Citaat:
p-chez schreef op 13-10-2003 @ 23:58:
Zoek eens een goede host.
Heb geen zin meer om telkens de urls te moeten pakken en plakken als iemand een kuthost gebruikt.
|
Helemaal mee eens, ja.
Maar toch heb ik ze maar even gekopieerd en geplakt, en hier is mijn kritiek:
1) Wat IS het eigenlijk? Het lijkt meer op een abstract werkje dan op een object. Daar komt bij dat het ook veel te vlak oogt. Geen diepte, geen detail en geen (goede) schaduwen die ook maar het idee geven dat het een 3d-object moet voorstellen. Bovendien zijn sommige lijnen slordig gezet in een verder strak en statisch lijnenspel. Tot slot is het ontbreken van kleur een groot gemis.
2) Dit is al wat beter identificeerbaar. Maar ook hier geldt hetzelfde. Het is te statisch en het ontbreken van schaduwen zorgt ervoor dat het vlak overkomt. Tevens zijn de arm en de romp te hoekig getekend waardoor er nauwelijks te zien is dat het om een gespierde arm gaat. En net als in tekening 1 zijn sommige lijnen te slordig: de ringen van de ringmail, de helm-"vleugels", de haren.
3) Als ik die twee dingen (mens en zwaard) zó naast elkaar zie dan ga ik er van uit dat de man net zoveel barsten heeft als het zwaard, of dat het zwaard net zo gespierd is als de man...Het is dus heel moeilijk te twee objecten van elkaar te onderscheiden, door al hun hoekigheid en vlakheid. Schaduwen en rondere vormen zouden een hoop verbeteren.
De proporties (hoofd vs. romp) kloppen ook absoluut niet (om van de te korte arm en het scheve hoofd maar te zwijgen).
Hopelijk kan je er wat mee.