![]() |
|||
Verwijderd
|
Blijkbaar zijn genieën vaak mensen met autisme, en bijna uitsluitend mannen. Nu zijn autisten de hele tijd bezig met één specifiek ding,alsof ze in een kleinere wereld leven. Ze zijn ook sociaal minder vaardig.
Wat ik dus dacht: is er een verband tussen sociaal vaardig zijn en genialiteit? Zijn bijvoorbeeld de bekendste kunstenaars, die als geniaal worden beschouwd, niet enkel zo goed geworden omdat ze nogal eenzaterig waren, dus eigenlijk zich concentreerden op de kunst vanwege een gebrek aan sociale contacten, een toevluchtsoord dus? Citaat:
Citaat:
Ik ben nogal onduidelijk idd, maar goed. Ik zou graag meningen van andere mensen horen en meer goede informatie over dit onderwerp want ik kan er niet veel over vinden. Dusss wat denk je? bronnen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme http://www.autisme-nva.nl/bijlsma.htm http://www.ouders-online.nl/xopi9905.htm |
Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Indien je toevallig mocht willen weten wat mijn ervaringen met het syndroom van Asperger zijn, dan kun je me een privéberichtje sturen of me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het zou dus wel kunnen dat in onzekere situaties, bv. een autist die geïnteresseerd is in kunst, zich daar mee bezig gaat houden als houvast. En in een omgeving waar constant onzekerheid is (bv. vroeger: ik neem aan dat er toen veel minder begrip was voor autisme) wordt er dus kunst gemaakt. Nu heb ik ook nog ergens gelezen (om de kunst er nog maar eens bij te betrekken ![]() Dussss: zou er een verband kunnen zijn tussen dit en het meer aanvaard worden van autisme? En bedankt voor de links! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En welk verhaal van autisme en vrouwen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik bleek een wat rustiger en sociaal minder actieve persoon zo rond mijn vierde denk ik hoewel het toen nog niet heel duidelijk was. in groep 8 was ik bijvoorbeeld de enige die absoluut niet begreep wat iedereen het toch geweldig vond dat we een musical gingen doen. emotionally scarred, or just my nature? mja. |
![]() |
||
Citaat:
op de basisschool was ik echt verschrikkelijk, altijd problemen, niet meedoen, wiskunde maken in de pauze zelfs. ik was hartstikke blij toen ik van school weg mocht, op naar een nieuw begin. en nu heb ik echt een geweldige klas, alweer zes jaar, op het middelbare, en het gaat prima. nouwja, in de brugklas had ik geregeld ernstige problemen, maar het is ieder jaar beter gegaan, en nu zou ik mezelf nou niet bepaald meer sociaal achterlijk willen noemen. integendeel eigenlijk, maar dat kun je niet van jezelf zeggen. dat van je consentreren op hobby's, dat is opzich wel herkenbaar voor mij, maar dat kan evengoed komen omdat ik dat verhaal al 14 jaar moet horen. wat relaties betreft ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
autisme en vrouwen??? hek nie gelezen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
er zullen best een hoop geniale vrouwen zijn geweest door de eeuwen heen. maar wat zul je bereiken als de hele samenleving ontplooiing van dit intellect tegenhoud?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 28-12-2004 om 11:31. |