![]() |
|
Verwijderd
|
Net toch maar even de dokter gebeld (naja, de andere huisarts uit de praktijk, mijne is op vakantie, alleen voor spoedgevallen kreeg je een ander nummer...naja, ik is eigenwijs, toch gewoon die andere maar gebeld, 'k vind dit nou niet bepaald een spoedgeval), de assistente ging navragen wat ik nu kon doen...moet straks terug bellen. Ze zei ook dat ze dacht dat het geen mug geweest zou zijn...'k heb alleen niks anders bij me in de buurt gezien...maar goed, 't zou kunnen, hoewel ik gewoon denk dat het een mug is. 't ding is ondertussen iets van 15cm.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik heb dat een keer gehad maar ik weet niet of ik daadwerkelijk door een mug gestoken was, omdat het niet jeukte (was namelijk eerder een paardevlieg denk ik) ik heb toen zodra ik thuis was onwijs azeron (hoe je het ook zegt) er opgesmeerd (ongeveer me hele arm) en na een dag of twee was het weg |
![]() |
|
Whaha muggenbulten van ong. 10 cm lijkt mij iig niej echt normaal
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed: ik ga straks dus die pillen halen en dan zien we wel weer. |
![]() |
||
Citaat:
maar anders hoop ik dat die pillen wat helpen!
|
Ik had dat van de zomer in italië. Die kregen een doorsnee van 5 tot 7 cm en na een week waren ze niet weg. ik heb toen 1 pil pretnison gekregen en daarna waren ze weg. (Maar ja, dat is ook geen lekker middel) Bij mij waren ze als enigste zo groot geworden. Daarna heb ik ook nog veel muggenbulten gehad, maar die werden niet zo groot. Kan van het soort mug afhangen denk ik.
|
Het kunnen ook galbulten zijn.
Ik krijg ze altijd als het ontzettend warm en benauwd is. Ze beginnen ter grote van een gewone muggebult en worden steeds groter tot een cm of 10-15 (van de week had ik er een op m'n ooglid, kreeg m'n oog bijna niet meer open ![]() Wat je ertegen kunt doen? Geen idee, ik houd er meestal een ijscompres tegen aan, dan gaat de jeuk over. en met verloop van dagen gaan ze weg... Laatst gewijzigd op 13-08-2003 om 16:20. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben zelf erg allergisch voor muggesteken. Naast een enorm grote muggebult binnen een minuut, wordt ik er 's nachts koortsig, benauwd en opgezwollen wakker van.Ik heb zowieso middelen tegen de huisstofallergie van de huisarts/KNO-arts (Aerius/Claritine) beide middelen samen met prikweg (reageer slechtop azaron) werken er goed bij een acute muggesteek aanval heb ik gemerkt. Als je toch je huisarts een keer spreekt of langsgaat vraag eens of je iets van anti-histamine tabletjes mag hebben.
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben zelf denk ik ook allergisch voor muggen. k ben twee dagen geleden gestoken door een mug en die bulten hebben nu ook zo'n doorsnee van zo'n 10 cm. Dat is bij mij altijd zo. Ik ben gisteren naar de dokter gegaan, maar die zei dat er weinig aan te doen is, want dat speeksel zit al in me en dat kan moeilijk met medicijnen worden teruggedrongen zei hij. k heb dan ook helemaal nix van hem gekregen. (wat t k*huisarts nu ik lees dat mensen hier wel allemaal medicijnen hebben gekregen die wel helpen.) Hij gaf alleen wel als tip dat ik dan Vicks VapoRub kan gebruiken tegen het jeuk. Maar het heeft niet echt gewerkt. Verder heb ik zelf uit HongKong een middeltje, eigenlijk komt dat medicijn uit Frankrijk maar goed. Het heet Ricqles, daar zit ook menthol in. Werkt wel verkoelend. Echt een heerlijk gevoel als je het op die bult doet.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nu ook Aerius. Heb één tabeltje geslikt gister en heel de dag gekoeld met koude doeken/ijsdingen, en de bult is al een heel stuk kleiner.
![]() @Moon: misschien vragen of je ook iets van anti-histamine tabletjes mag? In Azaron schijnt ook anti-histamine te zitten btw, d'r is alleen nog nooit bewezen dat Azaron werkt. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Zeker dat het muggenbulten zijn? Mijn zus heeft een paar jaar geleden op een kamp in de USA gewerkt en dacht ook dat ze een giga muggenbult had, zo groot als een sinasappel, maar dat bleek een spinnenbeet te zijn! Dus ff nachecken of het werkelijk om een muggenbult gaat.
Edit: Ik lees dat je al naar de dokter bent geweest en medicijnen hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was op scouting kamp, 's nachts gestoken door een beest, weet niet wat, Prikweg erop gedaan, want het begon meteen te jeuken..'s Ochtends gewoon klein bultje (normale muggenbult) tijdens looptocht enorm plakkaat op mn onderbeen, echt niet meer normaal. Het jeukte, was rood, gloeiend heet en het was keihard! Nat verband hielp fftjes, was na 1,5 liter water binnen 5 minuten weer gloeiend heet (dat verband dan)
Dus maar dokter gebeld, die gelukkig voorzitter van scouting is (en mijn huisarts), langs geweest, zalfje en verband gehad, heb er nu (een maand later) nog last van, is nu een wondje (open gekrabd) maar doet nog pijn als ik er op druk (niet op drukken, weet ik)... Maar dat zalfje hielp wel, is iets met hydrocortnison en micro nog wat... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben net weer terug van vakantie (lekker een weekje naar mn oma in zuid duitsland). Laten daar nou enorm veel muggen zijn, en ik kan er niet tegen... Binnen een dag zat ik onder een aantal enorm grote muggenbulten (niet aan gekrabt) die de dag erna hard pijnlijk en erg jeukend aanvoelden...
Ik ben daar ter plekke naar een apotheek gegaan en kreeg daar een zalfje mee voor allergische huidreakties. (onder andere ook tegen exceem enz.) Na twee dagen waren de bulten ongeveer net zo groot als hoe de bult gewoonlijk was geweest als je er wel gewoon tegen kan. Het zalfje wat ik had heet: Fenistil Hydrocortison. Ik weet echter niet of het in Nederland verkrijgbaar is, maar er zal vast wel iets soortgelijks in Nederland verkrijgbaar zijn. Mijn excuses als het onprettig leesbaar is het bovenstaande stukje, kben net thuis en bijna 10 uur in de auto gezeten... liefs, Hanne |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
muggenbulten Catch | 9 | 15-06-2011 06:05 | |
Lichaam & Gezondheid |
muggenbulten boet | 11 | 03-07-2009 19:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Muggenbulten xxChange | 14 | 21-10-2007 09:50 | |
De Kantine |
stomme en semi-nutteloze feitjes over jezelf Verwijderd | 500 | 04-08-2007 15:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ervaringen met Roaccutane Methuselah | 500 | 17-01-2007 11:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
muggenbulten + steek in borstkas niche | 2 | 03-09-2006 16:32 |