Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2005, 15:24
Nijpjes
Nijpjes is offline
Hallo!

6e keer dat ik mijn pc ga formateren, 6e keer dat het niet gewoon goed gaat! Maar deze keer is het probleem nieuw. Ik had het ook al voordat ik m ging formateren: hij reset ongeveer om het half uur. Nu is ie inmiddels geformateerd en is ie klaar om windows dr op te zetten, maar nu reset ie steeds tijdens het installeren...

Ik krijg soms wel een miliseconde zo'n waarschuwingsschermpje in beeld vlak voordat ie reset waar ik iets van virtueel geheugen op kan zien staan...meer weet ik niet.

Kan iemand mij helpen?
Oud 01-01-2005, 15:33
freyk
freyk is offline
Kan je je computer je besturingssysteem wel aan?

Post eens je wat meer informatie zoals:
  • Welke windows je erop wilt gaan zetten
  • Hoe krachtig je computer is. dus wat je computer heeft qua snelheid, ram, enz
  • En wat héél belangrijk is, hoe groot je c-schijf is.
Oud 01-01-2005, 15:40
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik ga windows xp pro er op zetten, voor de 6e keer, dus ik weet dat ie het doet. Ik heb een 667 mHz 128 mb ram computer.
En eerst was mn c-schijf 3 gig, maar dat bleek niet genoeg voor windows na een paar maanden updates downen, dus daarom heb ik heb m geformateerd, nog een extra gig van de D schijf gejat, dus ik zou ook genoeg ruimte moeten hebben.
Let wel: ik had dit probleem ook al voordat ik m ging formateren, dus toen windows enzo er nog op zat.
Ik had toen dus wél te weinig ruimte op de c-schijf (varierend tussen 0 en 20 mb), maar windows draaide nog wel redelijk. Ook had ik enkele virussen binnengekregen, maar weet niet meer welke. Dus daar zou het ook nog door kunnen komen. Het resetten begon pas een tijdje nadat ik die virussen binnen had gekregen.
Het resetten van de comp toen ik nog wel windows had uitte zich door een paar keer tijdens het opstarten (als windows aan het opstarten was) te resetten. Als ik eenmaal in windows zat, duurde het ongeveer een half uur voordat ie weer resette.
Maarrrrr, omdat ik zo weinig schijfruimte had op de windows-schijf, kreeg ik hier steeds bericht van. Dan kon ik op dat berichtje klikken en dan ging windows al mn cookies en tijdelijke internet rotzooi verwijderen om weer wat mb's ruimte vrij te krijgen. De laatste paar keren dat windows dit deed, liep die schijfopruiming vast en resette de comp helemaal niet meer
Oud 01-01-2005, 18:11
SubbehQ
SubbehQ is offline
Dit probleem had iemand ookal eerder op het forum, die heeft er toen geheugen bij gestopt (intern geheugen) Toen ging het goed.

btw. wat moet jij in vredesnaam met zo'n pc en dan ook nog windows XP erop.
Oud 01-01-2005, 19:33
Nijpjes
Nijpjes is offline
Uhh, xp draait redelijk op mijn pc hoor...en hij is eigenlijk van mn ma, ik heb geen geld voor een nieuwe...
Ik voel er heel weinig voor om nieuw intern geheugen te gaan kopen, koop ik liever een hele nieuwe pc...ik heb hier al zo veel gezeik mee gehad...
Oud 02-01-2005, 00:13
SubbehQ
SubbehQ is offline
ik zou zeggen: doen!
Oud 02-01-2005, 12:58
Nijpjes
Nijpjes is offline
Hm...heeft niemand nog andere makkelijke minder tijdrovende ideeen?
Oud 02-01-2005, 13:01
freyk
freyk is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 02-01-2005 @ 13:58 :
Hm...heeft niemand nog andere makkelijke minder tijdrovende ideeen?
Uhm, geen windows xp maar bijvoorbeeld windows 2000 (of lager) of een ander grafische besturingssysteem wat minder geheugen vreet?

Laatst gewijzigd op 02-01-2005 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 13:13
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 02-01-2005 @ 14:01 :
Uhm, geen windows xp maar bijvoorbeeld windows 200 (of lager) of een ander grafische besturingssysteem wat minder geheugen vreet?
Van XP naar 2k heb je weinig aan...
Want 128 MB is idd echt te weinig, je zou dan moeten terug gaan naar Win98.

Nieuw geheugen erbij stoppen is een stuk makkelijker dan Windows opnieuw installeren...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 14:05
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik weet niet eens zeker of ik wel 128 mb ram heb...kan maar zo ook 256 zijn...
Een dude op een ander forum raadde me aan memtest te runnen, dat gaat dan tjekken of er iets met mn geheugenmodules is...maar wat ik er verder mee kan

Misschien kan ik wel ergens windows 98 vandaan halen, heb ik tenminste iets...het ligt trouwes ook niet aan mn koeling, tis een gezellige 35 graden bij mn cpu.
Bedankt voor jullie hulp iig, ik hou jullie op de hoogte, als jullie nog ingevingen krijgen, schroom jullie niet ze te posten
Oud 03-01-2005, 11:34
phoxetis
phoxetis is offline
inderdaad.... dit klinkt als een typisch memtest86 gevalletje. gewoon doen....
Oud 03-01-2005, 17:58
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Als je een ecs moederbord hebt, kijk dan eens naar de condensatoren.
Oud 04-01-2005, 16:15
Verwijderd
Ik denk:

a) kapot werkgeheugen

of

b) check je voeding eens? probeer eens een andere voeding aan te sluiten
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:50
Nijpjes
Nijpjes is offline
Die memtest is nou al 65 uur (!!!) bezig en heeft nu zo'n 140 dingen gehad, ik weet niet wat ie gehad heeft, maar het zijn er 140. En dr zitten geen errors bij...weet iemand hoe lang die nog bezig is??

En een vriend van mij zei ook dat het wel eens aan de voeding kon liggen. Hij raadde me ook aan de kast eens flink uit te zuigen met de stofzuiger, misschien dat dat stof kortsluiting veroorzaakt ofzo...maar ik zou de voeding dus moeten vervangen? Ik heb geen spare voeding...en: dan zou mn comp nu toch ook moeten resetten tijdens die 65 uur?
Oud 05-01-2005, 12:16
freyk
freyk is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 05-01-2005 @ 12:50 :
Die memtest is nou al 65 uur (!!!) bezig en heeft nu zo'n 140 dingen gehad, ik weet niet wat ie gehad heeft, maar het zijn er 140.
Dan kan je hem rustig uitzetten.
Memtest blijft gewoon draaien totdat je de scan uitzet.
Maar geeft hij al fouten aan?
Oud 05-01-2005, 13:00
Nijpjes
Nijpjes is offline
Nee, geen fouten...maar dat programma gaat dus oneindig door en hoe langer je bezig bent hoe zekerder je weet of er iets fout zit?
Ja, dan kan ik m wel uitzetten ja

Iemand nog meer suggesties, behalve stofzuigen en nieuwe voeding erin zetten?
Oud 07-01-2005, 15:25
phoxetis
phoxetis is offline
ik laat 'm soms wel 72 uur draaien hoor, 65 is echt niks bijzonders. het enige dat het bevestigt is dat je geheugen en processor goed werken. meer eigenlijk niet.

best eens kans dat je videokaart opeens teveel stroom gaat trekken als je 'm op z'n staart trapt, ofzo.
Oud 07-01-2005, 15:39
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
phoxetis schreef op 07-01-2005 @ 16:25 :
ik laat 'm soms wel 72 uur draaien hoor
Ik laat hem maar een paar seconden draaien en na één ronde weet je al of er een fout in zit.
Reageren

Regels voor berichten