Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2004, 21:57
GinaGina
GinaGina is offline
Binnekort worden me amandelen er uit gehaald! en ik ben eigenlijk best wel bang dat het pijn gaat doen of dat er iets fout gaat en weet iemand of ik dan een infuus krijg? en zo ja doet dat pijn? en hoe wordt ik onder nacose gebracht? info please??

x
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 07:42
sita15
sita15 is offline
waar keel of neus
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 10:09
:) L. :)
:) L. :) is offline
Ik heb m'n amandelen laten weghalen toen ik 6 was ofzo, dus ik weet er nog vrij weinig van, alleen maar dat ik daarna allemaal ijs moest eten en dat het wel zeer deed, en volges mij moest ik 1 nachtje in het ziekenhuis blijven, al weet ik dat niet zeker. En volgens mij hoefde ik niet aan het infuus.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 10:41
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
die van mij zitten er ook nog in.. alleen kep ooit gehoord dat ze er ooit echt uitmoeten is dat waar???? stomme vraag msischien maar t beangstigt me een beetje
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 10:42
Yvat
Yvat is offline
Bij mij zijn ze er ook uit gehaald toen ik een jaar of 6 was dus ik weet er niet meer super veel vanaf. Ik had geen infuus en werd geloof ik met zo'n maskertje onder narcose gebracht. Daarna had ik er wel last van maar niet echt superveel, gewoon veel ijsjes eten.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 10:45
underthabridge
underthabridge is offline
Als 1 behandeling echt zo standaard is als het maar kan dan is het je amandelen eruit halen. Die doctoren doen dat zovaak, daar kan echt niets fout aan gaan.
Ik heb geen neusamandelen meer, en mijn broertje helemaal geen meer, je bent daarna 1 dagje ziek, b-tje keelpijn ensow, maar verder niets aan de hand.
En je krijgt ijs
Oud 28-01-2004, 10:58
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
zeer pijnlijk !
Oud 28-01-2004, 11:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 28-01-2004 @ 11:41:
die van mij zitten er ook nog in.. alleen kep ooit gehoord dat ze er ooit echt uitmoeten is dat waar???? stomme vraag msischien maar t beangstigt me een beetje
nee, dat is niet waar. alleen als je d'r veel last van hebt.

@ topicstarter: ik wil je niet bang maken, maar moet wel zeggen dat, hoe later ze er uit worden gehaald, hoe meer pijn het doet. Bij volwassenen doet het dan ook veel meer pijn als bij kinderen, die hebben d'r slechts 1 dag last van en zelfs dat valt nog mee met een paar ijsjes.
ik weet niet wanneer ze eruit moeten, maar bij een collega van mij zijn gisteren de amandelen verwijderd.
zij heeft anderhalve week ziekteverlof genomen en daarna een week vakantie, dus ik zie d'r pas over ongeveer een maand (zit ook een week tussen dat ik niet hoef te werken). Daarna zou ik nog wat vragen aan d'r kunnen stellen, maar ik weet niet of dat op tijd is.
Oud 28-01-2004, 12:07
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
UnDeRtHaBrIdGe schreef op 28-01-2004 @ 11:45:
Als 1 behandeling echt zo standaard is als het maar kan dan is het je amandelen eruit halen. Die doctoren doen dat zovaak, daar kan echt niets fout aan gaan.
Ik heb geen neusamandelen meer, en mijn broertje helemaal geen meer, je bent daarna 1 dagje ziek, b-tje keelpijn ensow, maar verder niets aan de hand.
En je krijgt ijs
Er kan genoeg fout gaan helaas. Dat was bij mij het geval. Maar daar gaan we het niet over hebben...

Over het geheel doet het meestal niet al te veel pijn je meot gewoon een zooi dagen rusten en koude dingen zoals ijs eten.

Iig heb ik wel gehoord dat je ze er beter eerder uit kan halen dan als je wat ouder bent...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 12:46
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
GinaGina schreef op 28-01-2004 @ 05:57:
Binnekort worden me amandelen er uit gehaald! en ik ben eigenlijk best wel bang dat het pijn gaat doen of dat er iets fout gaat en weet iemand of ik dan een infuus krijg? en zo ja doet dat pijn? en hoe wordt ik onder nacose gebracht? info please??

x
over die pijn kan ik je helaas niet gerust stellen, het zal namelijk redelijk veel pijn doen. vooral omdat je al zo oud bent zal je er meer las van hebben (amandeloperaties worden meestal voor je 10de jaar uitgevoerd). De kans dat er iets fout gaat is zeer klein, deze operatie wordt zo vaak uitgevoerd dat de doktoren echt wel weten wat ze doen. Je krijgt wel een infuus, en meestal krijg je de narcose daarin.. alleen in uitzonderingen krijg je een kapje, maar dan krijg je alsnog een infuus..
Oud 28-01-2004, 13:22
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik hoop dan toch dat ik er nooit last van krijg
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 15:22
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
mijn amandelen zijn er afgelopen jaar uitgehaald. je wordt onder narcose gebracht met een prikje in je arm/hand (weet ik niet goed meer). haha die narcose is zalig! je denkt dat het niet zal werken maar dan moet je tot tien tellen en je raakt zelfs niet aan de 4. ik heb een nachtje moeten overnachten in het ziekenhuis, dan mag je naar huis. ik heb er 2 weken last van gehad, het is gewoon vrij pijnlijk, maar voldoende pijnstillers en het gaat wel... vooral ijs en rijstpap en puddinkjes eten en het komt wel in orde (je krijgt wel een walging van die drekjes = goed voor de lijn )
Oud 28-01-2004, 15:56
Roos
Roos is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 28-01-2004 @ 13:07:
Iig heb ik wel gehoord dat je ze er beter eerder uit kan halen dan als je wat ouder bent...
Ja: bij kinderen zijn de amandelen zelf ook nog klein. Dus je krijgt dan maar een kleine wond in je keel. Dus het heelt sneller, dan een grote wond bij een volwassen persoon
Oud 28-01-2004, 17:41
one-monkee
one-monkee is offline
Mijn amandelen zijn er 4 maanden geleden uit gehaald (was toen dus 19)
Ging om keelamandelen, vanaf mijn 10e was er altijd 1 ontstoken en daardoor kreeg ik veel littekenweefsel op me amandel, zo groot dat ik niet meer goed kon ademhalen door m'n mond.

Je krijgt inderdaad een prikje in je hand en binnen no-time ben je weg.
Ik heb verrekte veel pijn gehad daarna maar ik was ook een speciaal geval (1 week voor de operatie ging ineens m'n andere amadel ook ff lekker onsteken)

ranzige details:
nadat de narcose was uitgewerkt ff lekker bloed kotsen,
witte tong met rare bubbeljes...
vieze korstjes in je mond die af en toe loslaten

succes!
Oud 28-01-2004, 17:48
Surjirro
Surjirro is offline
Toen ik 6 was ook neus en keel amandelen eruit. Kreeg zo'n kapje voor voor narcose, sliep binnen no time. Toen ik wakker was nergens meer last van, voor zover ik weet. Behalve al dat ijs dat ik mocht eten Good luck.

Regels voor berichten