Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2004, 13:59
Seven of Wands
Seven of Wands is offline
Een paar maanden geleden is onze printer 'gestorven' dwz: hij doet het niet meer
Nu moet er toch weer een andere printer komen, maar ik weet dus niet welke we moeten nemen. Mijn oudes willen ongeveer €100,- uitgeven; ikzelf leg daar nog €50,- bij. (Zelf zat ik te denken aan iets van zo'n 'all-in-one'ding.... Zijn die dingen eigenlijk wat?)
Het zou best leuk zijn als het een printer wordt/zou zijn, die niet verschrikkelijk dure inkt heeft...

Mijn vraag is dus: wat is een leuke kleurenprinter, voor normaal huis-, tuin en keukengebruik, voor ongeveer €150,- (hij zal hoofdzakelijk gebruikt worden om verslagen e.d. voor school uit-te-printen)
Oud 01-01-2004, 16:57
M@rco
M@rco is offline
Canon i560

Goeie afdrukkwaliteit en redelijk goedkope inkt.
Oud 01-01-2004, 20:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kies iig een Canon. Dat zijn superdingen.
Oud 05-01-2004, 21:05
Seven of Wands
ff weer wat vragen aan jullie

Canon MPC190

Is dit 'beestje' wat voor normaal gebruik? (zie mijn 'eisen' in mijn eerste post) en hoe zit dat met zijn 'scanvermogen': heeft nog een beetje een redelijk aantal 'dpi's?' maw: is-ie een beetje goed, die scanner

BVD

P.S. ik weet dus echt niets af van scanners

Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 10:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Poeh, dit is natuurlijk iets heel anders dan een printer.

Maar multifunctionele dingen ben ik niet echt favoriet van. Geef mij maar een aparte printer en scanner, ieder ding doet waar hij goed in is. Vaak ben je ook nog goedkoper uit, en is de kwaliteit ook beter. Voor bedrijven is zo'n multifunctioneel ding wel handig.

Even afwegen dus.
Oud 07-01-2004, 11:26
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-01-2004 @ 11:55:
Poeh, dit is natuurlijk iets heel anders dan een printer.

Maar multifunctionele dingen ben ik niet echt favoriet van. Geef mij maar een aparte printer en scanner, ieder ding doet waar hij goed in is. Vaak ben je ook nog goedkoper uit, en is de kwaliteit ook beter. Voor bedrijven is zo'n multifunctioneel ding wel handig.

Even afwegen dus.
Voor deel van een alles in 1 is dat je maar apparaat op je bureau hebt staan en maar USB poort gebruikt.
En als je er te kort van hebt kan dit een handige optie zijn (Of te weinig ruimte
Oud 07-01-2004, 14:06
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Canon heeft ook beter papiertransport dan HP, die ook nog eens dure inkt heeft. Al ben ik niet zo'n liefhebber van all-in-one, van geen enkel merk. Stel je scangedeelte gaat kapot en het ding moet retour, dan ben je ook meteen je printer kwijt. Ik zou dus voor een losse scanner en printer gaan.

De i560 is idd een leuke printer, en neem dan als scanner bijvoorbeeld de CanoScan LiDE 20, of als je een betere kwaliteit wil de LiDE 30
Oud 07-01-2004, 14:56
Seven of Wands
ok, we bedankt voor jullie tips!
Oud 09-01-2004, 14:05
Verwijderd
ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt gaan printen..vooral foto's of juist text denk daar ook aan. En soms zijn losse inktpatronen voordeliger dan 3 in 1.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:14
Verwijderd
Nooit een epson nemen! die verspillen inkt en zijn ook nog eens duur in aanschaf en inkt, ik zou voor de Canon gaan, maar je mag alles kiezen behave een Epson

ja, ik ben een nerd sorry...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
De claim van de consumentenbond dat Epson moedwillig inkt in de cartridges laat, moest toch worden herzien. De consumentenbond had zich namelijk niet verdiept in de technieken die de Epson printer gebruikt, dat er inkt over moet blijven heeft een technische oorzaak. Al geloof ik wel wat het een mooie bodem (toepasselijk ) is om net iets meer in de cartridge te laten zitten dan strict nodig is.

Epson geeft redelijke kwaliteit maar de inkt is erg duur, net als HP en Lexmark. Canon heeft de goedkoopste inktprijzen en hanteert daarnaast ook separate inkttanks, hetgeen het inktgebruik efficienter maakt.

De kroon qua kwaliteit is en blijft de Canon i950 (opvolger S900). Maar met de i550 heb je ook een uitstekende printer.
Reageren

Regels voor berichten