Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 11:38
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Hey medeforummers,

Ik heb ff een probleempje. Ik ben verliefd op een meisje die ik al een tijdje ken via een goede vriend. Die vriend is echter tegelijkertijd en ook al langer dan ik gek op haar. Hij kan haar niet krijgen. Ze heeft me uitgebreid verteld dat ze 'm niet moet, dus dat weet ik met redelijke zekerheid.

Ik heb hem dus gezegd dat ik niets met haar wil, omdat ik dat niet leuk zou vinden tegenover hem. Ook al weet hij dondersgoed dat hij haar niet krijgen kan.

Ik begin daar echter meer en meer op terug te komen. Ik wil eigenlijk best wel iets met haar, maar ja, hoe leg ik het aan die vriend uit? Ik blijf het nl. wel een naaistreek vinden om 't zomaar achter zijn rug langs te spelen, terwijl ik haar dus via hem ken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 11:48
Nuck
Nuck is offline
Praat erover, zou ik zeggen. Die vriend moet zich maar over haar heen zetten, aangezien ze hem toch niet ziet zitten.
Oud 03-12-2003, 11:48
Verwijderd
Ik zou er dan toch gewoon eerst met hem over praten, vragen of hij het héél erg zou vinden en alles... als hij zegt dat hij er wel aan zal wennen of dat hij vindt dat jij dat verdient ofzo, dan zit het goed.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 13:24
PardonMe
PardonMe is offline
tja ik zou het hem voorzichtig proberen te vertellen..
zo van "dat meisje he... ik vind haar eigenlijk ook wel erg leuk"
Probeer hem uit te leggen dat je speciale gevoelens voor haar hebt.. laat ook wel merken dat je het eigenlijk wel vervelend tegenover hem vindt, en dat je niet zo goed weet wat je ermee moet doen..

Zeker niet achter zijn rug om doen nee..
Oud 03-12-2003, 15:06
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Het is niet leuk voor die vriend van je, maar jij hebt ook je gevoelens. Hij zal dat moeten accepteren en dat zal hij ook wel doen als het een goede vriend is. Wel eerlijk open met hem over praten, het is lullig als hij er achteraf achter moet komen via anderen ofzo.
Oud 03-12-2003, 17:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 03-12-2003 @ 12:38:
Ik heb ff een probleempje. Ik ben verliefd op een meisje die ik al een tijdje ken via een goede vriend. Die vriend is echter tegelijkertijd en ook al langer dan ik gek op haar. Hij kan haar niet krijgen. Ze heeft me uitgebreid verteld dat ze 'm niet moet, dus dat weet ik met redelijke zekerheid.
Ik heb in een dergelijke situatie gezeten, alleen was het geen erg goede vriend (wel een vriend-van-goede-vriend). Ik zou het er gewoon met hem over hebben, en gewoon eerlijk zeggen dat je haar ook erg leuk vindt. Is in ieder geval een minder grote schok dan dat je in 't weekend opeens voor z'n neus staat te bekken, om het maar even bot te stellen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 17:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 03-12-2003 @ 12:48:
Ik zou er dan toch gewoon eerst met hem over praten, vragen of hij het héél erg zou vinden en alles.
Tuurlijk niet. "Goh, ik vind haar ook leuk, vind je het erg?" Tuurlijk vind hij dat erg, helemaal als jij wel een kans maakt, en hij niet. Ik denk dat een "Hey X, sorry maareh, ik vind Y eigenlijk toch wel erg leuk" beter is.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 18:22
Negrotiator
Negrotiator is offline
gewoon ff met em over hebben
geen vragende rol innemen
jouw mening is immers al bepaald dat zeg je zelf
je gaat gewoon naar hem toe en zegt hem je mening, namelijk dat je vindt dat het wel kan en dat je van plan bent een move te maken blabla
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 03-12-2003 @ 18:53:
Tuurlijk niet. "Goh, ik vind haar ook leuk, vind je het erg?" Tuurlijk vind hij dat erg, helemaal als jij wel een kans maakt, en hij niet. Ik denk dat een "Hey X, sorry maareh, ik vind Y eigenlijk toch wel erg leuk" beter is.
Ja, natuurlijk vindt hij het erg, maar er is een verschil tussen erg en héél erg.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:38
Verwijderd
heel herkenbaar...

een vriendin kende ook haar huidige vriend via een jongen die eerst een goede vriend van dr was (en meer). Volgens mij weet hij nu nog niet dat ze wat hebben...
Het zou wel inderdaad een beetje een naaistreek zijn...
Maar als je er echt heel erg mee zit zou ik het er met je vriend over hebben en kijken hoe hij reageert. Niet je keuze daarvan af laten hangen, maar wel dat hij ziet dat je hem niet beduvelt en wel rekening met hem houd...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten