Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 22:16
Verwijderd
(En dan bedoel ik dus muggen(?)bulten van een centimeter of 10 doorsnee (ja, hij 'groeit').)

Wie heeft dat wel eens gehad en wat doe je dan? Wachten tot het over gaat of ga je naar de dokter voor bv. een penecillinekuur?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:21
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ben je er niet allergisch voor? Lijkt me niet normaal voor een muggebult om anders zo groot te worden..
Oud 12-08-2003, 22:26
koelkastje
koelkastje is offline
Ik heb ook wel eens van die grote muggenbulten (eigenlijk wel vaker dan eens) zijn ze dan bij jouw ook zo heel erg heet? Maar als ik weer zo'n grote muggenbult heb leg ik er een coldpack op , wel met iets er tussen natuurlijk (dat coldpack ligt ook alleen voor muggenbulten inde vriezer, mijn broertje heeft er ook last van) en dan dat erop houden om te koelen, of met een verbandje of (creatief) met een zakdoek, die vochtig is koelen, dan slinken ze meestal. Dat is bij mij het geval. Bij mijn broertje komt er soms ook een "sliert" een rode streep die richting het hart gaat..als dat er komt moet je goed op letten dat die niet door gaat, want dat kan gevaarlijk zijn.

Maar dus vooral koelen, dat helpt bij mij goed!

Oja, het werkt ook een beetje tegen de jeuk, maar voornamelijk tegen het groeien, en soms smeer ik er ook zalfjes als prikweg en nestosyl op, maar daar worden ze niet kleiner van

Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 23:23.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 23:11
Qimm
Qimm is offline
lijkt een beetje op de bult van een steekvlieg/horzel/paardenvlieg/blinde daas (dat beest heeft te veel namen)
Oud 12-08-2003, 23:25
koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
Qimm schreef op 13-08-2003 @ 00:11:
lijkt een beetje op de bult van een steekvlieg/horzel/paardenvlieg/blinde daas (dat beest heeft te veel namen)
als je gevoelig/allergisch bent voor de steken van muggen dan kunnen dat soort bulten gewoon ontstaan door zo'n klein **** beestje, als ik geen grote bulten krijg (ook met 10 cm doornsee) dan komt er vaak vocht onder, wat ook niet altijd even fijn is.
Oud 13-08-2003, 07:28
Verwijderd
Net toch maar even de dokter gebeld (naja, de andere huisarts uit de praktijk, mijne is op vakantie, alleen voor spoedgevallen kreeg je een ander nummer...naja, ik is eigenwijs, toch gewoon die andere maar gebeld, 'k vind dit nou niet bepaald een spoedgeval), de assistente ging navragen wat ik nu kon doen...moet straks terug bellen. Ze zei ook dat ze dacht dat het geen mug geweest zou zijn...'k heb alleen niks anders bij me in de buurt gezien...maar goed, 't zou kunnen, hoewel ik gewoon denk dat het een mug is. 't ding is ondertussen iets van 15cm. Zal wel al aan het uitzakken zijn dus.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 09:23
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-08-2003 @ 23:16:
(En dan bedoel ik dus muggen(?)bulten van een centimeter of 10 doorsnee (ja, hij 'groeit').)

Wie heeft dat wel eens gehad en wat doe je dan? Wachten tot het over gaat of ga je naar de dokter voor bv. een penecillinekuur?

ik heb dat een keer gehad maar ik weet niet of ik daadwerkelijk door een mug gestoken was, omdat het niet jeukte (was namelijk eerder een paardevlieg denk ik)

ik heb toen zodra ik thuis was onwijs azeron (hoe je het ook zegt) er opgesmeerd (ongeveer me hele arm) en na een dag of twee was het weg
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 11:04
miro
miro is offline
Weet je zeker dat t geen vlooienbulten zijn (oke, zelfs dan zijn ze nog erg groot)

Misschien verstandig om toch even langs de dokter te gaan, kan iig nooit kwaad, weet je gelijk of je misschien allergisch bent.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:08
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 13-08-2003 @ 12:04:
Weet je zeker dat t geen vlooienbulten zijn (oke, zelfs dan zijn ze nog erg groot)
Vlooien op een camping in Zweden...? Kan wel...maar 'k denk het niet.

'k heb iig dus de dokter gebeld, krijg nu pilletjes oid.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:15
nandatje
nandatje is offline
Whaha muggenbulten van ong. 10 cm lijkt mij iig niej echt normaal Ik denk dat je zeker wel naar een dokter moet gaan Die drukt er een vette spuit in en dan verdwijnt de rode plek wel Btw volgens mij ben je dan echt wel allergisch voor die beesten...
Oud 13-08-2003, 12:19
Verwijderd
Citaat:
nandatje schreef op 13-08-2003 @ 13:15:
Whaha muggenbulten van ong. 10 cm lijkt mij iig niej echt normaal Ik denk dat je zeker wel naar een dokter moet gaan Die drukt er een vette spuit in en dan verdwijnt de rode plek wel Btw volgens mij ben je dan echt wel allergisch voor die beesten...
Mjah, vast...

Maar goed: ik ga straks dus die pillen halen en dan zien we wel weer.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 13:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-08-2003 @ 13:19:
Mjah, vast...

Maar goed: ik ga straks dus die pillen halen en dan zien we wel weer.
een collega van me had dat aan 't begin van de vakantie, ook mega groot; zat op d'r bovenbeen. ze heeft d'r maar heel veel nestosyl op gesmeerd en na een aantal dagen werd 't minder.
maar anders hoop ik dat die pillen wat helpen!
Oud 13-08-2003, 14:31
Ieke
Ieke is offline
Ik had dat van de zomer in italië. Die kregen een doorsnee van 5 tot 7 cm en na een week waren ze niet weg. ik heb toen 1 pil pretnison gekregen en daarna waren ze weg. (Maar ja, dat is ook geen lekker middel) Bij mij waren ze als enigste zo groot geworden. Daarna heb ik ook nog veel muggenbulten gehad, maar die werden niet zo groot. Kan van het soort mug afhangen denk ik.
Oud 13-08-2003, 16:17
AngelofSilence
AngelofSilence is offline
Het kunnen ook galbulten zijn.
Ik krijg ze altijd als het ontzettend warm en benauwd is. Ze beginnen ter grote van een gewone muggebult en worden steeds groter tot een cm of 10-15 (van de week had ik er een op m'n ooglid, kreeg m'n oog bijna niet meer open )
Wat je ertegen kunt doen? Geen idee, ik houd er meestal een ijscompres tegen aan, dan gaat de jeuk over.
en met verloop van dagen gaan ze weg...

Laatst gewijzigd op 13-08-2003 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 21:06
Maart
Maart is offline
Ik ben zelf erg allergisch voor muggesteken. Naast een enorm grote muggebult binnen een minuut, wordt ik er 's nachts koortsig, benauwd en opgezwollen wakker van.Ik heb zowieso middelen tegen de huisstofallergie van de huisarts/KNO-arts (Aerius/Claritine) beide middelen samen met prikweg (reageer slechtop azaron) werken er goed bij een acute muggesteek aanval heb ik gemerkt. Als je toch je huisarts een keer spreekt of langsgaat vraag eens of je iets van anti-histamine tabletjes mag hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:15
@Moon
@Moon is offline
Ik ben zelf denk ik ook allergisch voor muggen. k ben twee dagen geleden gestoken door een mug en die bulten hebben nu ook zo'n doorsnee van zo'n 10 cm. Dat is bij mij altijd zo. Ik ben gisteren naar de dokter gegaan, maar die zei dat er weinig aan te doen is, want dat speeksel zit al in me en dat kan moeilijk met medicijnen worden teruggedrongen zei hij. k heb dan ook helemaal nix van hem gekregen. (wat t k*huisarts nu ik lees dat mensen hier wel allemaal medicijnen hebben gekregen die wel helpen.) Hij gaf alleen wel als tip dat ik dan Vicks VapoRub kan gebruiken tegen het jeuk. Maar het heeft niet echt gewerkt. Verder heb ik zelf uit HongKong een middeltje, eigenlijk komt dat medicijn uit Frankrijk maar goed. Het heet Ricqles, daar zit ook menthol in. Werkt wel verkoelend. Echt een heerlijk gevoel als je het op die bult doet.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 07:28
Verwijderd
Ik heb nu ook Aerius. Heb één tabeltje geslikt gister en heel de dag gekoeld met koude doeken/ijsdingen, en de bult is al een heel stuk kleiner.

@Moon: misschien vragen of je ook iets van anti-histamine tabletjes mag? In Azaron schijnt ook anti-histamine te zitten btw, d'r is alleen nog nooit bewezen dat Azaron werkt.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 15:28
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-08-2003 @ 08:28:
@Moon: misschien vragen of je ook iets van anti-histamine tabletjes mag? In Azaron schijnt ook anti-histamine te zitten btw, d'r is alleen nog nooit bewezen dat Azaron werkt.
Azaron werkt bij mij inderdaad niet Maar wat voor pillen zijn dat dan precies? Bult wordt daardoor veel sneller verkleind?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 16:20
alpha
alpha is offline
Zeker dat het muggenbulten zijn? Mijn zus heeft een paar jaar geleden op een kamp in de USA gewerkt en dacht ook dat ze een giga muggenbult had, zo groot als een sinasappel, maar dat bleek een spinnenbeet te zijn! Dus ff nachecken of het werkelijk om een muggenbult gaat.

Edit:
Ik lees dat je al naar de dokter bent geweest en medicijnen hebt.
Oud 14-08-2003, 16:53
Verwijderd
Citaat:
@Moon schreef op 14-08-2003 @ 16:28:
Maar wat voor pillen zijn dat dan precies? Bult wordt daardoor veel sneller verkleind?
Een allergische reactie ontstaat doordat iets in je lichaam histamine opwekt/aanmaakt oid...door medicijnen met anti-histamine, wordt de allergische reactie dus verminderd. Of zo iets.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 16:55
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-08-2003 @ 08:28:
Ik heb nu ook Aerius. Heb één tabeltje geslikt gister en heel de dag gekoeld met koude doeken/ijsdingen, en de bult is al een heel stuk kleiner.
Dat heb ik voor/tegen hooikoorst...
Werkt goed enzo
Oud 14-08-2003, 16:57
Miracle
Miracle is offline
Tegen de jeuk koop ik altijd Lidocaine met vaseline, dat verdoofd een beetje en dan 'vergeet' je even dat het jeukte.
(niet de ultieme oplossing, maar toch al heel wat)
Oud 15-08-2003, 13:09
Verwijderd
Ik was op scouting kamp, 's nachts gestoken door een beest, weet niet wat, Prikweg erop gedaan, want het begon meteen te jeuken..'s Ochtends gewoon klein bultje (normale muggenbult) tijdens looptocht enorm plakkaat op mn onderbeen, echt niet meer normaal. Het jeukte, was rood, gloeiend heet en het was keihard! Nat verband hielp fftjes, was na 1,5 liter water binnen 5 minuten weer gloeiend heet (dat verband dan)
Dus maar dokter gebeld, die gelukkig voorzitter van scouting is (en mijn huisarts), langs geweest, zalfje en verband gehad, heb er nu (een maand later) nog last van, is nu een wondje (open gekrabd) maar doet nog pijn als ik er op druk (niet op drukken, weet ik)...

Maar dat zalfje hielp wel, is iets met hydrocortnison en micro nog wat...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 21:45
Verwijderd
Ik ben net weer terug van vakantie (lekker een weekje naar mn oma in zuid duitsland). Laten daar nou enorm veel muggen zijn, en ik kan er niet tegen... Binnen een dag zat ik onder een aantal enorm grote muggenbulten (niet aan gekrabt) die de dag erna hard pijnlijk en erg jeukend aanvoelden...

Ik ben daar ter plekke naar een apotheek gegaan en kreeg daar een zalfje mee voor allergische huidreakties. (onder andere ook tegen exceem enz.) Na twee dagen waren de bulten ongeveer net zo groot als hoe de bult gewoonlijk was geweest als je er wel gewoon tegen kan.

Het zalfje wat ik had heet: Fenistil Hydrocortison.

Ik weet echter niet of het in Nederland verkrijgbaar is, maar er zal vast wel iets soortgelijks in Nederland verkrijgbaar zijn.

Mijn excuses als het onprettig leesbaar is het bovenstaande stukje, kben net thuis en bijna 10 uur in de auto gezeten...

liefs, Hanne
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten