Mijn vriend en ik hadden de laatste tijd nogal vaak onenigheid. Hij heeft een hoop problemen te verwerken (vooral uit zijn jeugd) en reageert daarom soms verkeerd op bepaalde dingen. Hij heeft zijn vader tot een half jaar geleden nog nooit gezien en gaat daarom vaak naar hem (en zijn gezin) toe en laat mij daarom steeds vaker alleen. Ik begrijp dat heel goed, natuurlijk heeft hij veel gemist. Maar van de andere kant heb ik het er erg moeilijk mee dat hij zowat ieder weekend weg is (doordeweeks zie ik hem hoogstens 2 uur). Zo ook gisteren, hij had me gezegd dat hij 's middags bij me zou komen na een heel weekend bij zijn vader, zodat wij ook nog wat tijd konden doorbrengen. Maar toen ik hem die middag aan de telefoon had, bleek dat hij daar nog wel een tijdje wilde blijven en later zou komen. Dat vond ik niet leuk en dat liet ik toen wel merken. Waarop hij zei dat we die avond echt eens moesten praten omdat hij het allemaal niet meer wist.. Oke dacht ik, dan kan ik ook mijn verhaal kwijt. Hij kwam dus binnen en ik had gelijk al door dat het niet goed zat, hij deed niet lief tegen me en negeerde mijn ouders een beetje. Toen we boven waren heeft hij me uitgelegd dat hij niet wist hoe dit nu verder moest. Ik heb hem verteld dat ik het jammer vond dat hij zo vaak weg was en dat ik het daar best moeilijk mee heb. We hebben zo een uur zitten praten (moesten allebei erg huilen) en opeens liet hij de beslissing aan mij. Ik wist op dat moment echt niet wat ik wilde en zei dat ook tegen hem. Hij wist het ook niet. We hielden teveel van elkaar om er zomaar een punt achter te zetten. Toen zei hij dat we beter een tijd uit elkaar konden gaan en gewoon als vrienden contact moeten houden, zodat hij tijd heeft om alle problemen te verwerken en zich bezig te houden met een opleiding die hij wil gaan volgen. Op zich vond ik dit een goed idee en ben ermee ingestemd. Heb er daarna nog met mijn moeder over gepraat en zij heeft me erg getroost en gesteund.
Ik heb het hier heel moeilijk mee, geen eetlust, vannacht erg slecht geslapen ed

Ik weet ook niet goed hoe het contact nu verder is, hij heeft me gisteravond nog wel even gebeld om te vragen hoe het praten met mijn moeder was gegaan. Op zich heel lief, maar is het niet beter om even afstand te houden? Ik weet het echt niet.. Hij heeft wel gezegd dat hij nu echt niet achter andere meisjes aangaat om dit te vergeten en ik vertrouw hem daarin volledig (ga dit zelf ook niet doen) en ook dat hij echt hoopt dat het weer goedkomt tussen ons. En dat hoop ik ook...
Zijn er misschien mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt? Zou er graag over willen praten..
Thnx voor het lezen van dit lange verhaal