Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2002, 06:47
be062603
be062603 is offline
Bij io.nl kun je bij server decolated gratis meer ip's krijgen , bij andere services moet je soms 15 € / jaar voor 1 ip bijbetalen . Waar zit bij io.nl het addertje onder het gras ???
Advertentie
Oud 24-04-2002, 07:59
Verwijderd
dpprdat je een serve moet huren ofzo?
Oud 24-04-2002, 11:26
Manuzhai
Manuzhai is offline
Decolated? Leer lezen/schrijven/spellen/whatever.
Oud 24-04-2002, 11:58
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
Decolated? Leer lezen/schrijven/spellen/whatever.
sorry , typfout colocation van je eigen server bedoel ik dus
Oud 24-04-2002, 14:21
dystopia
dystopia is offline
Gratis IP's. Ha-ha-ha. Moet idd een marketingsstunt zijn aangezien IP's geld kosten net zoals domeinen dat doen. Het kan dusniet zo zijn dat je oneindig IP's krijgt.

Zo ja, plaats ik mijn server door en neem ik een /24
Oud 24-04-2002, 16:52
be062603
be062603 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Gratis IP's. Ha-ha-ha. Moet idd een marketingsstunt zijn aangezien IP's geld kosten net zoals domeinen dat doen. Het kan dusniet zo zijn dat je oneindig IP's krijgt.

Zo ja, plaats ik mijn server door en neem ik een /24
kijk , is stuurde mail met vraag hoe dat kwam , dit was antwoord:

[harry dijkstra] Jawel. IP's kosten geen geld!

Alleen: Het moet wel verantwoord zijn! Maw: RIPE moet het goedkeuren en de IP's moeten technisch nodig zijn!

Harry Dijkstra

technische nodig , wat zouden ze hier nu weer mee bedoelen ?
Oud 24-04-2002, 16:53
Verwijderd
tenchisch nodig dat je ergens een server hebt staan en daar een IPtje voor nodig hebt ofzo?
Oud 24-04-2002, 17:51
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
gratis
Oud 24-04-2002, 17:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McLaren schreef:
tenchisch nodig dat je ergens een server hebt staan en daar een IPtje voor nodig hebt ofzo?
Dat is natuurlijk onzin. Elke server heeft een eigen IP, logisch, want anders moet je met NAT gaan werken en dat is natuurlijk bij een webserver taboe.

Technisch kan het handig zijn meerdere IPs op een server te hebben. Bijvoorbeeld als er meerdere netwerkinterfaces nodig zijn om de load te verdelen.
Oud 24-04-2002, 17:57
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Technisch kan het handig zijn meerdere IPs op een server te hebben. Bijvoorbeeld als er meerdere netwerkinterfaces nodig zijn om de load te verdelen.
Hoeft niet. Zijn Apache modules voor waardoor dat niet nodig is. Ik zou zelf graag elke site die ik host en elk domein een reverse DNS willen geven. Dat is o.a. een stuk makkelijker alleen al voor de administratie en het dataverkeer te meten. Dus niet voor DNS pollution
Oud 24-04-2002, 18:10
Kaboon
Kaboon is offline
Misschien zijn het oude IP versies in de opruiming???

(sorry kon het even niet laten)

Ik heb zo'n vermoeden dat het gewoon een extra stukje service is gezien en waarschijnlijk de kosten (standard) ingecalculeerd zijn bij het hosten. Zover ik weet zijn ip's niet gratis. Het lijkt mij ook niet echt makkelijk om ze te krijgen als ik het stukje zo lees.

Citaat:
Hoe kan ik IP-nummers aanvragen?
Indien u een eigen server of cabinet bij ons heeft, heeft u van ons bij aanvraag een of meerdere IP-nummers gekregen. Indien u meer IP-nummers nodig heeft, kunt u deze kosteloos aanvragen. Bij de aanvraag dient u duidelijk te vermelden:
  • Welke IP-nummers u reeds heeft en gebruikt
  • Hoe de IP-nummers nu in gebruik zijn
    (voor welke diensten)
  • Hoeveel extra IP-nummers u wenst
  • Hoe u deze IP-nummers gaat inzetten
Dit omdat RIPE zeer strikt is met het in gebruik nemen van IP-adressen. Indien u meer dan 5 IP-adressen gebruikt, dient er ook een adressingplan van RIPE ingevuld te worden waarin exact wordt aangegeven hoe uw netwerk in elkaar zit en de IP-adressen in gebruik zijn.

De aanvraag voor IP-adressen kunt u sturen aan: beheer@io.nl. Normaal gesproken zijn extra IP-adressen binnen 24 uur toegekend.
Oud 24-04-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

Dat is natuurlijk onzin. Elke server heeft een eigen IP, logisch, want anders moet je met NAT gaan werken en dat is natuurlijk bij een webserver taboe.

dat was meer iets van wat het zou kunnen zijn, een wilde gok dus
Oud 25-04-2002, 18:23
be062603
be062603 is offline
Citaat:
be062603 schreef:
Bij io.nl kun je bij server decolated gratis meer ip's krijgen , bij andere services moet je soms 15 € / jaar voor 1 ip bijbetalen . Waar zit bij io.nl het addertje onder het gras ???
Zet op deze topic maar een slot ...
Oud 25-04-2002, 20:05
dystopia
dystopia is offline
sure

Regels voor berichten