Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2007, 18:02
Femic
Femic is offline
Ik was m'n poes aan het borstelen (doen we de laatste tijd niet zo vaak, omdat ik zelf niet meer thuis woon en m'n moeder er nooit aan denkt) en er zaten allemaal witte 'stipjes' in d'r vacht (ze is zwart). Het zijn sowieso geen vlooien, want we hebben heel goed antivlooienspul en ze bewogen niet. Het zag er uit als roos. Weet iemand of dat kan en zo ja, of het erg is en of je er iets tegen kunt en moet doen?
Oud 09-02-2007, 18:34
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik herken het bij de hond, vooral bij ontharingsperioden. ik weet niet of het kwaad kan of wat je er mee moet doen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 18:19
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Schilveren van de huid kan naast vlooien veel verschillende oorzaken hebben. Soms is er sprake van een parasiet of schimmel. Hoe ziet de vacht van je kat er verder uit? En krabt of bijt ze veel in haar vacht?
Kijk het een paar dagen aan en als de schilvers nog steeds niet weg zijn is een bezoekje aan de dierenarts een idee.
Oud 10-02-2007, 20:15
Stefanie
Stefanie is offline
Katten hebben vaak last van roos. Als het niet in al te erge mate is, hoeft er niets aan gedaan te worden.

Bij de dierenarts zijn vetzuurpreparaten verkrijgbaar die de roos kunnen doen verminderen of verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 12:06
wizkid
wizkid is offline
katten hebben er ook wel vaker last van bij overgewicht, maar zoals al gezegd is zijn er verschillende oorzaken.
Oud 15-02-2007, 16:34
Femic
Femic is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 10-02-2007 @ 19:19 :
Hoe ziet de vacht van je kat er verder uit? En krabt of bijt ze veel in haar vacht?
Vacht glanst en ziet er gezond uit. En ze krabt/bijt er ook niet veel in, alleen als ze zich gewoon schoonmaakt. En overgewicht heeft ze ook niet trouwens.
Volgens mij valt het nu ook wel mee, ik zal iig opletten of het niet blijft/erger wordt.
Oud 16-02-2007, 12:59
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
even googlen. droge huid (door verwarming bijv, stimuleren door goed borstelen, beetje zalmolie/lijnzaadolie/teunisbloemolie toevoegen?), mijt (als de kat zich meer wast, kaal wordt..), allergie van je kat (voor vlooien, bepaald voedsel, omgeving), overgewicht ja, verharing.. etc etc. vlooienbehandeling kan ook schilfers veroorzaken. misschien kun je bedenken of er pas geleden iets veranderd is wat het veroorzaakt zou kunnen hebben, verder zou ik er niet al te zwaar aantillen. gewoon in de gaten houden (wbt jeuk ed).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten