Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 09:32
Frips
Frips is offline
Hallo mensen,

ik heb op de middelbare school een leuk meisje leren kennen. We trokken veel met elkaar op, en het was altijd erg gezellig. Nadat ik me diploma had gehaald ben ik naar het HBO gegaan, en ik heb haar toen een jaar lang eigenlijk niet gezien, want ik had het al best druk op de nieuwe school, en zij zat op dat moment in haar examenjaar. Ook druk dus. Vorig jaar tijdens de zomervakantie hebben we toch weer contact met elkaar gekregen, en we zien elkaar regelmatig.
Ondertussen spreken we elkaar zo veel dat er een hele hechte vriendschap is ontstaan en we elkaar eigenlijk alles kunnen vertellen. Nu is het probleem dat ik haar ondertussen echt hartstikke leuk vind, maar ik heb t gevoel dat ze me gewoon als "best friend" ziet, en dat graag zo wil houden.
Hoe kan ik dit ombuigen, ervoor zorgen dat ze mij op dezelfde manier gaat zien als ik haar, en misschien ook meer wil dan alleen hechte vriendschap?? Hoe moet je dat doen, wat moet je zeggen?

Dank je wel alvast!!

Laatst gewijzigd op 31-03-2004 om 09:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2004, 10:30
Tsu
Tsu is offline
Nou, ik denk eigenlijk dat je haar niets kan opdringen, dingen die ze niet voelt voor je, voelt ze gewoon niet.
Wat je er ook aan zou kunnen doen, een mens heeft gevoelens die persoonlijk zijn, waar niemand dus iets aan kan doen.

Je kan haar misschien wel vertellen hoe je over haar denkt en wat je voor haar voelt, want misschien voelt zij toch ook hetzelfde voor jou, dat weet je maar nooit En aangezien jullie elkaar alles kunnen vertellen, lijkt me dat geen probleem.
En als ze zich niet zo voelt als jij graag zou willen, zou ik als ik jou was me erbij neerleggen, omdat je anders kans loopt om de vriendschap die jullie hebben te riskeren.
Oud 31-03-2004, 10:49
Frips
Frips is offline
*traan*
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 10:59
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Frips schreef op 31-03-2004 @ 11:49 :
*traan*

ahhh, wees dan in ieder geval blij dat jullie vrienden zijn
Oud 31-03-2004, 11:05
Frips
Frips is offline
Daar ben ik ook heeel erg blij mee, en ik hoop dat die vriendschap echt gewoon blijft! Maar ik vind t zo jammer, ik zou echt gewoon heel graag het eens willen proberen, kijken of het klikt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 11:24
Verwijderd
Je hoeft het toch niet na 1 reply op te geven?

Je weet nooit, het zou kunnen dat zij jou ook hartstikke leuk vindt maar zelf niets durft te zeggen omdat ze bang is de vriendschap te verpesten. Of dat ze je wel aantrekkelijk vindt maar een verliefdheid om die reden tegen houdt.

Ik zou alleen niet echt precies weten hoe je haar dan op een subtiele manier duidelijk zou kunnen maken dat ze daar niet bang voor hoeft te zijn en dat je haar zo leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:00
sail fan
sail fan is offline
ik zou het na 1 reply al opgeven. Mischien moet je t haar gewoon recht voor z'n raap vertellen, of in een brief, dat heb ik zelf ook gedaan, en natuurlijk erbij zetten, dat als het niks wordt dat je dan nog graag goede vrienden wil blijven

edit: bij mij ist na 2 brieven wel gelukt, terwijl ik ook dacht dat t niks zou worden
Oud 31-03-2004, 17:32
Frips
Frips is offline
Citaat:
Nou, ik denk eigenlijk dat je haar niets kan opdringen, dingen die ze niet voelt voor je, voelt ze gewoon niet.
Inderdaad, opdringen hoeft ook niet! Maar ik zou gewoon heel graag een poging willen doen, om op een beetje 'normale' manier de vriendschap om te buigen naar iets meer.

Citaat:
Ik zou alleen niet echt precies weten hoe je haar dan op een subtiele manier duidelijk zou kunnen maken dat ze daar niet bang voor hoeft te zijn en dat je haar zo leuk vindt.
En dat is nu precies wat ik zo graag wil, op een subtiele, leuke manier het voor elkaar zien te krijgen dat ze me naast heel aardig, ook echt gewoon leuk gaat vinden.

Recht voor z'n raap lijkt me niet echt de manier om t te doen, een brief zou misschien nog kunnen, maar ik wil eigenlijk gewoon net dat stapje verder, zonder dat ik al te grote stappen maak. Ik denk dat t toch iets is wat moet groeien, en niet van de een op de andere dag er is.
Iemand anders nog ideeën??

Laatst gewijzigd op 31-03-2004 om 18:48.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:07
Frips
Frips is offline
Niemand ?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 11:16
Verwijderd
Ik zit te denken, mijn vriend en ik waren namelijk eerst ook alleen erg goede vrienden, maar ik heb geen idee hoe we uiteindelijk toch min of meer van elkaar wisten dat we allebei wel meer voelden... ehm... we hebben heel veel dingen samen gedaan en een hoop gepraat en deden vrij knuffelig en na verloop van tijd zijn we 'vanzelf' gaan zoenen, maar hoe we wisten dat dat wel kon, ehm...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 11:19
Frips
Frips is offline
Tsja. misschien moet ik me maar wat 'kleffer' gaan gedragen. 't gaat als ik er goed over nadenk eigenlijk ook wel steeds beter, we hebben laatst samen een filmpje gekeken, en lekker dicht tegen elkaar aan gezeten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 00:03
Ultimate Cookie
Ultimate Cookie is offline
Nee, niet vertellen.

Als ze het echt niet doorheeft dan komt het als een klap en dan word ze bang dat ze je pijn doet en dan ben je dr kwijt.

Kleine hints?
Ik weet dat jongens in het algemeen hier niet zo heel goed in zijn, maar wees gewoon eens wat liever. Maar eens een complimentje over hoe ze eruit ziet. Toon net wat meer intresse in haar liefdesleven dan gewoonlijk. Of, als het moment daar is dan, geef haar een nekmassage, aan de reactie kun je bijna helemaal aflezen wat zij allemaal denkt.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Je kunt hooguit knuffeliger gedrag gaan vertonen, meer complimentjes geven, nóg attenter zijn en meer van dat soort dingen, maar 'er voor zorgen' dat ze meer voor je gaat voelen, of 'die vriendschap ombuigen in meer' zal denk ik niet lukken. Dat ligt toch echt helemaal aan haar en daar doe je (heb ik uit eigen ervaring gemerkt) vrij weinig aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten