dan het studiejaar daarop beginnen.

die cursus leek mij wel leuk, heel afwisselend, bv ook iets met vechtsport en kunstzinnige vakken enzo, maar tmoet je wel liggen denk ik

[Klik hier voor meer info
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-08-2003 @ 17:21:
Als je denkt dat je daarna ook nog aan een studie gaat beginnen kun je er best een jaartje tussenuit gaan. Je hebt per slot van rekening een jaar uitgespaart!
Studeren is echt wat ik wil, maar 't kan geen kwaad een jaartje wat geld te sparen enzo... Ik weet van mezelf dat ik echt ga studeren, omdat ik dat dus echt echt wil... Geld is dan ook wel handig
*gaat erover denken*
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-08-2003 @ 18:22:
Studeren is echt wat ik wil, maar 't kan geen kwaad een jaartje wat geld te sparen enzo... Ik weet van mezelf dat ik echt ga studeren, omdat ik dat dus echt echt wil... Geld is dan ook wel handig
*gaat erover denken*
Als je het echt graag wilt, kan het volgens mij geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 18:27
Verwijderd
TINGGGGGGGG.

Rechten
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 20:08
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-08-2003 @ 16:57:
Het nadeel daatvan is dat je uit je studieritme bent. Voor de ene is het makkelijker om erin terug te komen dan voor de ander. Dat moet je voor jezelf bekijken. Van die cursussen zijn natuurlijk een leuke optie.
Oud 08-08-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 06-08-2003 @ 21:08:
Het nadeel daatvan is dat je uit je studieritme bent. Voor de ene is het makkelijker om erin terug te komen dan voor de ander. Dat moet je voor jezelf bekijken. Van die cursussen zijn natuurlijk een leuke optie.
Mja, ik ben een beetje aan het twijfelen nu.. Ik heb het nu nog niet echt met iemand besproken, moet het eerst zelf bedenken...

Ik heb afgelopen jaar echt heel veel gedaan, super veel. In totaal maar vier weekjes echt vakantie. Nu ook in de zomer heb ik geen vakantie, ben de hele tijd druk geweest. Merk ook dat ik echt zin heb ik wat rust of iets anders...

Jaartje werken is wel heel gunstig, jaartje er tussen uit, bij komen van afgelopen jaar en geld sparen. Dat lukt me nu echt niet... Mja... *denkt denkt*
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:17
Nyawa
Jaartje in het buitenland werken misschien? Leer je een andere cultuur kennen, staat leuk op je CV en wat extra geld is natuurlijk ook altijd praktisch.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 08-08-2003 @ 18:37:
Mja, ik ben een beetje aan het twijfelen nu.. Ik heb het nu nog niet echt met iemand besproken, moet het eerst zelf bedenken...

Ik heb afgelopen jaar echt heel veel gedaan, super veel. In totaal maar vier weekjes echt vakantie. Nu ook in de zomer heb ik geen vakantie, ben de hele tijd druk geweest. Merk ook dat ik echt zin heb ik wat rust of iets anders...

Jaartje werken is wel heel gunstig, jaartje er tussen uit, bij komen van afgelopen jaar en geld sparen. Dat lukt me nu echt niet... Mja... *denkt denkt*
Als je gaat werken, en dan doel ik op 38 uur per week of meer, heb je feitelijk gezien ook niet veel vakantie.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Wes schreef op 11-08-2003 @ 19:55:
Als je gaat werken, en dan doel ik op 38 uur per week of meer, heb je feitelijk gezien ook niet veel vakantie.
Nee, snap ik, maar het is dan toch meer van; om 8 uur beginnen, om 6 uur klaar en dan ís het ook klaar.
Ik bekijk het nog even...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 11:39
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik moet me ook nog aanmelden, komt door 2e loting. Weet wel wat ik ga doen. Moet me dus nog inschrijven, maar wil wel meedoen met de introductie. Kan dat dan nog met deze reden?
Oud 13-08-2003, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Pinkflower schreef op 06-08-2003 @ 14:09:
Hey! Je kan toch ook gewoon half jaartje werken en jezelf orienteren en dan in februari beginnen met een nieuwe studie?
Helaas zijn er maar weinig studies die ook in februari beginnen. Of is dat op de universiteit anders?

Ik vond het na een half jaar werken een stuk makkelijker om weer naar school te gaan, ik wist nu nog meer waarvoor ik het deed dan daarvoor (ik zou NOOIT m'n hele leven in bv. een winkel willen werken). Maar voor anderen is het idd juist weer moeilijker (nu opeens meer geld, dan weer een heel stuk minder geld en geloof me, studeren is 'rustiger' dan werken), maak daar van te voren afspraken over met jezelf (en vertel die aan anderen).
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 09:32
Miess
Miess is offline
Kom gezellig technische wiskunde in Eindhoven doen dan!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 14:22
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 12-08-2003 @ 12:39:
ik moet me ook nog aanmelden, komt door 2e loting. Weet wel wat ik ga doen. Moet me dus nog inschrijven, maar wil wel meedoen met de introductie. Kan dat dan nog met deze reden?
Ik heb de brieven voor aanmelding van de ib ook nog niet gehad, maar ik heb naar de uni gebelt of ze me info over de introductie konden sturen en of ik al mee kan doen. Heb ze dus net gehad en ik kan meedoen ookal ben ik nog niet officieel bij hen ingeschreven.
Reageren

Regels voor berichten