Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2003, 18:13
In_stilte
In_stilte is offline
Okey k zit echt met een probleem, tenminste voor mij dan.
Ik hoop dat jullie wat advies hebben. Okey situatie; een vriend van me die ik al heel lang ken.... we waren altijd redelijk close kwa doen en praten maar nooit meer. Eerst had hij een vriendin toen had ik een vriend en nu zijn we beide vrij. maar het probleem is dat ik nu geen idee meer heb van wat hij wil.

het is de hele tijd heel gezellig, en dan is hij weer super kil, xde hele tijd beetje vijandig en dan reageer ik ook weer vijandig. We zien elkaar eigenlijk altijd wanneer de hele vriendengroep erbij is. Op een gegeven moment haden we gekust ( niet gezoend) en twee dagen daarna was hij weer hardstikke kil. Ik had hem daar toen mee geconfronteerd (over msn want verder zag ik hem niet alleen.) Hij zei toen dat hij nog niet aan relatie toe was, omdat hij net uit een lange relatie was..

Nu is het twee maanden, en in die twee maanden draaien we de hele tijd langs elkaar heen, dan weer de hele avond samen op de bank, dan weer geen vriendelijk woord. En ik heb echt het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden. ik heb dus ook geen idee meer wat ik moet doen. Eigenlijk wil ik gewoon weten of het mijn tijd waard is om te wachten of dat hij echt nix meer dan vrienden wil met mij.

Alleen nu het probleem ik ben heel trots, hij is heel trots en sinds al dat gedoe is het praten veel minder geworden er hangt zo'n vage sfeer tussen ons. Ik wil het niet rechtstreeks aan hem vragen omdat hij mjah toch wel lullig kan reageren als hij zich in t nouw voelt gedreven. Confronteren is meestal niet echt de goeie manier... hij wil t initiatief nemen.... Maar ik word echt gek zo.... What to do ?

Iemand tips ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2003, 18:19
Wave
Wave is offline
Toch gewoon confronteren, je hebt het recht om te weten waar je aan toe bent en zo wordt je zelf alleen maar gek,. Misschien is hij wel iemand om initiatiefen te nemen maar als hij het niet doet zul jij het toch echt moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:29
Vlekje
Vlekje is offline
Ik denk ook dat je toch hem er maar mee moet confronteren. Als je dat niet doet, blijf jezelf nog langer onzeker en kun je jezelf dingen wijsmaken die misschien niet zo zijn.
Toch denk ik, uit jouw verhaal en uit eigen ervaring, dat het meer een vriendschapsband is. Je voelt waarschijnlijk wel wat meer voor hem dan voor je gewone vrienden, maar is het wel verliefdheid?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:32
X5-452
X5-452 is offline
Citaat:
Vlekje schreef op 23-11-2003 @ 19:29:
Ik denk ook dat je toch hem er maar mee moet confronteren. Als je dat niet doet, blijf jezelf nog langer onzeker en kun je jezelf dingen wijsmaken die misschien niet zo zijn.
Toch denk ik, uit jouw verhaal en uit eigen ervaring, dat het meer een vriendschapsband is. Je voelt waarschijnlijk wel wat meer voor hem dan voor je gewone vrienden, maar is het wel verliefdheid?
Hier sluit ik me volkomen bij aan.
Oud 23-11-2003, 19:04
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Mjah, je loopt altijd het risico niet de reactie te krijgen die je graag zou willen. Toch zou ik hem ermee confronteren, en dan niet op msn maar irl... als je hem altijd alleen maar ziet met de vriendengroep erbij kan je hem op zo'n avond het beste even meevragen naar een rustiger plekje of je vraagt op msn of hij met zijn tween wil afspreken. Je hebt gewoon recht op duidelijkheid, zo weet jij ook niet waar je aan toe bent en wacht je misschien op iets waarvan deze beste jongen allang weet dat het nooit zal gebeuren, zonde van je tijd dus.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 20:51
In_stilte
In_stilte is offline
Kijk het probleem is dat ik dus wel behoorlijk verliefd ben.
En blijkbaar stralen we ook iets uit want vrijwel iedereen vraagt of we iets hebben...

Het rare is alleen dat ik hem gewoon niet snap. En vaak praat hij van; mjah ik ben een echte vrijgezel en daar ben ik ontzettend gelukkig mee. maar dan sluit hij me toch weer in zn armen... t is gewoon moeilijk. Maar ik ben bang dat ik nog lang niet genoeg lef heb om hem te confronteren.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 20:53
In_stilte
In_stilte is offline
Citaat:
Wave schreef op 23-11-2003 @ 19:19:
Toch gewoon confronteren, je hebt het recht om te weten waar je aan toe bent en zo wordt je zelf alleen maar gek,. Misschien is hij wel iemand om initiatiefen te nemen maar als hij het niet doet zul jij het toch echt moeten doen.
Is het zo dat je het recht hebt te weten wat iemand denkt ?
En in hoeverre heeft hij het recht voor zichzelf te besluiten.
Zou het niet kunnen dat hij twijfelt...

iig bedankt voor jullie reacties...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:04
X5-452
X5-452 is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 23-11-2003 @ 21:53:
Is het zo dat je het recht hebt te weten wat iemand denkt ?
Ik vind wel dat mensen het recht hebben om te weten wat ik over ze denk, kijk je hebt natuurlijk niet het recht om echt alles te weten wat een persoon denkt maar ik vind wel dat als het om jou gaat dat je ook wel het recht hebt om te weten wat hij precies denkt, al licht hij maar een klein tipje van de sluier op.
Hij hoeft natuurlijk echt niet alles wat hij van je denkt te vertellen... maar het recht om een klein beetje te weten wat hij denkt heb je wel vind ik.
Oud 25-11-2003, 15:39
Verwijderd
lijkt me erg moeilijk, zeg duidelijk wat je wil. Je bent niet een of ander speeltje voor hem ofzo. Jij mag ook duidelijkheid vragen als je dat wil.
En anders moet je voor jezelf de keuze maken of je hier zin in heb, of dat je er nog tijd in wil steken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten