Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft, dat je met je gedachten ergens anders zit, dat jij het iets vaker hebt dan gemiddeld hoeft niet meteen te betekenen dat je een concentratiestoornis hebt toch? Ik heb het over het algemeen alleen bij dingen die me niet boeien, als ik iets belangrijk vind kan ik me er met gemak op concentreren ![]() Maareh, wat is de diepzinnige vraag?
||
Citaat:
![]() ik zou gewoon eens om me heen gaan kijken, voor ik zou concluderen dat je geen interresse hebt in materiele zaken, of een of andere stoornis hebt.
||
Citaat:
![]() Gewoon rond me kijken en zo, é? Dit is mezelf echt forceren, het boeit me gewoon niet. Ik ben nogal gefocussed op bepaalde onderwerpen, zoals het buitenland, ernaar toereizen en zo. Ik ben geïnteresseerd in muziek, alhoewel ik er ook niet veel van ken. Ik besef nog maar sinds kort dat de leerstof die we zien in school niet enkel dient om getest te worden en erdoor te geraken, het is de bedoeling dat we het echt onthouden en er iets mee doen in ons leven. Ik heb reeds al die jaren gewoon de leerstof in me opgenomen om door mijn examens te geraken, slechts als het me boeide wou ik het onthouden. Ik weet nog steeds niet waar Joegoslavië ligt, ik weet niet hoe het zit met hogedrukgebieden, ik weet niets van alkanen en alkenen, ik ben zowat vergeten hoe je moet cijferen, ik vergeet gewoon alles wat me niet boeit. Ik ben helemaal niet mee met de actualiteit, want ik vond het nooit interessant, maar nu probeer ik toch af en toe het nieuws te volgen, want op den duur weet je echt niet meer over wat je nu weer moet babbelen met anderen. Dat bedoel ik, dat ik in een soort droomwereldje leef en echt niet doorheb wat er rond me gebeurd. Iedereen weet zoveel meer over het leven dan ik en daarmee bedoel ik, dagelijkse kennis. Bijvoorbeeld hoe de verschillende soorten vlees noemen, dat weet ik niet, aangezien ik vegi ben. Maar ja, ik weet eigenlijk ook niet al de namen van de soorten groenten en zo. Bijvoorbeeld sport, daar ken ik ook niets van. Ik denk heel vaak, maar dan over mezelf of over bizarre dingen, zoals, ziet iedereen dezelfde kleuren? Maar ik weet weinig van het echte leven. Ik heb enkele weken geleden naar de film 'Vanilla sky' gekeken. Het was reeds nacht en ik was alleen aan het kijken in een leefgroep in de instelling waar ik stage deed. Toen het gedaan was, moest ik helemaal alleen in het donker naar de derde verdieping, op het einde van een kille gang naar mijn miezerig kleine kamertje, waar je de wind, evengoed als of je buiten staat, hoort. Toen ik uit die leefgroep kwam begon ik weer te denken. 'Misschien leef ik ook in een droom? Misschien lig ik nu thuis in mijn bed en droom ik enkel dat ik stage doe? Misschien lig ik hier in de leefgroep te slapen en maken ze me morgen wakker?' Al zo'n bizarre kronkels. Ik werd bang en begon echt te panikeren. 'Ik moet die gedachtes stoppen, ik sla door...' Toen besloot ik een sigaret te roken om te kalmeren, want ik wou niet naar mijn ouders of vrienden zo zo bellen, aangezien het rond 2h 's nachts was en het was een donderdag of zo. Ik vind dit alles nogal bizar en wou graag weten of iemand hetzelfde meemaakt(e)? Ik heb dus niet de kritiek nodig dat ik eens mijn ogen moet openen, want ik leef al zo sinds mijn vroegste herinnering. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Argh, wat is de bedoeling, me echt helemaal pissed maken of wat? Anders je slaagt er nogal goed in, ik vraag gewoon of er nog anderen zijn die zich hierin herkennen!!! Maar nee, ik ben traag en lui.... ![]() Sjah, 't is wel gemakkelijk é, om mensen te bekritiseren i.p.v. te helpen of zo!! |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ik geloof dat hij nogal veel van het leven denkt te weten. Nou ja, laat hem. Ik denk dat je gewoon inderdaad moet proberen om je aandacht bij school enzo te houden. Dat moet je dan misschien wel forceren, maar dat is dan jammer. Soms is het gewoon belangrijk om je concentratie te behouden. Volgens mij kun je dat trouwens ook wel leren, maar dat moet je op school dan maar even aan je mentor vragen. Volgens mij zijn daar trainingen voor. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zit gewoon in een nogal slechte periode, denk ik. Laat maar zitten, gewoon. Niemand schijnt me hier te begrijpen en ik heb er alle begrip voor, want soms zeg ik maar rare dingen... ![]() Doe maar n slotje. |
![]() |
||
Citaat:
ik ben veel te bot geweest en bied daarom mijn oprechte excuses aan. sorry phensicske, het was ook niet de bedoeling om je kwaad te maken ofzo, en ik schrijf toch al veel te sarcastisch. nogmaals sorry
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |