Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En ik had nero ja, en eentje van iomega die bij de brander zat op cdrom ohja, het is deze: http://www.mega-penny.com/mpc0049.html
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maak je kast nou maar open ![]() Zie je je brander zitten, en ff die connectors aanduwen. Als die los zitten krijgt ie geen stroom en doettie nix.
||
Citaat:
||
Citaat:
Gewoon die kast openmaken, en je ziet het zaakje zitten, doe nou maar. ![]()
||
Citaat:
Mn brander is extern hoor
|
Hahaha oke, dat had je nog niet verteld.
![]() Maaruhm, oke een externe USB brander dus. Ik neem aan dat je Windows 2000/XP draait. Krijg je wel een melding als je de USB kabel in je computer steekt? Eerst eruit halen dus, en dan erin. Krijg je als het goed is een melding dat XP je brander 'ziet'. Werken andere USB apparaten wel goed?
||||
Citaat:
Citaat:
Maar de brander wordt niet herkent door de computer bij "deze computer" Citaat:
Volgens de iomega info help moet ik dit doen, maar daar snap ik ook al niet veel van, ik kan bijvoorbeeld "System Information" helemaal nergens vinden
|
Het grote voordeel van USB is, dat het "Hot Pluggable" is. Dit betekent dat je mag aansluiten en eruit trekken terwijl de computer aan staat. Windows XP is hier ook volledig op berekend en je krijgt rechtsonder zo'n geel ballonetje met de melding dat er een device is aangesloten als je een USB device aansluit.
Probeer dit eens: Doe de kabel van je brander eruit, wacht 5 seconden, doe hem er weer in. Kijk nu snel op je scherm of je rechtsonder een melding ziet. Ik ben benieuwd. ![]()
||
Citaat:
Hm.. ik heb even gezocht op de website van IOmega. Jouw brander wordt native ondersteunt door Windows XP. Dit betekent dat er geen drivers nodig zijn, en de brander gewoon als CDROM wordt herkend en je met b.v. Nero kunt branden. Zie je in "Mijn Computer" wel de CDrom staan? Kan het klepje van de brander wel open? Zo nee: probeer de brander eens in dezelfde poort aan te sluiten als je scanner. Dus scanner eruit en brander in diezelfde USB poort.
||
Citaat:
En eigenlijk heb ik helemaal geen scanner
||
Citaat:
||
Citaat:
Mn cdrom wordt wel herkend en mn brander niet dus Zou het ook aan de transformator ofzo kunnen liggen? Ik had namelijk wel een nieuwe brander gehad, maar geen nieuwe transformator enzo
|
![]() |
enlightenment vroeg of je 'de cdrom' wel kon zien in windows, ze doelde hiermee op de brander, niet op de cdrom zoals jij dacht.
aangezien die niet zichtbaar is, en de tray niet open gaat, krijgt je brander geen stroom via de usb poort, dus is je brander of je usb poort stuk. het ligt niet aan drivers of weet ik wat, je brander krijgt gewoon geen stroom, simpel zat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
aangezien de zipdrive wel werkt op de andere poort, en je brander daarop niet, is de cd brander het probleem. heb je hem pas gekocht? dan zou je ff een telefoontje moeten plegen/terugbrengen, of probeer hem eerst even bij de andere pc...
(weet je zeker dat je hem goed aansluit? check de manual) |
![]() |
|
Ehh wacht.
lucy: zie je nou wel of niet je brander in Mijn Computer staan? Hij staat er als gewone CDROM tussen. Maar als jij ook al een CDROM in je computer hebt zitten horen er er twee te staan natuurlijk. Staat die er tussen of niet? En nieuwe adapter, tja het moet wel hetzelfde voltage zijn natuurlijk. Controleer dit even, staat meestal op de drive zelf hoeveel V hij mag, en op de adapter hoeveel V die levert.
|
Dit lees ik op de website:
Drivers are not available for download because they are native in Windows XP. This means that your drive will be detected as a CD-ROM drive and, if supported by Windows XP, you may be able to burn CD's using the Windows XP built-in burning software.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Nou, dan denk ik dat ik het opgeef In ieder geval bedankt voor de moeite
|
Kan het niet aan de usb kabel liggen ofzo.
Je moet daarom toch niet bij je cd brander kijken naar fouten Volgens mij als je geen drivers nodig hebt, en de usb poort op je pc werkt EN je brander heeft nog een tijdje gewerkt. Moet het aan de connectie ertussen liggen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[config] Chilli Dude | 41 | 30-08-2004 22:44 | |
Software & Hardware |
[CDRW] Leessnelheid A-Open CRW5232 Verwijderd | 4 | 10-12-2003 20:07 | |
Software & Hardware |