Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2013, 09:31
xfloor.
xfloor. is offline
Hooi,
Ik heb nu een e&m profiel met ak en duits en zit in 4 havo. Ik vind ak nu best wel pittig. De toetsen zijn anders dan wat ik van de 1ste tm de 3e klas heb gehad. Toen was het dat ze letterlijk dingen uit het boek vroegen nu is het veel meer inzicht. Ik heb 2 lessen gevolgd bij filosofie en toen gingen we onze eigen meningen vertellen over een paar stellingen. Ik vond dat super leuk en dat is ook echt iets voor mij alleen ik weet nou niet hoe die toetsen zijn, want ak en filosofie zijn vakken die ik niet nodig zal hebben voor mijn studie. Ik kies ze eigenlijk alleen maar om nog mijn gemiddelde omhoog te halen. De helft van de mensen die filosofie hebben zeggen dat ze het erg pittig vinden en de andere helft zeggen juist dat het heel leuk en makkelijk is.
De docenten bij mij op school vind ik sowieso niet goed in advies geven, ik ben naar verschillende soorten docenten geweest en naar mijn mentor en decaan maar ik heb er nog steeds geen duidelijk beeld van.
Wat zouden jullie kiezen als jullie in mijn plaats waren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2013, 16:32
Tink*
Tink* is offline
Ik zou meer informatie inwinnen over de filosofietoetsen als je je gemiddelde zo belangrijk vindt. Ik zou zelf gewoon kiezen wat je het leukste vak vindt en waar je denkt het meest iets van te leren/welk vak het meest biedt ter zelfontplooiing.
Oud 20-11-2013, 16:49
Verwijderd
filosofie
Met citaat reageren
Oud 20-11-2013, 20:42
rawbananas
rawbananas is offline
ik heb havo ak examen gedaan
en heb nu op vwo ak en filosofie

Ik weet natuurlijk niet hoe filosofie op havo is maar ik heb nu ook voor het eerste jaar Filosofie en het inderdaad behoorlijk pittig, het is heel veel rijtjes leren zoals de basisemoties van Spinoza. En veel naar theorie van oude mannen luisteren (weet niet havo)

daarom zou ik als ik jou was om een boek vragen om even in te kijken, en misschien even vragen of je in een toets mag kijken. hoe het gevraagd wordt.

Op havo vond ik AK wel te doen als ik er voor leerde, ik haalde havo 4 veel onvoldoendes maar bij mij was het zo dat er al veel werd herhaald in havo 5, dus je eigenlijk veel nog een keer kreeg. Ik eindigde met een 8,1 voor AK op mijn CE.

Maar als ik jou was zal ik toch informatie inwinnen van klasgenoten of leraren
Reageren

Regels voor berichten