![]() |
|
Mijn gezicht is ook lichter. Ik had er een tijdje geleden over na gedacht en mijn theorie is, dat je buik eigenlijk altijd bedekt is in herfst/winter en gewoon met dit weer waar je niet echt bruin van wordt. Je gezicht wel en door dat licht (niet-bruinings-zon
![]() Misschien een beetje vaag uitgelegd, maar das de enige theorie die ik kan verzinnen want mijn armen bv. zijn ook iets lichter dan m'n buik en dat is het enige verschil mbt lichter/bruiner... |
![]() |
||
Citaat:
dan kan je gezicht dus niet lichter worden van het weer in de herfst of de winter. Wel is d'r veel minder UV-straling als in de zomer, dus dat verklaart dan waarom je in de zomer veel bruiner wordt. maar goed, hoe het kan dat je gezicht altijd minder bruin wordt weet ik dus ook niet. Bij mij is dat ook het geval en ik was het alleen met water (en geen reinigingsspullen oid).
||
Citaat:
*hoopt op een bioloog-iemand met verklaring* Laatst gewijzigd op 26-08-2003 om 14:59. |
![]() |
|
ik vraag me dat ook altijd af. Het enige wat bij mij ooit verbrandt zijn m'n wangen... Heel raar. M'n buik en benen zijn immers alleen in de zon als ik ook daadwerkelijk aan het zonnen ben, maar wanneer zijn m'n wangen nou niet in de zon?
![]() Die zouden dr dan toch aan gewend moeten zijn?! naja.
||
Dat ik allerlei middeltjes op m'n gezicht smeer is niet het geval, dus daar kan het niet aan liggen. Wel kan ik me voorstellen dat door scheren je huid zich sneller vernieuwd. Maar toch kan dat niet de enige factor zijn, want m'n voorhoofd wordt ook niet echt bruin.
Daarnaast zou door snellere huidwisseling je huid hooguit sneller weer wit worden, dunkt me. Maar daar gaat het me niet om, zelfs als ik me een paar dagen niet scheer en gewoon de hele dag in de zon vertoef heeft m'n hoofd schijnbaar een maximale bruinwaarde, die veel lager ligt dan de rest van m'n lichaam ![]() ![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik gok erop dat je gezichtshuid dunner is, en daardoor sneller vernieuwd. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |