Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2003, 21:54
LB06
LB06 is offline
Donderdagavond ben ik met een vriend naar de bios geweest in Turnhout (ben trouwens geen Belg), maar toen ik op de kermis iets te eten wilde kopen, merkte ik dat m'n portemonnee weg was. Wij dus terug naar de bios, maar niks gevonden. Ik heb daar maar m'n telefoonnummer achtergelaten en meteen al mijn pasjes laten blokkeren. Behalve m'n pasjes, mijn ID en mijn huissleutel zat er ook nog zo'n 200 euro in. Omdat het in het buitenland was gebeurd dacht ik een beroep te doen op mijn doorlopende reisverzekering bij Interpolis (Rabobank). M'n ID en pasjes etc. worden 100% vergoed, en het nieuw slot wordt voor 50% vergoed door de inboedelverzekering. Het probleem is echter dat ze niet wilden geloven dat ik 200 euro bij had. Ook over mijn dure portemonnee van 30 euro doen ze moeilijk. Hoe kan ik ze ervan overtuigen dat dat echt zo was? Het geld had ik contant van huis meegenomen dus bankafschriften heb ik ook niet. Ze zouden maandag terugbellen. Wat te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2003, 08:13
deesmees
deesmees is offline
toch afwachten totdat ze bellen en volgende keer misschien niet zoveel contant geld meenemen
Je kunt nie veel meer doen dan wachten denk ik.
Toch succes ermee is wel lullig van je geld
Oud 16-08-2003, 10:17
Unexplained
Unexplained is offline
Naar die twee honderd Euro kun je fluiten, lees de voorwaarden!
Oud 17-08-2003, 11:23
ekki
ekki is offline
Geld wordt inderdaad nooit vergoed. Ik werkte in een winkel die 'leeg' werd gejat, ook de kassala, maar de inhoud van de kassala werd niet vergoed. Kan je namelijk nooit aantonen, wat daarin zat.
Oud 17-08-2003, 15:02
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Mijn portemonnee is afgelopen zomer in Parijs gejat, daar zat €55 in. Ik moet de verzekeringspapieren nog invullen, maar ik verwacht eigenlijk al niet eens dat ik dat geld terug krijg....

Ik neem tegenwoordig dus zo min mogelijk contant geld mee en ik neem ook nooit pasjes mee die ik niet nodig heb.

Ik denk niet dat je de verzekering kunt overtuigen, maar het is wel lullig voor je....
Oud 17-08-2003, 16:20
Martin
Martin is offline
Citaat:
ekki schreef op 17-08-2003 @ 12:23:
Geld wordt inderdaad nooit vergoed.
O? Geld wordt wel vergoed maar tot een bepaald maximum, wij zijn vorig jaar in Frankrijk overvallen en konden tot 150 euro (o.i.d.) vergoed krijgen van onze reisverzekering.

Ik wil best even een lesboek van mij erbij pakken om het na te zoeken als dat gewenst is.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 23:23
Tiño
Tiño is offline
in een winkel kun je wel aantonen HOEVEEL er in je kassa zou MOETEN zitten, iniedergeval als het meer is als een oud bakje met centjes er in gegooid, een computer systeem houdt bij wat er in hoort enzo,maargoed bij mijn werk wordt dat tot op de cent vergoedt,maarja je kan wel zeggen dat je 500E bij je had contant das idd moelijk te bewijzen, behalve als diegene die hem gejat heeft zo vriendelijk is het te bevestigen maar dat zal wel niet he?!...
Oud 18-08-2003, 06:49
LB06
LB06 is offline
Um... In mijn voorwaarden staat dat voor alle verzekerden samen max. €350 wordt vergoed aan contant geld. Maar ja, moeten ze me wel maar effe geloven.

Moet dadelijk weer terug naar België om daar een proces verbaal op te laten maken. Daarmee moet ik dan mee naar de politie in NL en dan naar het gemeentehuis in NL om een nieuw identiteitsbewijs te halen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 21:08
LB06
LB06 is offline
Ze hebben vanmiddag gebeld en ze zouden €260,- overmaken naar mijn rekening. €60 voor alle pasjes, buskaarten, ID, etc. En de volle €200 voor het contant geld. Uitstekende verzekering!!!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 20:40
Fjall
Fjall is offline
heb je heel erg veel mazzel. normaal moet je voor geld een aanvullende verzekering afsluiten omdat niet aan te tonen is dat je 200 euro bij je had.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 22:23
Frondish
Frondish is offline
Heb je je bonnetje niet meer van je portomonee die je toen had gekocht...en ik denk inderdaad ook dat je 200 euro voor de eigenaar is die het heeft gevonden...doe anders een advertentie in turnhout...misschien zijn er eerlijk mensen die het gevonden hebben en het terug willen geven
Oud 25-08-2003, 12:02
LB06
LB06 is offline
Citaat:
ddeftones schreef op 21-08-2003 @ 21:40:
heb je heel erg veel mazzel. normaal moet je voor geld een aanvullende verzekering afsluiten omdat niet aan te tonen is dat je 200 euro bij je had.
Ben volgens mij ook aanvullend verzekerd.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 12:03
LB06
LB06 is offline
Citaat:
SynoP schreef op 24-08-2003 @ 23:23:
Heb je je bonnetje niet meer van je portomonee die je toen had gekocht...en ik denk inderdaad ook dat je 200 euro voor de eigenaar is die het heeft gevonden...doe anders een advertentie in turnhout...misschien zijn er eerlijk mensen die het gevonden hebben en het terug willen geven
Waar zou ik dat bonnetje voor nodig hebben?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 12:24
Frondish
Frondish is offline
nou als je dat bonnetje hebt is er bewijs dat je die portomonee gekocht heb toch?
Oud 25-08-2003, 20:50
very drunk driver
very drunk driver is offline
alsof je overal bonnetjes van bewaart. zou je wel moeten doen maar als je op de markt koopt krijg je ook geen bonnetje
Oud 26-08-2003, 16:40
ekki
ekki is offline
Citaat:
Martin schreef op 17-08-2003 @ 17:20:
O? Geld wordt wel vergoed maar tot een bepaald maximum, wij zijn vorig jaar in Frankrijk overvallen en konden tot 150 euro (o.i.d.) vergoed krijgen van onze reisverzekering.

Ik wil best even een lesboek van mij erbij pakken om het na te zoeken als dat gewenst is.
Ok, ik geloof je wel. Nouja, het wordt vaak niet vergoed dan. Omdat je dus niet kunt bewijzen wat je had en dus alles wel kunt zeggen.

Die kassa was trouwens vrij oud, maar daar ging het niet om, de verzekering vergoedde dat gewoon niet.
Reageren

Regels voor berichten