Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2003, 20:15
know thyself
know thyself is offline
He ik heb een vraag,

Ik zit nu in havo 5 en ik heb eigenlijk geen idee wat ik straks als vervolg opleiding moet gaan doen. Ik ben best wel geinterreseert in biologie en psychologie maar vooral in filosofie. Weet iemand wat over opleidingen rond filosofie? misschien in combinatie met geschiedenis ofzo? en wat zou je ermee kunnen worden? ( behalve filosoof)..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2003, 18:56
Verwijderd
nouja er zijn sowieso studies voor. Ik heb het op school, en mijn leraar heeft bjivoorbeeld eerst theologie gedaan... Tsja en wat kun je ermee.... Leraar of filosoof, maar voor de rest kan ik je daar ook niet echt mee helpen.
Bedenk wel dat filosofie erg theoretisch is, maargoed wel erg interessant. Succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 22:22
Verwijderd
In Nederland kun je er niet heel veel mee denk ik, een vriend van mij die gaat het studeren (of studeert het inmiddels al, ik kan hem echt niet bijhouden) en hij wilde ermee de economische kant op. Dan ga je dus het bedrijfsleven in. Meer weet ik ook niet helaas.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 07:55
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
know thyself schreef op 15-12-2003 @ 21:15:
He ik heb een vraag,

Ik zit nu in havo 5 en ik heb eigenlijk geen idee wat ik straks als vervolg opleiding moet gaan doen. Ik ben best wel geinterreseert in biologie en psychologie maar vooral in filosofie. Weet iemand wat over opleidingen rond filosofie? misschien in combinatie met geschiedenis ofzo? en wat zou je ermee kunnen worden? ( behalve filosoof)..
in het gidsje staat dat je er eigenlijk alleen filosoof mee wordt, maaaaaaar.... je leert analytisch denken en problemen ontrafelen zeggen ze dan...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 16:22
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
know thyself schreef op 15-12-2003 @ 21:15:
He ik heb een vraag,

Ik ben op de open dag van de RUG geweest en daar ook bij de studie filosofie geweest. Daar zeiden ze dat je filosofie met verschillende studies kan combineren, bijv. psychologie of geschiedenis. Ze zeiden trouwens ook nog dat het verstandiger was om filosofie te combineren met een ander vak, en dat dat dan ook het meest werd gedaan!!

De studie is opgebouwd uit verschillende onderdelen, de geschiedenis ervan en de hedendaagse filosofie...

Verder, wat je ermee kan worden...Nou, als voorbeelden noemden ze daar leraar, maar ook dat je in het bedrijfsleven kon gaan werken (wat ook veel mensen deden), voor de rest kan je ook denken aan de journalistiek of e.d. Maar dit hangt natuurlijk ook wel van die studie die je er naast neemt af.

Verder weet ik het ook niet meer precies, het is namelijk al een tijd terug dat de opendag was.

Ik hoop dat ik je voldoende heb geïnformeerd.
Oud 18-12-2003, 18:04
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Je kan ook eerst vwo doen, of hbo propedeuse en dan in Utrecht humanistiek gaan studeren... ik weet er niet zo veel van, maar het schijnt een combi te zijn van psychologie, sociologie, filosofie en geloof ook theologie
Oud 19-12-2003, 12:27
know thyself
know thyself is offline
k bedankt allemaal, ik denk dat ik eerst vwo wil doen en dan die humanistiek
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 12:49
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
klassieke talen
Oud 19-12-2003, 17:19
Verwijderd
Ik zit in Belgie op school (5e) en ik zit op de richting Humane Wetenschappen.
Dan krijg je ook CW (cultuurwetenschappen) en filosofie.

Bij CW gaat het voor ook een deel over filosofie, maar dan de geschiedenis van (bekende) filosofen. Waarschijnlijk kun je zo'n opleiding op vervolgonderwijs ook volgen in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:23
Verwijderd
Ik heb nog wat gezocht op internet, misschien heb je er iets aan:

http://filosofie.gaanstuderen.nl/fil...uderen/hbo.htm

http://www.rug.nl/studiekiezers/stud.../ba/filosofie/

(maar dat is meestal nadat je je propodeuse hebt gehaald)
Volgens een vriendin van mij kun je filosofie alleen aan de universiteit volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten