Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 12:52
Verwijderd
ik heb al lopen zoeken naar vergelijkbare topics, en ja die zijn er wel maar ik moet iets specifieks te weten komen

ik moet voor nederlands een betoog geven. Ik heb gekozen voor de voordelen van klonen, juist omdat de meeste hier tegen zijn.

En de basis van een goede betoog is het overtuigen van mensen over een stelling waar ze eigenlijk niet mee eens zijn

Een stelling heb ik ook nog niet, dat komt later als ik argumenten heb gevonden over de voordelen

Dus voor hier : Wat zijn de voordelen van klonen
(en nee ik hoef geen nadelen te weten)

onderbouw je mening het liefst met zo veel mogelijk woorden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2004, 12:55
Verwijderd
ik denk dat je hier fout zit, en ik ga je ook niet helpen met je huiswerk
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 12:59
Verwijderd
ten eerste heeft het niets met huiswerk te maken

ik leg hier eens stelling voor, over wat de voordelen van klonen zijn

ten tweede is het een redelijk recent onderwerp in de media, ivm CloneAid
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 13:14
Skyrise
Skyrise is offline
voordelen van klonen zijn het vervangen van lichaamsdelen zoals organen en weefsel.

nadeel daarvan is dat het niet al te ethisch is omdat je zo een ander levend iets (de kloon) beroofd van zijn leven.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Nordland schreef op 01-02-2004 @ 13:52:
i
ik moet voor nederlands een betoog geven. Ik heb gekozen voor de voordelen van klonen, juist omdat de meeste hier tegen zijn.

Is dit dan niet jouw schoolwerk?????
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 01-02-2004 @ 14:14:
voordelen van klonen zijn het vervangen van lichaamsdelen zoals organen en weefsel.

nadeel daarvan is dat het niet al te ethisch is omdat je zo een ander levend iets (de kloon) beroofd van zijn leven.
ze konden toch eerst ook alleen bepaalde lichaamsdelen klonen, met behulp van stamcellen ?

ipv een heel mens laten klonen ?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 13:39
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Nordland schreef op 01-02-2004 @ 14:29:
ze konden toch eerst ook alleen bepaalde lichaamsdelen klonen, met behulp van stamcellen ?

zeg eens, zit jij toevallig op het christiaan huygenscollege, of heb je les uit taallijnen?

heel toevallig moet ik namelijk eenzelfde betoog maken.

tst, werkschuw tuig
Oud 01-02-2004, 13:45
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Nordland schreef op 01-02-2004 @ 14:29:

ja dat dacht ik ja... stamcellen en dan een orgaan groeien, althans dat was het doel dat ze voor ogen hadden. (wetenschappers zeggen altijd net wat meer dan dat ze kunnen )
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:06
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
het is zoo makkelijk om hier informatie over te vinden op internet.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:10
Verwijderd
inderdaad, super veel, maar dat is allemaal of incompleet of het zijn allemaal tegenstanders

en ik moet juist de voordelen er van weten
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:15
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
De voordelen... je zou eens met elvis fans moeten spreken. Sommigen van hen willen de King terughalen via kloontechniek. Overigens denk ik, dat als een goed medisch team (bijv. van het Catharinaziekenhuis Eindhoven ) zich zou inspannen om iemand te klonen, het dan best zou lukken. Voordelen zouden er denk ik voor erfelijke ziekten zijn: zieke organen als nieren, harten, oren ed klonen via gebruik van stamcellen maar ook meer kunnen doen tegen Alzheimer of Parkinson, meen ik gehoord te hebben.
Oud 01-02-2004, 15:19
Demiurge
Demiurge is offline
Ja en die stamcellen worden uit een onvolgroeide embryo gehaald, dus in feite een onvolgroeide baby. Wat moet er daarna met zo'n embryo gebeuren? weg gooien? Door laten groeien tot een baby?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:24
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 01-02-2004 @ 16:19:
Ja en die stamcellen worden uit een onvolgroeide embryo gehaald, dus in feite een onvolgroeide baby. Wat moet er daarna met zo'n embryo gebeuren? weg gooien? Door laten groeien tot een baby?
weggooien. Ik ben er dan ook fel op tegen.
Oud 01-02-2004, 15:31
Verwijderd
zoals lebbis en jansen zeiden:

je hebt iemand, daar hebben heel veel mensen plezier van dan kun je daar nog iemand van maken. dan hebben nog meer mensen daar plezier van.

voorbeeld:

Dukko & Dukko
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 16:08
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 01-02-2004 @ 16:24:
weggooien. Ik ben er dan ook fel op tegen.
hoewel ik natuurlijk geen embryo's weg wil gooien, en dat ik er ook voor huiver: wat is er practisch op tegen?

en het is natuurlijk belachelijk dat je iemand zou kunnen dupliceren(vorming door omgeving enzo)
Oud 01-02-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 01-02-2004 @ 14:14:
Waarom dat nou weer? De gekloonde persoon ondervindt geen enkel nadeel van het feit dat zijn materiaal gebruikt wordt om een kloon van te maken. Die kloon zelf ondervindt ook geen nadeel, die groeit gewoon op als een normaal mens met zijn eigen leven en eigen eigenschappen.

Éeneiïge tweelingen hebben ook hetzelfde genetische materiaal, maar die worden ook geen exacte kopiëen van elkaar. Afgezien van de eisen die je natuurlijk moet stellen aan deugdelijke medische wetenschap is er voor mij geen enkel bezwaar tegen klonen, praktisch noch ethisch.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 16:39
professor2
professor2 is offline
helemaal gelijk nare man de genen die je hebt geven je mogelijk heden weer neit wie je bent en kloon is nooit het zelfde als jij hij heeft alleen de zelfde mogelijk heden maar hij kan als hij veel sport en jij nooit bv best langer dan jij worden
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 22:01
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 01-02-2004 @ 16:19:
in de afvoerput
net als proefdieren en al het andere waar onderzoek op wordt gedaan.
Ik snap niet wat het probleem is, het is geen baby, het lijkt gewoon helemaal nergens op.

Voordeel van klonen: Ontstaan van een superieur menselijk ras over een paar honderd jaar
Oud 02-02-2004, 11:03
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Nordland schreef op 01-02-2004 @ 15:10:
inderdaad, super veel, maar dat is allemaal of incompleet of het zijn allemaal tegenstanders

en ik moet juist de voordelen er van weten
dat is niet waar hoor. Ik heb 2 jaar geleden ofzo voor Nederlands een debat gehouden over klonen. Ik weet niet meer wat onze stelling precies was, het kwam erop neer dat ik vóór klonen was. Ik heb dus heeel veel informatie verzameld en dat was niet moeilijk. gewoon weten waar je naar moet zoeken Ons verhaal was iig sterker dan dat van de tegenstanders.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
de ijsprinses schreef op 02-02-2004 @ 12:03:
dat is niet waar hoor. Ik heb 2 jaar geleden ofzo voor Nederlands een debat gehouden over klonen. Ik weet niet meer wat onze stelling precies was, het kwam erop neer dat ik vóór klonen was. Ik heb dus heeel veel informatie verzameld en dat was niet moeilijk. gewoon weten waar je naar moet zoeken Ons verhaal was iig sterker dan dat van de tegenstanders.
dan mag jij mij een goed voorbeeld gaan geven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten