Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 22:16
Megadeth
Megadeth is offline
Hey ,

Ik weet niet zeker of ik dit in deze sectie moet zetten maar mocht het fout zijn dan kan hij wel ff verplaatst worden toch?

Ik zit de laatste tijd een beetje met m'n uiterlijk. S'ochtends als ik voor de spiegel sta, haar doe enz zie ik er wel gewoon uit.. maar als ik dan in een spiegel kijk ergens in een wc ofzo zie ik er toch weer heel anders (minder) uit.

Het komt er dus op neer dat ik niet precies weet of dat nou door lichtval, illusies van mezelf of iets anders komt.

Hebben jullie hier ook wel eens last van?
Oud 23-09-2003, 22:17
Verwijderd
nee.. sorry dat heb ik niet

wel dat ik mezelf soms heel mooi vind of heel lelijk maar dat heeft ook gewoon met je uitstraling enzo te maken
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 22:21
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
******** schreef op 23-09-2003 @ 23:17:
nee.. sorry dat heb ik niet

wel dat ik mezelf soms heel mooi vind of heel lelijk maar dat heeft ook gewoon met je uitstraling enzo te maken
Dat laatste heb ik ook last van inderdaad.. maar je omgeving merkt er vaak niks van.. tenminste ze kijken niet raar dus het zal wel goed zijn dan
Oud 23-09-2003, 23:32
Qimm
Qimm is offline
Lichtopval?
Oud 24-09-2003, 06:05
Quiana
Quiana is offline
Lichtval idd, wat je zelf al zei...

Misschien ook icm je stemming ed?
Oud 24-09-2003, 06:13
Another Way
Another Way is offline
Als ik me contacts niet aan heb en in de spiegel kijk, lijkt het net of ik een sic pack heb
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 08:33
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
ja, denk wel dat ik weet wat je bedoelt en dat heb ik ook weleens.
Zo kan ik 's ochtends voor de spiegel staan en vinden dat ik er goed uitzie, maar ik zie dan later foto's terug die daar vlak na zijn genomen en dan ZIE ik er toch niet uit!!....
Zal inderdaad met lichtval enzo te maken hebben.
Oud 24-09-2003, 10:57
Verwijderd
Juh, kan goed aan de belichting liggen. In openbare gebouwen zijn vaak halogeenlampen, daar word je een beetje grauw en bleekjes van en het schijnt dan ook zo van bovenaf, waardoor bijvoorbeeld wallen onder je ogen meer opvallen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 12:38
Verwijderd
inderdaad lichtval.. het is ook niet voor niks dat een dineetje bij kaarslicht zo populair is. In de schemer vallen onvolmaaktheden totaal niet op.
Verder kan het natuurlijk nog aan je stemming op dat moment liggen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 12:44
Verwijderd
Ja, komt door lichtval en humeur en of ik moe ben of niet. Als ik me supermoe voel en het idee heb dat ik er ontzettend gaar uitzie dan ga ik er ook zo bij kijken, m'n hele uitstraling is dan weg.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 13:26
Lobke1988
Lobke1988 is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 23-09-2003 @ 23:16:
Hey ,

Ik weet niet zeker of ik dit in deze sectie moet zetten maar mocht het fout zijn dan kan hij wel ff verplaatst worden toch?

Ik zit de laatste tijd een beetje met m'n uiterlijk. S'ochtends als ik voor de spiegel sta, haar doe enz zie ik er wel gewoon uit.. maar als ik dan in een spiegel kijk ergens in een wc ofzo zie ik er toch weer heel anders (minder) uit.

Het komt er dus op neer dat ik niet precies weet of dat nou door lichtval, illusies van mezelf of iets anders komt.

Hebben jullie hier ook wel eens last van?
heeeij
jah dat heb ik ook heel vaak!! in de ene spiegel zie ik er wel goed uit..(naja.. goed??) en in de andere veel minder. Dat komt denk ik gedeeltelijk door hetlicht.. maar niet altijd denk ik. Want soms is het licht gewoon hetzelfde. Vooral in winkels zie ik er altijd heel stom uit.. in die spiegels.
En dat heeft niet met uitstraling te maken volgens mij.. want je uitstraling gaat niet in 1 minuut weg.. dat is tog meer per dag ofzo anders??
maja.. wat boeit het ook..ik denk dat iedereen dit wel heeft!! en gelukkig zie je er door de ogen van anderen niet uit hoe je jezelf in de spiegel ziet. Want ogen hebben geen felle lampen! (duh..hih)
xxxx
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 14:25
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Heb ik ook vaak. Ga ik 's ochtends weg en kijk ik thuis nog even in de spiegel zie ik er normaal uit. Maar als ik dan op school van de wc kom en even in de spiegel kijk lijk ik veel witter en of ik grote kringen onder m'n ogen heb. Kom volgens mij gewoon door de lichtval.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 15:01
Verwijderd

Mja...tis niet zo verwonderlijk. Het licht valt in bepaalde situaties anders dan in andere, etc.etc. Er zijn zoveel redenen voor aan te wijzen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:51
Suqeunse
Suqeunse is offline
Je twijfelt over je uiterlijk als je op school bent, daarom let je meer op negatieve uitstralingen , echt onzin als je op je uiterlijk constant zorgen om maakt.
Oud 24-09-2003, 17:19
Verwijderd
als jij blij bent, kleding aanhebt die je goed staat, en gewoon een goede bui hebt, vind je jezelf al stukken mooier dan wanneer je beetje triestig bent, of kleren aanhebt die je niet ophalen. het ligt dus aan een aantal factoren *stemming, kleding, enzenz*
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:21
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ja dat herken ik wel. Ik schrik soms best als ik van mezelf het idee heb dat ik er wel redelijk uitzie (gewoon niet opvallend ofzo) en dan ineens mezelf zie in een winkelruit of spiegel ergens...zie ik ineens dat ik een raar loopje heb, mn haar niet zit, ik er an profiel niet best uitzie etc. Kortom als ik er anders uitzie dan ik had verwacht.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 21:49
Sven
Sven is offline
Mja komt door het licht, soms best schrikken ja
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 21:50
bassgirl
bassgirl is offline
ja heb ik ook... thuis lijkt alles normaal kijk ik op school schrik ik me rot
Oud 25-09-2003, 11:22
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 24-09-2003 @ 09:33:
ja, denk wel dat ik weet wat je bedoelt en dat heb ik ook weleens.
Zo kan ik 's ochtends voor de spiegel staan en vinden dat ik er goed uitzie, maar ik zie dan later foto's terug die daar vlak na zijn genomen en dan ZIE ik er toch niet uit!!....
Zal inderdaad met lichtval enzo te maken hebben.
Wat je vaker ziet vind je automatisch mooier. Je ziet jezelf vaker in dezelfde houding voor de spiegel dan in die houding waarop je op de foto staat. Daarom vinden de meeste mensen foto's van zichzelf lelijk terwijl anderen niet zien wat er mis met die foto is.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 13:05
Musk
Musk is offline
Ik zie er heel leuk uit in het donker!!
Oud 25-09-2003, 15:18
Megadeth
Megadeth is offline
Tnx voor de reply's allemaal! Voel me alweer een stuk beter omdat ik niet de enige ben die dit heeft
Oud 25-09-2003, 16:52
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kan aan t licht liggen idd (als je make up opdoet waar minder licht is of waar ander soort licht is ziet t er vaak veel anders uit dan in gewoon daglicht) maar ik vind sowieso dat t er soms heel anders uitziet als je in t licht in de discotheek ofzo staat....
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:22
T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
Jah idd, snap precies wat je bedoelt. Ik zie d'r in de spiegel in de badkamer 'anders' uit dan in bijvoorbeeld de spiegel in de gang. Zal wel aan de inval van het licht liggen denk ik jah... Heeft verder echt niets met je humeur ofzo te maken lijkt mij. De ene keer vind ik dat ik er goed uit zie in de spiegel en de andere keer weer wat minder in dezelfde spiegel, maar dat heeft nix te maken wat jij bedoelt denk ik!
Maar irritant is het wel, denk je d'r goed uit te zien, kijk je nog ff snel in die andere spiegel en dan blijkt toch het tegendeel het geval te zijn haha
Oud 28-09-2003, 12:52
duifeltje
duifeltje is offline
ik weet zeker dat het aan het licht ligt.
bij b.v een t.l. lamp zie je er soms uit als een ware puistenexplosie terwijl je dat anders niet bent.
Wij hebben op school ook van dat fijne witte licht in de w.c's dus ik kijk daar gewoon niet meer in de spiegel want ik weet zeker dat ik me dan weer rotschrik.
echt alsof ik niet heb geslapen zie ik er dan uit!!
Oud 11-01-2004, 22:29
jimske
jimske is offline
ja ik herken het helemaal.. als ik thuis voor de spiegel sta, en ik heb de indruk da ik er wel netjes uitzie, ma als ik dan naar onder ga en in de ander spiegel kijk dan zie ik er toch heel anders uit. dan vraag ik mij af hoe anderen mij zien?! zoals in de spiegel waar ik mij klaarmaak of zoals in de spiegel in de keuken..of zoals in de spiegel op school.. daar ben ik toch ook wel benieuwd naar
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 22:51
Megadeth
Megadeth is offline
Juh.. zo denk ik dus ook.. weet nooit hoe ik er echt uit zie omdat het per spiegel gewoon verschilt..

Moet me er gewoon wat minder mee bezig houden denk ik.. maar da's best moeilijk nog
Oud 11-01-2004, 22:52
Maarten
Maarten is offline
Ijdeltuitjes
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 22:55
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 11-01-2004 @ 23:52:
Ijdeltuitjes
Don't hate us 'cause we're beautiful
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 02:58
Verwijderd
en daarom vermijd ik spiegels
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:56
boer
boer is offline
als er een ;lamp boven de spiegel hangt zie ik er altijd lelijker uit dan op een andere spiegel of foto ofzo, het zou bij jou hetzelfde kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 15:01
Verwijderd
Ik belicht mezelf in de badkamer altijd met een lamp die een meter rechts van de spiegel hangt. Op die manier word ik dus van schuinboven belicht en is het net of ik heel veel spieren heb.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 17:16
leucomelas
leucomelas is offline
's ochtends zit ik voor de spiegel, de lamp van voren op ooghoogte op me gericht *dan ben ik nog mooi*
loop ik smiddags langs een winkelruit *bah bah*
op school, op de wc's met dodelijk tl-licht van bovenaf *sjit zeg, doe alsjeblieft een zak over je hoofd*
tja, hek ook wel eens last van dus
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 17:46
feline
feline is offline
Daarom kijk ik op school nooit in de spiegel..
Oud 12-01-2004, 18:01
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
hahaha...ik kijk ook veelste vaak in de spiegels.
Maar soms dan kijk ik heel sexy in de spiegel en vind ik mijn zelf prima uitzien.
Leer er van!
Het gaat erom dat je zelf tevreden bent.En niet de andere..tenminste zo denk ik.
Fuck them all....!

MJ
Oud 12-01-2004, 18:06
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Fuck them all....!
Kieskeurig ventje zeg
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 15:07
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
nou, ik denk dat het door de lichtval komt hoor. Als ik 's ochtends voor de spiegel sta vind ik mezelf er best goed uit zien, maar als ik dan ergens in een pashokje ofzo sta denk ik ook zo van: Jeetje, wat zie ik er uit!! Maar dat komt door dat tl-licht
Oud 13-01-2004, 16:52
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik heb t ook hoor. dan sta ik in de badkamer en ben ik tevreden, maar zodra ik mezelf dan zie in mn eigen kamer vind ik het niets.

ik was ook altijd wel tevreden over mn billen, totdat ik pas in de H&M in een pashokje stond.
ineens vind ik het helemaal niet leuk meer dat je daar je voor en achterkant tegelijk kan zien in die spiegels
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 17:10
Divina Flor
Divina Flor is offline
Komt waarschijnlijk door lichtinval. Bovendien als je - of iig als ik.. - in de spiegel van school kijkt dan kijk je even of iets er nog 'goed' uitziet. Dus dan let je al sneller op oneffenheden dan wanneer je gewoon even kijkt.
Oud 13-01-2004, 17:14
Verwijderd
Ik zie er in elke spiegel ongeveer hetzelfde uit... soms iets bleker soms donkerder...
Maar het verschil dat ik wel merk is het verschil tussen ochtend en avond... 's Ochtends kan ik er egt vreselijk uit zien vinnik... en 'avonds vinnik mezelf een stuk knapper/ minder lelijk
Best gek...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 18:24
aniki
aniki is offline
je hebt zeker geen lachspiegels thuis?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:56
HoopStront
HoopStront is offline
Thuis ben ik veel enger.....

En het valt me op dat het niemand opvalt als mn haar niet goed zit. Dus dat kan betekenen dat ik overdrijf en dat mn haar toch goed zit, of dat mn haar nooit goed zit en het daardoor niet opvalt dat mn haar niet goed zit....
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:43
bassgirl
bassgirl is offline
ik heb t ook, thuis zie ik er best normaal uit, maar zie ik op schgool, bus ofzo een spiegel lijk ik iemand anders en denk ik echt van " gat ben ik dat, terwijl alsk dan thuiskom het dan weg is en denk ja zie er nog best normaal uit
Oud 18-01-2004, 17:27
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 18-01-2004 @ 17:43:
ik heb t ook, thuis zie ik er best normaal uit, maar zie ik op schgool, bus ofzo een spiegel lijk ik iemand anders en denk ik echt van " gat ben ik dat, terwijl alsk dan thuiskom het dan weg is en denk ja zie er nog best normaal uit
same here...
Oud 18-01-2004, 18:16
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 12-01-2004 @ 19:06:
Kieskeurig ventje zeg
juist niet
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:46
Bloompje
Bloompje is offline
ik vind dat ik er op mijn kamer voor mijn spiegel erg leuk uitzie, maar dat komt denk ik door de zon die op mijn spiegel valt ofzo.. ik herken het wel, mar vind het niet zo erg mijn vriendje vindt me altijd mooi zegtie *jongens zijn slijmballen*

Regels voor berichten