Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Weet je waar je verhaal me aan deed denken? Aan een fantasy-schrijver genaamd Terry Pratchett. Die heeft in zijn boeken een personage die dus de DOOD is. EN DIE DOOD PRAAT ALLEEN IN HOLLE LETTERS. Het is echt heel grappig. En dit deed me er echt aan denken. Zijn DOOD heeft er namelijk ook geen zin meer in, en huurt op een gegeven moment een vervanger in. Daarnaast gaat de DOOD graag naar gekostumeerde feestjes, omdat het de enige tijd van het jaar is (Halloween) dat hij zich niet hoeft te verstoppen. Pratchetts boeken zitten vol met dat soort grapjes. Het is echt heel erg grappig. Vind ik.
![]() Ik hoop niet dat je het als belediging beschouwd (gezien het imago van fantasy), want zo is het niet bedoeld. Ik wilde het alleen even zeggen. |
![]() |
|
![]() |
Oh nee hoor, zeker geen belediging. Ik was tijdens het schrijven echter al wel bang dat de inhoud een reeds verscheidene malen uitgevonden wiel is. Dat blijkt dus ook zo te zijn. Anderzijds is het ook wel weer een eer dat ik je daar aan doe denken. Dankjewel!
|
![]() |
Eigenlijk bedoelde ik het volgende aan te geven:
Het hele begin handelt over de 'ik' die meent te weten wat de 'hij' denkt. De 'hij' wil iets, de 'hij' snapt iets. Dat strookt niet met mijn logica. Daarnaast vergeet je in de eerste alinea zeker 1 keer 'neer'- neerploffen. Voor de volledigheid zou ik ook: 'gooit de zeis neer' schrijven. |
![]() |
|
Ik vond het een leuk verhaal. Was wat ehhhm 'huiverig' in het begin (sorry, kan het goede woord niet vinden) na het lezen van de titel en de eerste 2 zinnen, maar werd erg leuk!
Alleen het einde wat zwakjes. Heb je een leuk verhaal en dan is het opeens: ja, je hebt gelijk, ik ga en dan is het afgelopen zeg maar. Maar het geheel was leuk!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het weerwolfspel #45 deel2 TopDrop | 410 | 25-03-2008 20:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel. Ieke | 0 | 03-08-2005 20:53 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal: de traagheid van het bestaan Tisch | 19 | 20-05-2004 22:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Wiegendood Orchid | 12 | 23-12-2003 13:12 | |
ARTistiek |
[Verhaal] Een verhaal Verwijderd | 10 | 19-09-2002 18:57 |