Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Jezelf accepteren en respecteren.
New Age visualisatietechnieken denken via manipulatie van het brein iemands perceptie en persoonlijke realiteit te veranderen. Voorstanders beweren dat bij een juiste controle ieder persoon zijn ideeen , zijn bewustzijn en zelfs zijn psychische of geestelijke gesteldheid vorm kan geven. Zo kan bijvoorbeeld visualisatie gebruikt worden zegt men, om iemands negatieve zelfbeeld te veranderen door steeds een positief beeld van jezelf in gedachten te houden. Door een juist mentaal beeld en uitstraling te creeren en het vast te houden of naar 'buiten' te projecteren, beweren voorstanders, kun je mentale kracht oefenen over elk aspect van het menselijk leven. Je moet niet de verwachting hebben je zelfbeeld in een week te kunnen veranderen, immers; het is ook niet in een week ontstaan..
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kan me niet schelen of je pissed bent of niet, je zorgt maar dat je je een beetje gedraagd. En om eerlijk te zijn: Uit alle posts die ik tot nu toe van je heb gelezen, spreekt alleen maar een negatieve zelfmedelijden hebbende houding. En zo'n reactie als die je op coopergirl gaf, getuigt er mijns inziens alleen maar van dat je nog steeds niets wil veranderen. Wat wil je nou eigenlijk bereiken? Een zielig ventje blijven, zonder zelfvertrouwen, vol zelfmedelijden en zelfhaat? Of een vrolijke jongen, met zelfvertrouwen en zonder zelfmedelijden en zelfhaat? Zo moeilijk zou die keuze toch niet moeten zijn. |
![]() |
|
jezelf belonen en tevreden zijn met wat je creërt als mens
![]() Jezelf niet de grond in boren als iets even niet lukt en tjah, jezelf accepteren is een hele belangrijke ![]() Je kunt wel zeggen dat je een eikel bent, maar accepteer es dat je een eikel ben, dan ben je veel verder. Leer er dan mee leven en er niet onder te lijden. Als je er wel onder lijdt, weet je onbewust dat het niet zo is en accepteer je niet dat je veel beter bent. Wijze les van Eend ![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 06:16. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ze praten het zichzelf echter zelf aan, maar dat hebben ze alleen niet in de gaten. Ze zouden zich gewoon moeten gaan beseffen dat de touwtjes toch echt in hun eigen handen liggen. Hoeveel knopen ze er ook ingemaakt hebben.
|
*er zitten vast hele goede reacties tussen, heb helaas (nu) geen tijd die allemaal te gaan lezen, dit wat ik nu ga schrijven kan dus erg dubbel zijn*
ten eerste hebben mensen vaak te neiging te gaan 'centreren'. alleen dat ene wat je misschien minder mooi vind, valt jou op. het valt je op dat je, in jouw ogen, zo'n dikke kont hebt, maar het valt je niet op dat je daarentegen very beautifull eyes hebt. Je ziet dus alleen het minder mooie van jezelf. Terwijl, als je naar anderen kijkt, je vaak de mooie dingen wél ziet (en dat weer gaat vergelijken met jezelf) en de minder mooie dingen van zo'n persoon niet ziet. voor een ander persoon ben je vaak veel minder kritisch qua uiterlijk dan wanneer het om jezelf gaat. dit bovenste stukje gaat om uiterlijk. maar je kan ook heel onzeker zijn over je innerlijk. vinden anderen mij wel aardig? en moet ik dat dan veranderen als dat niet zo blijkt te zijn....?!! nou, ik denk van niet. als jij op een bepaalde manier denkt, en dingen op een bepaalde manier voelt, hoef jij je niet aan te gaan passen omdat het anderen niet aanstaat (bepaalde situaties daargelaten, als jij je opgefokt voelt, hoef je niet gelijk alles kort en klein te slaan, maar je hoeft bijv. niet je mening over iets te veranderen). Als je dat namelijk wel zou doen, en ze je dan wel aardig gaan vinden, ben je dan gelukkig?! misschien in het eerste opzicht wel, maar later ook niet meer, denk ik... omdat ze je dan aardig vinden om wie je doet dat je bent, en niet om wie je werkelijk bent!! ik hoop dat duidelijk is dat ik het over jou MENING, STIJL enz heb, en niet dat als je je zelf beter vind dan anderen je je ook maar zo moet gaan gedragen alsof je beter bent (anderen als slaafje gaan behandelen, en dat soort dingen) iedereen is uniek, en daarom even bijzonder... verander jezelf niet, je bent wie je bent (of zoals op de loesje kaarten: er zijn al zoveel anderen...) liefs, wen
||
Citaat:
![]() ![]() go Xia!! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Al zou ik duizend keer tegen je vertellen dat je zelf verantwoordelijk bent voor je leven, dan nog zou je reageren met 'boehoeeeee dat werkt niet voor mij, ik wil alleen maar dood'. Want nee, niks werkt voor jou, jij bent het zielige jongetje dat zoo lelijk is dat er niks aan te doen valt. JONGEN, OPEN JE OGEN NOU ES. Ik ga echt niet de verantwoordelijkheid voor jouw leven op me nemen hoor, als je wat wilt veranderen dan moet je dat zelf doen. ALLES maar dan ook werkelijk alles is je eigen keuze. Maar goed, ik verspil hier alweer veel te veel tijd en energie aan. Als jij zo wilt leven, dan doe je best. Maar open dat niet zulke topics, daar kan ik echt niet tegen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
dan mag hij van mij best in een hoekje in zn eentje zielig gaan doen, of gewoon zn mond houden en doen alsof-ie hartstikke vrolijk is ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook het nodige meegemaakt, maar dat zorgt er niet voor dat ik ongelukkig hoef te zijn. Als je je verantwoordelijkheid neemt en inziet dat het gaat om de manier waarop je met dingen omgaat en niet om wat je meemaakt, dan kan je best gelukkig worden. Ook al zijn de omstandigheden waarin je leeft nog zo kut (geweest). |
![]() |
||
Citaat:
ik heb ook een kutleven gehad, niet om zielig te doen maar het is gewoon zo. mijn zelfvertrouwen is ook helemaal niets meer, maar ik kan nog wel normaal reageren op mensen en ik heb geen last van zelfmedelijden. ik ga dus ook geen topics posten als ik er niet tegen kan dat mensen de waarheid over mij zeggen, en dan kan je nog zo'n kutleven hebben, maar het is en blijft gewoon wel zielig dan. en inderdaad xia, ik word ook erg moe van die mensen die dit soort topics posten.
|||||
Citaat:
En zeg niet dat uiterlijk niet belangerijk is, want dat is het wel. Als lelijk persoon kom je NERGENS op deze planeet, niet alleen op liefdes gebied (Ik doe geen moeite meer, het maakt geen fuck uit), maar ook bij het solliciteren voor een baan of bij vrienden maken, als lelijk persoon kom je gewoon nergens! Tuurlijk is innerlijk belangerijk, alleen komt die pas van pas nadat je uiterlijk is 'gescreened', en als je uiterlijk shit is doen mensen niet meer de moeite om je te leren kennen (Ja dat doe jij vast ook, onbewust en dat is natuurlijk). Bovendien zij je dat je innerlijk niet moet veranderen, dat is juist wat ik WIL veranderen om gelukkiger te zijn. Mn uiterlijk is kut, en valt niet te veranderen, en de enige manier om een beetje normaal te zijn is een goed innerlijk opbouwen, alleen lukt dat tot nu toe voor geen meter. Citaat:
Citaat:
Bovendien werk mn omgeving ook niet echt mee, mn ouder doen bv niets anders dan mij afkraken, terwijl ze mn broertje de hemel in prijzen. En als ik zeg dat ik me kut voel, zeggen ze van 'oh zo was ik ook met jou leeftijd, gaat wel over' Maar daar heb ik niets aan, I dont give a shit about you and your problems. Die idioten hebben geen idee wat ik allemaal heb meegemakt en kunnen er daardoor ook niet over meepraten. Verder heb je ook nog school wat gewoon kut gaat. Ik kom elke dag om half 6 thuis, en moet dan nog huiswerk doen, soms ben ik tot 4 uur s'ochtends bezig. Vaak komt het ook voor dat ik nachten niet slaap. Het is niet dat ik de werkdruk niet aan kan, maar meer dat het leven zo klote is dat er geen zin is om iets aan school te doen. Hierdoor gaat mn motivatie naar de klote, en stel ik mn werk steeds uit. Door dit zijn mijn cijfers naar beneden gegaan, waar ik vroeger 8en haalde haal ik nu 4en en 5en, dit werk ERG deprimerend en demotiverend. Citaat:
Doordat ik ze niet vol kan houden, zie ik mezelf als een 'failure' en wordt ik nog meer boos op mezelf. Zo kwaad dat die emotie ergens heen moet. Meestal wordt ik dan aggresief, en snauw ik iedereen af. De enige manier om van mn kwaadheid af te komen is gewoon keihard iets (of iemand, al is dat er nog niet van gekomen) kapot te slaan, waarna ik spijt heb omdat ik mezelf en andere dingen kapot maak.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien ken je Xia's sitautie niet. Oordelen zonder iemand te kennen werkt niet, ook niet bij jou. |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat al eerder gezegd is (was dat tegen jou?): totdat je een foto hebt gepost geloof ik je niet eens dat je lelijk bent. En daar blijf ik bij. Citaat:
En weer: eerst die foto, daarna ga ik pas kijken of ik geloof je lelijk bent. Los daarvan weer lelijkheid is subjectief. Ik ken zat mensen die geen fotomodellen uiterlijk hebben, maar die wel een relatie/gezin hebben, die een goede baan hebben, enz. Waarom? Omdat die mensen in zichzelf geloven en zelf ook verder kijken dan hun uiterlijk. Jij bent degene die het meeste geobserdeerd is door uiterlijk, kijk zelf eens verder. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als niks werkt: zoek proffessionele hulp. |
![]() |
|
jemig another way,
moet je Xia en mij, en de rest van de mensen die normaal proberen te replayen zo de grond inboren. nix is goed genoeg, en je praat alles tegen. of iemand mooi of lelijk is is idd geen feit maar een mening. het is zeker wel subjectief. wel kan het zo zijn dat een grote groep een bepaald iets mooi vind. bovendien komt je reply op mij heel schreeuwerig over. ik typte het heus niet alleen voor jou, maar ook voor anderen, die iets in jouw (eerste) post herkennen. misschien heb jij er niks aan / wil je er niks aan hebben. anderen misschien wel... en ik zeg niet dát dat zo is, en doel ook niet speciafiek op mijn post, maar eigenlijk meer op die van Xia omdat die uitzonderlijk goed is. vind ik (punt)
||
Citaat:
||
Citaat:
halleeloeja.... dus mensen die hulp hebben, zijn in de ogen van je ouders 'minder'dan anderen. nou, dan zal k wel niet gaan bellen vrijdag, ben gelijk minder ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet Zeeslag | 1 | 01-04-2015 16:14 | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic #158 darkfairy | 487 | 25-10-2010 21:43 | |
Psychologie |
Angst Kwekky | 13 | 05-01-2007 23:49 | |
Psychologie |
stoppen met studie? ikkuh15 | 34 | 24-10-2006 20:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Het etiket narcistische stoornis swolha | 2 | 21-03-2005 20:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 |