Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2004, 13:28
very drunk driver
very drunk driver is offline
heet iemand wel eens spraak herkenning software gebruikt?
en wat zijn je ervaringen?
ik heb gehoord dat als je het 1 keer geinstaleerd heb dat het zich helemaal integreerd in word en dat je het er nooit meer uit krijgt is dat waar?
zit er al spraak herkennings software geintegreerd in windows xp home edition?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2004, 15:11
Verwijderd
ik heb eens zo'n Dragon Naturally Speaking demo gehad. wat een kutgedoe. 't werkt echt voor geen meter.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:17
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
CG15 schreef op 24-01-2004 @ 16:11:
ik heb eens zo'n Dragon Naturally Speaking demo gehad. wat een kutgedoe. 't werkt echt voor geen meter.
idd ik heb m ok gahad, maar hij valt zwaaar tegen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 05:04
Marcade
Marcade is offline
In Control Panel van XP (professional, weet niet of het in home is) heb je een Speech ding.

Daarnaast in Microsoft Word (XP, weet niet of het in 2000 al was) heb je onder tools ook een speech ding.

Of er ook dingen in zitten om windows zelf met je stem te besturen, weet ik niet zeker. Ik heb wel is IBM's viavoice geprobeerd, die was wel ok.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 09:16
Koen
Koen is offline
Helaas is spraakherkenning nog niet dermate ver ontwikkeld dat 't voor allerdaags gebruik echt een vervanging kan zijn van je muis of toetsenbord. Althans, dat was 't een aantal jaar geleden voor mij niet en ik vermoed dat daar weinig verandering in gekomen is, de afgelopen jaren.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:19
Gus
Gus is offline
Dragon Speech heb ik geprobeerd, en dat werkte wel okee. Vooral als je debiele on-grammaticale berichten wil schrijven over tuinkabouters en knipperlichten, want echt iets zinnigs schrijven ermee lukt niet echt goed.

Je hoeft niet bang te zijn dat het zich voor altijd in Word nestelt, je kan het gewoon weer de-installeren.
Oud 30-01-2004, 16:19
very drunk driver
very drunk driver is offline
Citaat:
Marcade schreef op 25-01-2004 @ 06:04:
In Control Panel van XP (professional, weet niet of het in home is) heb je een Speech ding.

Daarnaast in Microsoft Word (XP, weet niet of het in 2000 al was) heb je onder tools ook een speech ding.

Of er ook dingen in zitten om windows zelf met je stem te besturen, weet ik niet zeker. Ik heb wel is IBM's viavoice geprobeerd, die was wel ok.
sorry Control Panel waar kan ik dat vinden.
ik heb wel een speech ding gevonden daarmee kun je "sam the computer voice" geschreven teksten laten spreken
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:58
ekki
ekki is offline
Ik vind het niet echt handige software, maar je kunt met Dragon Naturally Speaking ofzoiets wel je documenten in laten lezen, zodat ie ook moeilijkere woorden kent. Ik denk dat je wel heel lang met het programma moet hebben gewerkt wil het lekker werken.

En het nestelt zich niet in word: als het niet draait, heb ik nergens last van.
Oud 30-01-2004, 20:43
dinkie
dinkie is offline
Ha,

kheb een tijdje Lernout en Hauspie geprobeerd (die later failliet zijn gegaan) en ik werd er gek van. Zoiezo duurt het al een pokketijd voordat je het geďnstalleerd hebt, en ingesteld op jouw stem, en dan ga je het proberen, zeg je de zin: mijn huis is leeg. Lernoutje maakte er dan zoiets van zijn buik is ?lee?g ofzow. en soms deed ie het redelijk, maar tkoste je altijd veel tijd om de zinnen te verbeteren. Commando's werkte bij mij ook niet: maar als ik zei deze computer dan starte ie documenten op. Tzal wel aan mn stem liggen
Oud 30-01-2004, 23:58
p-chez
p-chez is offline
Werkt niet echt handig ofzo... om te dictere etc. Maargoed, ik heb er dan ook weinig ervaring mee.

Zou wel leuk zijn though, "Computer, lights on", etc.
Lijkt me wel wat.
Oud 31-01-2004, 09:09
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
mja, áls die zooi al redelijk werkt, zul je toch echt engels tegen zo'n ding moeten praten, aangezien ze AFAIK daarvoor ontworpen zijn. en dat is nogal raar als je nederlands bent, imo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten