Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2004, 18:08
Alexandros
Alexandros is offline
Voor t vak OSB op school moet ik alvast gaan kijken naar vervolgopleidingen.. En toen kwam ik de opleiding Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek tegen.. en aangezien het onderwerp interessant vind, vraag ik me af of er mensen zijn met ervaring met deze opleiding

Dus heeft iemand ervaring met deze opleiding en zo ja, is het leuk?
Oud 07-01-2004, 19:03
Fade of Light
Fade of Light is offline
geen ervaring mee, zelf wel naar gekeken. Ik geloof dat het alleen in delft te volgen is (of toen...) en een erg lastige studie. Maarja als je het leuk vindt, is het wel al iets 'makkelijker'
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 19:30
_Moby_
_Moby_ is offline
Mijn broer heeft Lucht- en ruimtevaart techniek 1 jaartje gedaan nadat hij zijn vwo af had. Maar het bleek heel erg zwaar te zijn en hij was er eigenlijk ook niet echt voor gemotiveerd. De wiskunde die je daar krijgt is van veel hoger niveau dan de middelbare school en sluit dus ook helemaal niet aan op de wiskunde van de middelbare school. Die studie is inderdaad alleen in Delft te volgen en wordt gezien als één van de zwaarste studies van Nederland, zwaarder dan bijvoorbeeld geneeskunde. Dus ik raad je aan alleen aan die studie te beginnen als je heeeel erg intelligent bent.

offtopic: mijn broer zit inmiddels in Amerika voor zijn pilotenopleiding van de KLM, wat altijd zijn droom is geweest.
Oud 07-01-2004, 19:57
_Moby_
_Moby_ is offline
als je trouwens echt die studie wilt gaan volgen, dan heeft mijn broer nog wel 1 a 2 meter boeken voor je, tegen een heel zacht prijsje
Oud 07-01-2004, 21:18
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

zwaarder dan bijvoorbeeld geneeskunde
Geneeskunde is dan ook niet zwaar.. Kost een hoop tijd maar meer ook niet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:39
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 07-01-2004 @ 20:30:
Mijn broer heeft Lucht- en ruimtevaart techniek 1 jaartje gedaan nadat hij zijn vwo af had. Maar het bleek heel erg zwaar te zijn en hij was er eigenlijk ook niet echt voor gemotiveerd. De wiskunde die je daar krijgt is van veel hoger niveau dan de middelbare school en sluit dus ook helemaal niet aan op de wiskunde van de middelbare school. Die studie is inderdaad alleen in Delft te volgen en wordt gezien als één van de zwaarste studies van Nederland, zwaarder dan bijvoorbeeld geneeskunde. Dus ik raad je aan alleen aan die studie te beginnen als je heeeel erg intelligent bent.

offtopic: mijn broer zit inmiddels in Amerika voor zijn pilotenopleiding van de KLM, wat altijd zijn droom is geweest.
even ter relativering:

het ligt net aan jezelf.

Als je wiskunde en heel veel theorie (dat is het, heb ik gehoord) aankunt en leuk vindt, zal het vast een leuke studie zijn.

De wiskunde is voor alle technische studies moeilijker dan het vwo (véél moeilijker), en je hebt een standaard instellingen pakket, wat betekent dat de wiskunde in het begin inhoudelijk praktisch hetzelfde is bij alle studies.

motivatie en intelligentie zijn 2 dingen die niet per se aan elkaar gelinkt zijn. Als je heel gemotiveerd bent, en je bereid bent om heel veel theorie te leren, zal het best lukken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 07:31
Qamra
Qamra is offline
LV in Delft is DRUK. 100 mensen in het eerste jaar (en dan zijn de mensen van Haarlem er niet eens bij, die komen volgend jaar pas en we hebben al een lokalen tekort )

Maar goed, ik weet zelf niets van de opleiding Maar ik weet wél dat de docenten die er les geven de meest enthousiaste docenten zijn die je maar kan hebben (voor zover ik ze ken)!
Oud 08-01-2004, 10:54
Alexandros
Alexandros is offline
Veel theorie vind ik opzich niet zo erg, aangezien het toch voornamelijk met een onderwerp te maken heeft dat ik leuk vind

Weet iemand verder ook wat voor vakken je precies krijgt?
Oud 08-01-2004, 11:16
Verwijderd
Citaat:
_Moby_ schreef op 07-01-2004 @ 20:30:

Droom, piloot van zo'n vliegtuig? Sorry hoor maar ik ken dus ook een paar mensen die dat zijn van beroep en mijn vader vliegt ook in een zweefvliegtuig. Nou het is echt saai en de moeilijkheidsgraad valt ook nog wel mee, de automatische piloot doet bijna alles. Straaljager piloot, dat lijkt mij meer een jongens droom.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:17
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Alexandros schreef op 08-01-2004 @ 11:54:
Veel theorie vind ik opzich niet zo erg, aangezien het toch voornamelijk met een onderwerp te maken heeft dat ik leuk vind

Weet iemand verder ook wat voor vakken je precies krijgt?
proefstuderen of informatiedagen?

namen van echte vakken heb je denk ik vrij weinig aan...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:23
Nuck
Nuck is offline
Een vriendje van mij heeft die opleiding gedaan, maar hij is er mee gestopt omdat het te moeilijk werd (lees: hij zat te vaak in de kroeg ). Het schijnt wel een pittige studie te zijn.
Oud 01-02-2004, 23:06
JantjePietje
JantjePietje is offline
Als je niet sterkt bent in wiskunde/natuurkunde vergeet de studie linea recta. Een vriend van me doet deze studie. Je poept er niet, ze laten je er poepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten