Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2003, 16:42
stouver
stouver is offline
Ik heb het forum al aardig doorzocht, maar kon niet datgene vinden dat ik zocht..

als je je bikinilijn epileert, hoelang duurt het dan voordat je weer opnieuw moet epileren en hoelang ben je er over het algemeen mee bezig (dan bedoel ik met een pincet!)
Doet het erg veel pijn en heb je nog tips om het dan minder pijn te laten doen (ijsklontje ofzo? ik heb ooit zoiets gelezen voor je wenkbrauwen)

dankjewel
Oud 30-09-2003, 17:58
mandarijn
mandarijn is offline
lijkt me erg pijnlijk
ik zou het echt nooit doen
Oud 30-09-2003, 18:36
Quiana
Quiana is offline
Heb het nooit met een pincet gedaan, denk dat je
dan érg lang bezig bent...

En gewoon doorbijten, in het begin doet het pijn,
na een tijdje niet meer.
Oud 30-09-2003, 18:58
Wilmy
Wilmy is offline
auwauwauw!!! Lijkt me zoiezo errug zeer doen, ijsblokjes helpt inderdaad, dan wordt het zo koud, dat het verdoofd zegmaar.
Voor de rest ligt het gewoon helemaal aan jezelf, heb je veel schaamhaar en groeit het normaal gesproken snel aan. Tja........ bij iedereen verschillend. Maruuuuh...... scheer het lekker, moet je wel wat vaker doen, maar heb je veeeeeeel minder last van! Jek zeg!
Oud 30-09-2003, 19:08
Sunlover
Sunlover is offline
DARN!! met een pincet? Heb ikzelf nooit gedaan, kan je dus geen tips geven...sorry meid

(offtopic: doe het altijd met ontharingscreme, m'n bikinilijn, werkt hartstikke goed GEEN bultjes! Joepie!)
Oud 30-09-2003, 19:08
Envy
Envy is offline
Epileren waarom scheer je het niet gewoon? Volgens mij groeit het niet veel langzamer aan als je het epileert. Het doet veel meer pijn en het kost veeel meer tijd.
Oud 30-09-2003, 19:14
Dree
Dree is offline
Ik snap wel waarom jou bikinilijn + epileren wel een goed id lijkt hoor
Ik onthaar mijn bikinilijn met de silk-epil, maar ik heb ook niet zo'n geconcentreerde haardichtheid.
Probeer maar es.
Oud 30-09-2003, 19:37
stouver
stouver is offline
Citaat:
Epileren waarom scheer je het niet gewoon? Volgens mij groeit het niet veel langzamer aan als je het epileert. Het doet veel meer pijn en het kost veeel meer tijd.
Ik scheer het ook, maar ik las in verschillende topics dat sommige mensen dat dus met een pincet doen. het lijkt me zelf ook niet zo handig, maar t is het proberen waard toch?

ontharingscreme werkt niet bij mij en bij scheren kan ik meteen de volgende dag weer beginnen zo ongeveer

silk epil?
waar koop je dat?
Oud 30-09-2003, 19:52
Verwijderd
Ik doe dat soms. De eerste keer is het wel pijnlijk en bij mij was het heeeeel rood geworden en toen de haren terugkwamen na 2 of 3 weken ofzo toen groeiden ze in. Maar nu nadat ik het al een paar keer gedaan heb doet het minder pijn en komt er minder haar terug. Bovendien zijn de haren niet zo dik en stug meer als de eerste keer dus ze laten sneller los en het groeit niet meer in.

Silk epil kun je trouwens gewoon bij de winkels die elektrische apparatuur verkopen kopen. Ik zou dat ook wel willen kopen, maar de goedkoopste was 50 euro dacht ik en ik weet niet of dat nou meteen een goede is en 50 euro vind ik al vrij duur.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:56
stouver
stouver is offline
maar het duurt dus wel 2/3 weken voordat ze terugkomen, dat vind ik toch beter dan met scheren, wat na 1/2 dagen alweer opnieuw moet
Oud 30-09-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
stouver schreef op 30-09-2003 @ 20:56:
maar het duurt dus wel 2/3 weken voordat ze terugkomen, dat vind ik toch beter dan met scheren, wat na 1/2 dagen alweer opnieuw moet
Ja bij mij wel. En ik vond het ook vervelend met scheren aangezien het zo snel terugkomt en ik er dan zoveel irritatie bij krijg. Na het epileren krijg ik ook niet van die harde stoppels terug, maar gewoon zachte haartjes
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:11
stouver
stouver is offline
maar jij doet het dus ook met een pincet?
en hoelang doe je er dan over?
Oud 30-09-2003, 20:17
Verwijderd
Citaat:
stouver schreef op 30-09-2003 @ 21:11:
maar jij doet het dus ook met een pincet?
en hoelang doe je er dan over?
uurtje of 10
Nee ik weet het echt niet. Meestal doe ik het gewoon ffies en dan later weer ffies met de tv aan ofzo of een muziekje. Tis best saai, maar wel handig om je agressie kwijt te raken Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel haargroei je daar hebt.

Verder is trouwens een koelelement uit de diepvries wel lekker om erop te leggen, maar dat doe ik eigenlijk nu niet meer omdat de pijn zo weg is en het helemaal niet veel pijn meer doet.

Ow ja ik doe het trouwens ook gewoon met een pincetje.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:22
stouver
stouver is offline
dankjewel
Oud 01-10-2003, 16:51
Artemis
Artemis is offline
van die silkepil krijg ik juist emer bultjes dan van scheren

bestaat er trouwens tegenwoordig niet ook zon soort ontharingscreme die eigenlijk epileert zeg maar? zou wel ideaal zijn, lekker snel en pijnloos en lang glad

maja..
Oud 01-10-2003, 16:59
Verwijderd
Ok, je kan het wel doen, maar neem er de tijd voor. En ga eerst even weken onder een warme douche of in een warm bad.
Zo wordt de houd van soepeler en doen het minder pijn. Je kan nu gaan epileren, hou de huid een beetje vast hier en daar, dan gaat het makkelijker. Pak de haartjes zo dicht mogelijk bij de huid vast, en ruk ze er met een korte, ferme ruk eruit. Tandjes op elkaar en doorgaan. Daarna kan je huid wat rood zijn, maar dat trekt wel weer weg. Smeer er wat lotion op met aloë vera bijvoorbeeld.

Je kan het ook met een ijsklontje verdoven, dan kan je beter naderhand douchen.

Neem er de tijd voor he, en geef het niet meteen op wanneer het pijn doet, dat voel je na een tijdje niet meer zo.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
[SAC]Artemis schreef op 01-10-2003 @ 17:51:
van die silkepil krijg ik juist emer bultjes dan van scheren

bestaat er trouwens tegenwoordig niet ook zon soort ontharingscreme die eigenlijk epileert zeg maar? zou wel ideaal zijn, lekker snel en pijnloos en lang glad

maja..
Die ontharingscreme bestaat, maar je moet er wel mee uitkijken; meestal stinkt het afgrijzelijk en veel mensen krijgen er gewoon last van (of een rode, pijnlijke huid, of een jeukerige huid). Mja, 't is het proberen wel waard; als het werkt, ben je er makkelijk vanaf
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 17:10
stouver
stouver is offline
Van welk merk is die ontharingscreme?

ik had ontharingscreme van veet, met zo'n spateltje, maar dat werkte echt niet bij mij
misschien deed ik iets fout ofzo, ik zou het niet weten.

ik denk dat ik het voorlopig toch nog maar even bij scheren laat en misschien dat ik het een keer in een weekend epileer om te kijken hoe het is. misschien over een paar jaar zo'n silk epil kopen.
Oud 01-10-2003, 17:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
stouver schreef op 01-10-2003 @ 18:10:
ik denk dat ik het voorlopig toch nog maar even bij scheren laat en misschien dat ik het een keer in een weekend epileer om te kijken hoe het is. misschien over een paar jaar zo'n silk epil kopen.
ik heb zo'n silk epil thuis maar dat doet al onwijs veel pijn op m'n benen. never nooit dat ik dat ga uitproberen op m'n bikinilijn!
verwacht dus geen wonderapparaat, want het kan echt veel pijn doen (kán, omdat anderen het wel schijnen te kunnen en blijkbaar dus een andere pijngrens hebben)
Oud 01-10-2003, 17:24
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
kha denk ik diezelfde ontharingscreme van veet. werkte ook niet en stonk. Heb nu zo'n epil ding maar doet zo'n pijn alleen al bij m'n benen dat ik het nooit ergens anders heb geprobeerd. Maar eerst een tijd in bad liggen is wel een goed advies.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 21:51
Antistar
Antistar is offline
dan kun je nog beter harsen

AU AU AU AU AU AU AU!!!!!! *wat ik OOK afraad

veet is poep, haalt alleen het bovenste laagje eraf en is nog stervens duur..

scheren heb ik geen geduld voor mja, wat moet je anders...
Oud 02-10-2003, 16:20
Verwijderd
Ik doe dat op het moment (nee, niet op dit moment, maar ik ben er een paar weken geleeden mee begonnen en ga het eens een maand of drie uitproberen om het resultaat te zien)... maar dan alleen zo aan de zijkant zeg maar, niet de schaamlippen, die zijn te gevoelig. De eerste keer doet het aardig wat pijn, daarna niet zo veel meer want dan zijn de haartjes dunner en gaan ze er dus makkelijker uit, daarna ben je er ook minder lang mee bezig. Ik raad je wel af om het in je lies te doen, want daar is de huid erg gevoelig.

Niet vergeten om met de haargroeirichting méé te trekken, zodat het haartje uit het haarzakje 'glijdt'. Als je tegen de haargroeirichting in trekt, voelt dat alsof iemand een paar van jouw haren in z'n hand neemt en er hard aan trekt. Au. Doe ook altijd maar 1 haar tegelijk in het pincet, en trek je huid goed strak!

Je kunt niet echt beter harsen, ik in elk geval niet, want dan trek ik ook mijn huid eraf
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 19:21
stouver
stouver is offline
Citaat:
Je kunt niet echt beter harsen, ik in elk geval niet, want dan trek ik ook mijn huid eraf
OMG, Dat lijkt me pijnlijk ja

heb al wel is eerder zoiets gehoord

Regels voor berichten