Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat akelige realisme maakt hem juist zo goed. Eng en schokkend, ookal bevat het nauwelijks bloed. Je gaat door een hel, maar het is een geweldige ervaring.
Daar kan de remake niet aan tippen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
De Poolse en talentvolle regisseur Andrzej Zulawski, van o.a. POSSESSION en DIABEL, is zelfs van mening dat als er buitenaardse wezens landen op aarde die aan ons vragen wat film is, wij hen THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE uit 1974 moeten laten zien. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
de enige reden dat ik het origineel misschien beter vind is vanwege de cultstatus en de droge, eenvoudige, goedkope uitstraling die de sfeer ten goede komt. qua spanning kan de nieuwe film (op het grote doek) zeker aan de oude tippen. en aangezien regisseur Nispel (van de nieuwe) toch geld moet binnen halen (anders mag je geen film maken tegenwoordig) heeft hij wel een beetje zijn ziel moeten verkopen an de goed scorende teen-slasher-conventies
||
Citaat:
Paar mooi tracking-shots en prachtige beeldcompositie. En zeer realistisch.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
de nieuwe versie heeft duidelijk een geliktere uitstraling, en dat is omdat de nieuwe filmmakers meer geld hebben gestoken in afwerking, special effects ed. en ik bedoel met goedkoop ook niet 'amateuristisch', want ik ben van mening dat er met weinig middelen een overtuigende film is neergezet.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Blij dat ik daar niet op af ben gegaan.
||
Citaat:
![]() Als je de reclame ziet denk je dat het een of andere domme horror film is a la Scream waar iemand met een kettingzaag achter een stel mensen aan zit.
||
Citaat:
ok, de acteurs zijn dom en hij is ontzettend goor gemaakt (als in: afgehakte armen, afgezaagde benen, dooie varkenshoofden, vleeshaken in ruggen enz.) maar eng issie zeker. en daar gaat het toch wel om bij een horrorfilm, denk ik. ja ok, de rest van de film moet ook wel wat waard zijn, maar is niet t belangrijkst. het is iig geen horror ala Scream, die zijn way slechter. en er zitten best wat leuke camerashots in de nieuwe remake hoor. (zoals een camerashot door een kogelschot in iemands hoofd. beetje als CSI zegmaar. maar dan op een grappige manier ![]() en wat het verhaal betreft: ik geloof dat het een combi van 2 dingen is. t is wel gebaseerd op iets echts, maar dan gecombineerd. er was namelijk een seriemoordenaar die van de huid van mensen een pak maakte (daar hebben ze dus Leatherface uit bedacht) en de andere was een seriemoordenaar Ed Gein idd. en daar hebben ze dus een combi van gemaakt, zodat het 1 verhaal werd. (weet niet meer waar ik dit vandaan heb, maar heb t ergens gelezen of gezien op tv ofzo ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
decor, belichting, acteren en kostuums horen ook bij de mise-en-scene. (dit is althans de beschrijving van mijn docente filmtheorie en mijn boekenverzameling)
||
![]() |
Citaat:
1. alsof er voor de komst van film (in het algemeen) nooit gruwelijke moorden plaatsvonden. Eddy Gein heeft bijvoorbeeld nooit een slasher-film gezien. 2. alsof mensen na het zien van een film ineens in moordenaars veranderen (als je voor de film niemand wil vermoorden, doe je dat erna ook niet) 3. uit onderzoek is gebleken dat kinderen verdomd goed het verschil tussen fictie en realiteit weten. 4. het is goed als kinderen naar het nieuws kijken (waarvan ze zelf zeggen dat het eng is) en we houden ze weg van fictie (wat ze heel goed begrijpen) 5. 1 psychopathische moordenaar (wat hij zonder film ook zou zijn) mag niet de reden zijn dat miljoenen andere mensen een film niet mogen zien/maken. sorry dat ik het zeg, maar ik heb een ongelofelijke hekel aan ongefundeerde, bekrompen meningen als die van jou
||
Citaat:
MAAR toch is het dan vreemd dat ze bij de politie zeggen dat er steeds meer misdaden worden gepleegd zoals het in bepaalde filmscenes is gebeurd. (dat wil niet zeggen dat iedereen het doet, maar het gebeurt dus wel) mja als je zoiets doet, heb je sowieso al een zieke geest, dus zo'n film als deze voegt daar maar een heel klein beetje aan toe dan...
|
![]() |
als zo'n scene aan het brein van een filmmaker kan ontspringen, kan dat ook bij een moordenaar *klaar*
en veel van dit soort gruweldaden uit films zijn geinspireerd op waargebeurde verhalen (wederom Eddy Gein) of op oudere verhalen (veel dictators uit het verleden gingen ook niet zachtzinnig met hun tegenstanders om). waarom verbieden we mensen dan niet om politierapporten en geschiedenisboeken te lezen? (voor de duidelijkheid in sommige geschiedenisboeken zijn vrij ranzige details over moorden - maar dat noemen we educatief) sorry, maar die 'iedereen is dom behalve ik'- instelling van tegenstanders van dit soort beelden doet me denken aan extreem christelijke-genootschappen die denken dat satan himself in iedere videorecorder woont
||
Citaat:
dus. het is onzin om te zeggen dat dit soort films niet meer vertoond zouden mogen worden.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
dat snap ik, maar film (of tv) wordt vaak als enige en grote boosdoener aangewezen, terwijl daar helemaal geen reden toe is. het kan zeker van invloed zijn, maar het is niet de enige reden dat er moorden plaatsvinden. tis gewoon makkelijk om film de schuld te geven, want dan hoeven we niet naar ons zelf/de maatschappij te kijken.
||
Citaat:
![]() idd. mee eens. want tja, je moet toch iets de schuld geven he? (en is t niet God, dan is t wel de film ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Remake lijkt me ook niks.
||
Citaat:
De meeste bekende seriemoordenaars keken waren streng (religieus) opgevoede kinderen die nauwelijks of nooit een horrorfilm keken. Neem Albert Fisch, een man die kinderen verkrachtte en opat, wiens videoverzameling enkel bestond uit titels als Bambi en Sneeuwwitje. En Ed Gacy was clown van beroep. Dat zijn dan maar een paar voorbeelden.
||
Citaat:
Er zijn een aantal incidenten waar een film genoemd werd, maar voornamelijk is het opgeklopt door de media.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Laatste gekochte DVD (of video) topic DEADLOCKED | 500 | 25-11-2005 17:15 | |
Films, TV & Radio |