Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2003, 14:41
Sonicator
Sonicator is offline
Beste mensen,

Ik heb nu al een anderhalf jaar een zeer goede vriendin. We hebben elkaar perongeluk leren kennen, en op het moment van de ontmoeting voelde ik al onmiddellijk iets voor haar. Ik ben er nooit voor durven uitkomen, en blijkbaar heeft het zijn gevolgen gehad. Enkele maanden nadat we elkaar ontmoet hebben heeft ze een vriend gevonden, waar ze ondertussen al een jaar samen mee is.
Ik kan hetgeen wat ik voel maar in 2 woorden uitdrukken: Jaloers en Onzeker. Ik ben helemaal niet trots op het eerste, ik wou dat ik nooit jaloers was. Vaak gaat het ver, dat ik me wil afzonderen. Gelukkig kan ik me bedwingen om dingen te doen, maar hoe lang kan ik ze nog bedwingen.
In het anderhalf jaar dat we elkaar kennen zijn we goed bevriend geraakt, zij is voor mij de zus die ik niet heb, en ik voor haar de broer die ze niet heeft. Ik ben bang dat dit alles verloren gaat als ik mijn gevoelens uit. Inderdaad, ik ben dus bang om de gevolgen, want ik wil niet dat deze erger uitdraaien dan de situatie waar ik nu al in zit. Ik weet dat ik van haar hou, en als ik kon meer dan een vriendin alleen, maar het is gewoon niet wederzijds en daar kan ik niet veel verandering in brengen. Mijn toekomst in deze situatie heb ik al gepland, als ik het voor het moment bekijk zal ze nooit mijn gevoelens weten, wat volgens mij het betere is...

Toch had ik graag jullie mening gehad, misschien dat deze kon helpen...

Alvast bedankt,
Sonicator.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2003, 14:48
Last Resort
Last Resort is offline
Ik heb beetje zo'n situatie gehad. Ik heb toen gewacht tot het uit was met dr relatie en het toen verteld. Met een antwoord als 'nee, nooit' was ze wel duidelijk. We zijn nou nog gewoon goeie vrienden en heb sindsdien wel andere vriendinnen gehad.
Oud 23-11-2003, 14:56
Sonicator
Sonicator is offline
Citaat:
Last Resort schreef op 23-11-2003 @ 15:48:
Ik heb beetje zo'n situatie gehad. Ik heb toen gewacht tot het uit was met dr relatie en het toen verteld. Met een antwoord als 'nee, nooit' was ze wel duidelijk. We zijn nou nog gewoon goeie vrienden en heb sindsdien wel andere vriendinnen gehad.
Als et ooit uitraakt met haar vriendje natuurlijk... Maar het probleem ligt ook nog ergens anders. We vertrouwen elkaar veel toe qua problemen, en ik ben bang dat ze gaat denken dat ik die problemen gebruikte om bij haar in de buurt te raken. Ik wil niet dat ze van me gaat denken dat ik een profiteur ben, eentje die zich niet in de andere intresseert, maar wel zijn verlangen wilt. Natuurlijk zou dit niet waar zijn, alles wat met haar gebeurd intresseert me, of het nu erg, belachelijk of overdreven is, en daar komt mijn grote angst vandaan...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Sonicator schreef op 23-11-2003 @ 15:56:
Als et ooit uitraakt met haar vriendje natuurlijk... Maar het probleem ligt ook nog ergens anders. We vertrouwen elkaar veel toe qua problemen, en ik ben bang dat ze gaat denken dat ik die problemen gebruikte om bij haar in de buurt te raken. Ik wil niet dat ze van me gaat denken dat ik een profiteur ben, eentje die zich niet in de andere intresseert, maar wel zijn verlangen wilt. Natuurlijk zou dit niet waar zijn, alles wat met haar gebeurd intresseert me, of het nu erg, belachelijk of overdreven is, en daar komt mijn grote angst vandaan...
Als je ooit met je gevoelens naar haar toestapt, en ze is een echte goede vriendin van je , zal ze geen andere dingen denken dan waaw of ojee, maar niet echt dat ze achterdochtig wordt. maak je daarover dus maar niet ongerust.

En ff iets anders, jaloezie word wel vaker als negatief ervaren, maar je kunt het ook ombuigen in iets positiefs, door die jaloezie te benutten om al jouw goede punten aan haar te laten zien, en daar aan te werken.
Maar dit is dan eigenlijk weer iets voor psychologie.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:10
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Ik denk dat het verstandig is als je het voor je houd. het kan best een negatieve invloed hebben op jullie vriendschap die jullie nu hebben. Daarnaast lijkt het mij dat de reden dat ze nu niet iets met jou heeft niet wordt veroorzaakt door het feit dat ze een andere vriend heeft, maar gewoon door het feit dat ze niet verliefd op jou is. Dus als het ooit uitgaan met haar vriend, wordt ze vast niet opeens wel verliefd op jou dus snap ik de redenatie niet zo goed dat je het pas tegen haar moet zeggen als het uit is met haar huidige vriend.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 00:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb dit ook meegemaakt, twee keer zelfs. De tweede keer speelt nu eigenlijk nog.
De eerste keer heb ik het heel lang voor me gehouden. Zo'n 4 maanden lang heb ik gezwegen tegen haar, omdat ik dacht dat onze vriendschap eraan zou gaan.
Maar in feite gebeurde er iets veel ergers: ikzelf werd stapelgek van mezelf en van het gevoel dat ik haar zo graag iets wou vertellen, maar dat niet durfde. Ik vrat mezelf op, sliep slecht en mijn relatie met haar werd vanzelf slechter.
Toen heb ik het uiteindelijk toch verteld en dat was een hele opluchting. Ze begreep het, was nergens kwaad om en heeft er onze vriendschap er ook niet om beëindigd.
De tweede keer, met weer een andere vriendin, die ik pas veel later leerde kennen, had ik het idee: als ik hier wéér maanden mee rond ga lopen, doe ik mezelf iets aan. Dus toen heb ik het na een klein maandje al verteld. Weer positieve reactie en er zelfs nog veel over gepraat.
Kortom, mijn advies is: wél vertellen. Doe jezelf een plezier en krop het niet meer op.
En als ze negatief reageert, is ze misschien toch niet zo'n goeie vriendin.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:32
Vlekje
Vlekje is offline
Je kan het er idd wel met haar over hebben. Als ze een goede vriendin is zal ze ook niet kwaad worden dat je haar je problemen verteld want dat doe je ook gewoon bij goede vrienden.
Ik denk alleen niet dat het ooit wat tussen jullie zal worden, maar er valt wel een last van je schouder
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:35
Verwijderd
Je kan het haar vertellen, maar houd er erg rekening mee dat ze totaal niet hetzelfde voelt.
Daarbij, mochten jullie iets krijgen, en het gaat uit ben je dr kwijt. Het zal dan denk ik heel anders worden dan voor jullie iets hadden.
Maar als het echt een goede vriendin is, zal ze het voor lief nemen en ermee doen wat zij denkt dat juist is.

succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten