Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 18:20
empyrian
empyrian is offline
automatisch..ik heb een Pentium 3 processor met 450 Mhz..de temperatuur kan ik niet checken omdat het zo'n oud ding is, maar daar ligt het probleem volgens mij niet, aangezien het hier niet zo heet is en deze pc veel erger heeft meegemaakt.

/edit: ik heb overigens net geformatteerd..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2003, 18:27
Tofke_H
Tofke_H is offline
Toevallig dat "nieuw" virusje niet op je PC staan?

Payload/Schade
* Het getroffen systeem wordt instabiel, en tracht opnieuw op te starten. (zie ook onder "overige...")
* Op de systeemdatum 16 augustus wordt er een gemeenschappelijke dDOS-aanval uitgevoerd op de website http://windowsupdate.microsoft.com.
(Vanaf alle besmette systemen)

bron : http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=541

Of te wel zoals ik vandaag een PC gezien heb, trouwens ook met een virus (combinatie van verschillende virussen). Als ik het toetsenbord aanraakte dan deed ie een restart. Was oa het BugBear Virus.

http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=507

En nu niet afkomen met hij is pas geformateerd. Snelste wat ik weet van een volledig besmetten PC na een installatie van zuivere orginele CD'roms (windows ed) is 5 dagen.

Het kan natuurlijk nog iets anders zijn.
Oud 13-08-2003, 18:39
empyrian
empyrian is offline
dat virus heb ik al gefixed, en hoezo moet ik niet aankomen met 'net geformatteerd', het is tenslotte wel zo.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 18:42
Verwijderd
Heb je het ook 100% zeker te weten gefixed? Zoja, heb je de vlak voor de problemen wat hardwarematig aan je pc veranderd?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 18:43
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
empyrian schreef op 13-08-2003 @ 19:39:
hoezo moet ik niet aankomen met 'net geformatteerd', het is tenslotte wel zo.
Veel mensen denken dat ze onmogelijk een virus kunnen hebben als ze pas geformatteerd hebben. Dus als ik dan afkom met "je hebt een virus" krijg ik bijna standaard de reactie "kan niet, ik heb pas geformatteerd" Dat bedoelde ik.
Oud 13-08-2003, 18:45
M@rco
M@rco is offline
Crasht 'ie niet gewoon? XP staat standaard zo ingesteld dat 'ie dan automatisch opnieuw opstart.

Bekijk je error logs eens (rechtsklikken op My COmputer > Manage > Error logs). Toevallig een aantal system errors?
Oud 13-08-2003, 18:47
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 13-08-2003 @ 19:43:
Veel mensen denken dat ze onmogelijk een virus kunnen hebben als ze pas geformatteerd hebben. Dus als ik dan afkom met "je hebt een virus" krijg ik bijna standaard de reactie "kan niet, ik heb pas geformatteerd" Dat bedoelde ik.
ik had dat virus inderdaad, na het formatteren, maar ik heb hem gefixed.

Citaat:
Wes schreef op 13-08-2003 @ 19:42:
Heb je het ook 100% zeker te weten gefixed? Zoja, heb je de vlak voor de problemen wat hardwarematig aan je pc veranderd?
ik heb het zeker weten gefixed, en het ligt sowieso niet aan het virus..als dat het probleem was kreeg ik wel zo'n countdown to reset-timer..die krijg ik nu niet, het is gewoon van het ene op het andere moment. en nee, ik heb niks veranderd aan m'n pc.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
empyrian schreef op 13-08-2003 @ 19:20:
automatisch..ik heb een Pentium 3 processor met 450 Mhz..de temperatuur kan ik niet checken omdat het zo'n oud ding is, maar daar ligt het probleem volgens mij niet, aangezien het hier niet zo heet is en deze pc veel erger heeft meegemaakt.

/edit: ik heb overigens net geformatteerd..
Volgens mij kun je toch altijd je temperatuur checken in je bios? Weet het niet zeker, heb me pas bij me allerlaatste pc in temperaturen verdiept.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 18:58
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Wes schreef op 13-08-2003 @ 19:54:
Volgens mij kun je toch altijd je temperatuur checken in je bios? Weet het niet zeker, heb me pas bij me allerlaatste pc in temperaturen verdiept.
Ligt eraan of je moederbord het ondersteunt. Hier staat ook nog een PIII 1GHz met 0,0 sensoren op het mobo, dan houdt het ook al snel op
Oud 13-08-2003, 20:51
MacArt
MacArt is offline
Ken dat probleem wel, that is.. m'n PC ging af en toe ook zomaar zonder rede uit.. Ik heb toen server 2003 erop gezet ipv xp en het was over..
Beetje vaag, maar je kan het proberen (windows opnieuw erop)
Oud 13-08-2003, 22:06
Squid
Squid is offline
Ik had dat probleem ook, is toen gestopt doordat ik het automatisch herstarten afzette. (rechterklik op mijn computer, eigenschappen, geavanceerd, opstart-en herstartinstellingen, en daar bij systeemfouten automatisch herstarten uitschakelen)

Later kreeg ik het opnieuw, (ong 1 maal per week). Nu is mijn voeding kapot, en ik veronderstel dat het daaraan lag.
Oud 13-08-2003, 22:47
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Squid schreef op 13-08-2003 @ 23:06:
Ik had dat probleem ook, is toen gestopt doordat ik het automatisch herstarten afzette. (rechterklik op mijn computer, eigenschappen, geavanceerd, opstart-en herstartinstellingen, en daar bij systeemfouten automatisch herstarten uitschakelen)

Later kreeg ik het opnieuw, (ong 1 maal per week). Nu is mijn voeding kapot, en ik veronderstel dat het daaraan lag.
heb het geprobeerd...hopen dat het helpt. tnx in ieder geval..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten