Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2002, 14:23
Verwijderd
daar was ik dus ff benieud naar

ik drink persoonlijk cola light omdat ik het lekkerder vind (gewone cola krijg ik dorst van is ook wel logisch als je ziet hoeveel suiker erinzit) maar ik drink geen magere melk enzo
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 14:35
Oen
Oen is offline
Light is allemaal niet goed voor je, gevolgen hoofdpijn en diaree. Ik drink het liefst carvan cevitam gezond en lekker.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 14:37
heldin
heldin is offline
ik drink het liefst cola light omdat ik het lekker vind, en waarom zou ik het dan niet drinken en kiezen voor iets met heeeel veeeel suiker?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 15:23
DarkCat
DarkCat is offline
Omdat ik wel dingen wil eten en drinken maar er niet dikker van wil worden?

En wat de cola betreft, ik drink cola light omdat er niks anders is wat ik kan drinken zonder calorieen (ja, spa rood, maar dan kun je ook gewoon water drinken). Vroeger lustte ik niet eens cola maar ik heb het mezelf aangeleerd
En ja ik vind het ook lekkerder als normale cola.

Als ik melk drink wil ik graag magere melk of desnoods halfvol, etc.. maar van dingen die ik ECHT lekker vind, en dus niet nodig heb (zoals een colatje tegen de dorst of melk voor de calcium) ben ik heel erg kieskeurig en mogen er ook wel wat calorieen inzitten (mits niet teveel)..

Vage Catje
Oud 19-04-2002, 16:33
M@rco
M@rco is offline
Ik drink het nooit... alleen als ik bijv. bij iemand ben en er is niks anders...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 16:48
Verwijderd
wil nie nog dikker worden
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 16:57
Paige
Paige is offline
Omdat ik niet vet wil worden..Andere reden:
Ik vind "light" chips lekkerder dan "gewone" chips
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 17:04
Boogie
Boogie is offline
diabetes....ik vind dingen zonder suiker nu ook veeeeeel lekkerder omdat ik eraan gewend ben, vroeger was het omgekeerd
Oud 19-04-2002, 21:25
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik drink eigenlijk cola light toch wel een beetje met het idee van waarom zou je gewone cola drinken waar je er dik van wordt als je ook cola hebt waar je niet dik van wordt. Gewone cola vind ik de laatste tijd ook niet meer echt lekker, dat krijg je als je bijna altijdlight drinkt he. Toch drink ik niet de hele dag door light dranken omdat het toch niet echt goed voor je is.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 21:32
Verwijderd
Ik heb geloof ik 1 keer in m'n leven cola gedronken. Dat was toen ik klein was, nu drink ik alleen nog maar water en ook wel vruchtensappen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 00:34
Nena21
Nena21 is offline
Ik drink nu door de weeks helemaal geen cola meer,alleen in het weekend af en toe (light dan)
Cola is eigenlijk zo slecht
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 09:05
Kat
Kat is offline
Tja, toch om af te vallen (of om niet aan te komen...)
Oud 20-04-2002, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Oen schreef:
Light is allemaal niet goed voor je, gevolgen hoofdpijn en diaree. Ik drink het liefst carvan cevitam gezond en lekker.
Suiker is ook erg slecht voor je.

Ik drink het omdat ik allergisch ben voor suiker en ook omdat er minder calorieën in zitten dan in gewone cola en omdat het lekkerder is (ben d'r aan gewend).
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 13:15
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
Boogie schreef:
diabetes....ik vind dingen zonder suiker nu ook veeeeeel lekkerder omdat ik eraan gewend ben, vroeger was het omgekeerd
Mijn broertje (12) heeft het ook daarom drink ik ook maar cola light en dat soort dingen.
Oud 20-04-2002, 13:17
X-je
X-je is offline
Citaat:
danique2 schreef:
wil nie nog dikker worden
Wist je dat de suikers die in cola light zitten, veel schadelijker zijn dan gewone suikers? De suikers van cola light kunnen niet 'verteerd' worden om de eenvoudige reden dat de hersenen niet weten wat het is en dus ook niet kunnen doorsturen naar het juiste orgaan. Dus mensen die heel veel cola light en andere light producten consumeren (economie geleerd ) hebben meer kans op een hersenziekte

X-je
Oud 20-04-2002, 13:31
Mara
Mara is offline
Drink nauwelijks cola, meestal citroenranja of sinaasappelsap

Maar als ik cola drink (bijv in bios ofzow) neem ik wel cola light, omdat je er niet dik van word en omdat ik het lekkerder vind als gewone cola.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 19:30
just.a.girl
just.a.girl is offline
k drink bijna nooit cola(we hebben het ook bijna nooit in huis dus..)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 09:01
Koen_S
Koen_S is offline
Ik ben hier altijd terughoudend mee geweest.

Veel van die zoetstoffen zijn getest op ratten, en enkele daarvan bleken kanker te veroorzaken. Toch zitten deze stoffen gewoon in de cola, en natuurlijk krijgt niemand spontaan kanker. Maar met zo veel stoffen komen ze pas 10-20 jaar nadat ze in gebruik genomen zijn achter dat ze toch schadelijk waren, dus ik gebruik zo min mogelijk van die light dingen.

Nu is het wel zo dat zoal alle stoffen kanker veroorzaken, maar de een dus wat sneller dan de ander. Als je 5 jaar lang, elke dag 1 kilo koffiegruis eet, is het ook kanker verwekkend. Koffie is dus in lichte mate kanker verwekkend, maar iedereen dringt het. Maar van die light producten weet ik niet in welke mate ze kanker verwekkend zijn, en ik kom er liever niet zelf achter.

- Woops is beetje lang geworden
Njah iig, "Bedankt voor uw aandacht!"
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 10:03
punkyfish
punkyfish is offline
ik drink bijna geen frisdrank, maar als ik het wel doe drink ik de gewone want die lightdingen vind ik echt níet lekker... die lightdingen schijnen ook veel slechter te zijn.
Oud 21-04-2002, 11:45
martijn1985
martijn1985 is offline
Omdat de gewone cola veel te zoet is..
Oud 21-04-2002, 18:01
Love Crime
Love Crime is offline
omdat ik af wil vallen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 19:25
miep
miep is offline
ik drink/eet light spul omdat er minder calorieen in zitten
maar ik vind cola light bij.v ook gewoon lekkerder, dat andere is mij te zoet. cola light smaakt waterig, vind ik lekkerder.
Oud 21-04-2002, 23:38
maar
maar is offline
Ik drink maar weinig frisdrank, maar als ik het doe drink ik wat er open staat. In geval van een keuze tussen beide kies ik light en soms zelfs cafeďnevrij, minder ongezond.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 10:20
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
precies!
Oud 23-04-2002, 14:16
Verwijderd
Omdat der minder calorieen en suiker in zit, en nu ik bijna alleen nog maar cola light ipv gewone drink, vind ik de light nog lekkerder ook
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 15:25
Ilsch
Ilsch is offline
ik vind Light dranken lekkerder, misschien omdat ik dat altijd gedronken heb...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 21:57
kizzy
kizzy is offline
ik vind light lekkerder, en ik wil dus niet nog dikker worden!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 16:15
Andora
Andora is offline
kheb diabetes en drink dus (bijna) altijd light
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 16:22
Cat
Cat is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Gewone cola en cola light zijn even zoet. Het verschil is dat in cola light veel minder glucose zit maar wel chemische zoetstoffen zoals aspartaam. Deze chemische zoetstoffen zijn eigenlijk niet zo gezond maar in bepaalde gevallen zoals diabetes wel noodzakelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 22:17
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
omdat ik ADHD heb. Dus als ik dan veel drank en voeding met bepaalde kleurstoffen en en suikers dan gaat het niet goed, dus vandaar. Maar ik heb alles zowat suikervrij. Bleh heel smerig, maar wel beter voor me omgeving
Oud 27-04-2002, 11:27
basje!
basje! is offline
omdat je er minder dik van wordt...

Regels voor berichten