Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 23:53
M@rco
M@rco is offline
Ik heb momenteel geen printer bij m'n computer, en ik zat erover te denken om er binnenkort toch maar één te kopen. Is toch wel handig

Maar ik voeg me dus af, welke kan ik het beste kopen? Ik heb echt de ballen verstand van die dingen
Ik print niet echt gek veel, mischien eens een orderbevestiging zo hier en daar, en zo af en toe eens wat dingen voor m'n opleiding. Maar die moeten er dan wel een beetje acceptabel uitzien natuurlijk.

Wat ik dus zoek is een redelijk goedkope printer die ook een beetje redelijke kwaliteit afdrukken levert. Het hoeft geen ding te zijn van honderden euro's die supersonische fotoafdrukken maakt, want dat ben ik dus toch niet van plan. Hooguit tekst (en in het geval van werkstukken/scripties, met véél plaatjes erbij ).

Ik ben trouwens niet zo'n fan van HP printers, maar ik zag wel dat HP hele goedkope printers heeft. Is dat wat of kan ik die toch beter links laten liggen?

Nou ja, in ieder geval, als iemand suggesties heeft...
Oud 20-08-2003, 01:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Canon i550.

Goedkoop, snel, laagste kosten-per-pagina, beste koop consumentengids.

Canon i950 als je de allerbeste kwaliteit wilt, maar dan wel hogere kosten per pagina.
Oud 20-08-2003, 09:46
Koen
Koen is offline
Citaat:
Ik ben trouwens niet zo'n fan van HP printers, maar ik zag wel dat HP hele goedkope printers heeft. Is dat wat of kan ik die toch beter links laten liggen?
HP maakt wel hele goede printers, dat staat vast. Ik heb zowel een Deskjet 510, 720C als een Officejet 2000C gehad, allemaal prima printers.

Maar staar je bij printers vooral niet blind op de printerkosten. De aanschafprijs is namelijk 0, maar vervolgens betaal je je helemaal scheel aan inkt. Sommige cartridges kan je bijvullen, maar bij HP bijvoorbeeld maar 2x, want daarna begeeft de printkop 't.

Ook hebben veel cartridges chips die registreren of jij 'm niet toevallig bijvult. Doe je dat toch, dan weigert ie gewoon te printen. Daar moet je dus mee oppassen, en meerekenen in de prijs.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 10:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Canon vraagt tenminste normale prijzen voor inkt, en gebruikt ook gescheiden inkttanks.
Oud 20-08-2003, 10:58
Verwijderd
Ik heb zelf een Deskjet 5550 USB en ik ben er heel tevreden over. De zwarte cartridges zijn redelijk goedkoop (iets meer dan twintig euro) en ze gaan relatief lang mee. Het is een mooie, snelle, stille printer met een voor zijn prijs enorm goede kwaliteit foto-afdrukken op normaal papier. Hij zal tegenwoordig rond de honderdtwintig euro liggen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 12:09
IceManX
IceManX is offline
Als je niet print is het verstandig je cartridges eruit te halen en ze op een vochtige plek te bewaren (bv in een sealed bag met wat vochtig papier). Dan voorkom je dat ze uitdrogen als je een hele tijd niet print.
Oud 20-08-2003, 12:21
M@rco
M@rco is offline
Die Canon i550 zie ik voor zo'n 130 euro.
Een HP DeskJet 5150 (schijnbaar de opvolger van de 5550) kost zo'n 30 euro minder...

Denk dat het 1 van die 2 wordt dan. Thanks
Oud 20-08-2003, 12:27
Orion
Orion is offline
Interessante thread.. ben zelf ook op zoek naar een printer en heb idd al meer goeie verhalen gehoord over de HP 5550

zal er alleen ook nog een USB hubje bij moeten kopen, want m'n poorten zitten vol
Oud 20-08-2003, 12:31
Orion
Orion is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2003 @ 11:58:
Hij zal tegenwoordig rond de honderdtwintig euro liggen denk ik.
http://www.tweakers.net/pricewatch/31772

vanaf 80 euri
Oud 20-08-2003, 17:31
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-08-2003 @ 11:53:
Canon vraagt tenminste normale prijzen voor inkt, en gebruikt ook gescheiden inkttanks.
Je kunt ook cardridges van 'n alternatief merk nemen of zo'n refill-ding kopen. Is die Canon i550 niet in 't zwart? Ik ben ook toe aan een nieuwe printer (heb een HP 610c alias Wodkaplus Citroen), liefst zwart omdat dat gewoon beter kleurt bij mijn pc..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 17:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik zou niet weten waarom je nu nog HP/Epson zou kopen eigenlijk.

Maarja dat ben ik.

Kwaliteit van zwarte tekst is bij Canon veruit het best ook.

€130 is niks, een setje inkt van HP is nog duurder, waar praat je dan nog over?
Reageren

Regels voor berichten