Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2004, 12:00
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ik heb morning after genomen, en ben afgelopen maandag ongesteld geworden. Eerder dan normaal. Dit betekende dus dak wel zwanger was. Maar goed, moet ik nu na deze ongesteldheid weer een maand verder tellen voor de volgende? Ja toch?
Graag reacties!
Oud 17-04-2004, 12:36
Verwijderd
Citaat:
*J'nke* schreef op 17-04-2004 @ 13:00 :
Ik heb morning after genomen, en ben afgelopen maandag ongesteld geworden. Eerder dan normaal. Dit betekende dus dak wel zwanger was. Maar goed, moet ik nu na deze ongesteldheid weer een maand verder tellen voor de volgende? Ja toch?
Graag reacties!
uuuuuuuuuuuuuuuuuhm....

als je aan de rooie bent, ben je noway zwanger hoor

en nee, als je dalijk nie meer ongesteld bent, dan heb je 3 vrije weken, en daarna word je weer ongesteld... als t goed is...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 12:51
Verwijderd
dat wil niet zeggen dat je zwanger was, dat wil zeggen dat je lichaam van slag is door de hormonen

t enige wat de morning after doet is zorgen dat t eitje niet bevrucht kan raken, de kans dat er een eitje is is niet zo heel erg groot, maar als t er zou zijn had t niet kunnen nestelen en word t gewoon afgestoten de rest gaat gewoon door net als bij gewoon ongesteld worden.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 13:01
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ja oke, maar vanaf nu gewoon 3 wken verder tellen voor volgende rode periode?
Oud 17-04-2004, 15:23
Verwijderd
bij iedereen anders he, ligt eraan hoe jij op die hormonen reageerd(staat toch ook in de bijsluiter??)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 15:27
Gothic
Gothic is offline
als je regelmatig bent, kan dat... bij mij zat er altijd 40 dagen tussen en dan weer 35
Oud 17-04-2004, 20:39
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ze zeggen dat als je heel erg ziek van de morning after pil bent geworden dat ie dan nodig was dus dat je zwanger was.. of dit echt klopt weet ik niet geen ervaring mee maar dat heb ik vaker gehoord...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 21:07
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 17-04-2004 @ 21:39 :
ze zeggen dat als je heel erg ziek van de morning after pil bent geworden dat ie dan nodig was dus dat je zwanger was.. of dit echt klopt weet ik niet geen ervaring mee maar dat heb ik vaker gehoord...
is niet zo, de meeste mensen worden er ziek van omdat er gewoon een gigahoeveelheid aan hormonen inzit. Als je het mij vraagt kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en de pil slikken en condooms gebruiken
Oud 18-04-2004, 08:53
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Condoom was gebruikt, maar gescheurd. En de pil... ben nog jong en mn ouders hoef ik het voorlopig nog niet voor te stellen, ze zullen me voor gek verklaren
Oud 18-04-2004, 09:27
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 18-04-2004 @ 09:53 :
Condoom was gebruikt, maar gescheurd. En de pil... ben nog jong en mn ouders hoef ik het voorlopig nog niet voor te stellen, ze zullen me voor gek verklaren
ze zullen je voor gek verklaren omdat je het veilig wilt doen? en ze vinden het dan blijkbaar niet erg dat jij risico loopt als het condoom scheurt? nu was je er op tijd bij met de morning afterpil omdat je wist dat het condoom gescheurd was, maar als je dat niet had geweten en je was er pas een paar weken later achter gekomen wanneer je maar niet ongesteld werd....
Ik denk dat ze het fijn vinden als ze weten dat bjij de moeite neemt jezelf te beschermen. En overigens: je ouders hoeven het helemaal niet te weten. Artsen hebben een zwijgplicht en mogen niets aan andern vertellen anders hangt ze een flinke straf boven het hoofd. je kan dus gewoon naar je arts en om de pil vragen zonder dat je ouders er ook maar iets vanaf weten, hoewel ik het ze wel zou vertellen als ik jou was (desnoods gebruik je een smoesje: de pil word ook geslikt als je heel hevig menstrueerd en je bloedarmoede krijgt... wisten jouw ouders als dat jij je de laatste tijd zo slapjes voelt?)
Oud 18-04-2004, 09:30
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
het is wel waar dat ik hevig menstrueer en daar word ik ook soms zwaar naar van. Maar mijn ouders wten niet dak op mijn leeftijd al met mn vriendje naar bed ga. Ben pas 14 hea. Maar het voelt gwoon goed en daar gaat het toch om? Btw, we hebben eigen bedrijf dus zijn we particulier. Alles wat we bij de dokter aan medicijnen vandaan halen komt binnen op een rekening geloof ik... Of zit ik dan verkeerd te denken?
Oud 18-04-2004, 09:36
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 18-04-2004 @ 10:30 :
het is wel waar dat ik hevig menstrueer en daar word ik ook soms zwaar naar van. Maar mijn ouders wten niet dak op mijn leeftijd al met mn vriendje naar bed ga. Ben pas 14 hea. Maar het voelt gwoon goed en daar gaat het toch om? Btw, we hebben eigen bedrijf dus zijn we particulier. Alles wat we bij de dokter aan medicijnen vandaan halen komt binnen op een rekening geloof ik... Of zit ik dan verkeerd te denken?
Hmm... ik geloof dat je aan je arts kan vragen of hij iets kan regelen dat het niet op de papieren van je verzekering verschijnt. Maar je kan toch ook gewoon tegen je ouders zeggen dat je zo zwaar menstrueerd (dat is niet eens helemaal een leugen) dat je er last van hebt (hele erge krampen, slap voelen) en dat daarom de dokter (toen jij een afspraak had gemaakt omdat je je zorgen maakte) je de pil heeft voorgeschreven? (in werkelijkheid heeft de dokter jou de pil voorgeschreven omdat je daarom hebt gevraagt, maar dat hoeven je ouders natuurlijk niet te weten ). Dat jij dan "toevallig" ook niet meer zwanger kan worden, dat ik gewoon een handige bijkomstigheid waar jij nog helemáál geen gebruikt van maakt
Oud 18-04-2004, 09:38
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Daar zit wat in. Ik zal het binnenkort eens heel subtiel op tafel leggen en kijken hoe ze reageren. Ik heb wel 'een verleden' dus het kan nog wel moeilijk worden...
Oud 18-04-2004, 09:41
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 18-04-2004 @ 10:38 :
Daar zit wat in. Ik zal het binnenkort eens heel subtiel op tafel leggen en kijken hoe ze reageren. Ik heb wel 'een verleden' dus het kan nog wel moeilijk worden...
Nee heb je, ja kun je krijgen (en het is toch onverantwoord om met zulke klachten niet naar de dokter te gaan... je voelt je steeds zo slap door dat bloedverlies, je kan je gewoon nergens meet op concentreren *kuch*schoolwerk*kuch*)
Oud 18-04-2004, 09:42
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ja... ik zat al te trillen bij die repetitie wiskunde, en ik was ook nog ongesteld...voelde net alsof ik flauw ging vallen ofzow
Oud 18-04-2004, 09:44
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 18-04-2004 @ 10:42 :
Ja... ik zat al te trillen bij die repetitie wiskunde, en ik was ook nog ongesteld...voelde net alsof ik flauw ging vallen ofzow
en dan voor Het Grote Gesprek Over Jouw Levensbedreigende Klachten nog even subtiel laten vallen dat jij zo'n geweldige universiteit hebt gezien met opleiding tot dokter/advocaat
Oud 18-04-2004, 09:45
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
whaha weten ze nou net dat dat 2 beroepen zijn die ik oersaai vind..
Oud 18-04-2004, 10:38
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 18-04-2004 @ 10:30 :

heb je met die morning after pil wel aangegeven dat er nix naar huis gestuurd moet worden? ....
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 16:25
Eend
Eend is offline
Kind, je bent (als ik het goed heb) 14 jaar Let liever op voordat je met je tweeling door de stad dwarrelt
Oud 18-04-2004, 18:46
artless
artless is offline
ik vind dat ze best verstandig overkomt eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:35
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
artless schreef op 18-04-2004 @ 19:46 :
ik vind dat ze best verstandig overkomt eigenlijk.
vind ik ook, beter dan al die kindjes van 13,14 die zwanger worden omdat ze geen condoom wilden gebruiken en geen morning after durfden/wilden halen.
Oud 18-04-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 18-04-2004 @ 17:25 :
Kind, je bent (als ik het goed heb) 14 jaar Let liever op voordat je met je tweeling door de stad dwarrelt
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:35
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Door een verleden ben ik volwassener dan veel meisjes van mijn leeftijd. Ik pas goed op mezelf en dit soort dingen kunnen echt gebeuren. De morningafter hebben we via de dokter van m'n vriend geregeld. Niets aan de hand. Ik wil all1 ff weten hoe het zit met t doortellen van de menstruatie. Al die commotie... Ik ben geen klein kind meer, zoals sommige oudere mensen op t forum denken.
Oud 19-04-2004, 19:14
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 18-04-2004 @ 22:35 :
Door een verleden ben ik volwassener dan veel meisjes van mijn leeftijd. Ik pas goed op mezelf en dit soort dingen kunnen echt gebeuren. De morningafter hebben we via de dokter van m'n vriend geregeld. Niets aan de hand. Ik wil all1 ff weten hoe het zit met t doortellen van de menstruatie. Al die commotie... Ik ben geen klein kind meer, zoals sommige oudere mensen op t forum denken.
om me even aan jouw kant te scharen: ze heeft tenminste een condoom gebruikt mensen! Dat 'ie gescheurt is, is gewoon stomme pech. En ze heeft heel verstandig de morning afterpil gehaald. Ze had natuurlijk meteen aan de pil kunnen gaan, oke... Maar er zijn genoeg dozen die de wel pil slikken en weer geen condoom gebruiken (soa's zijn geen pretje) of meisjes die juist helemaal niets gebruiken. Kom op mensen, geef es effe een applaus
Oud 19-04-2004, 19:21
Roos
Roos is offline
Als je bij de apotheek contant betaalt, komt de rekening niet bij je ouders.

Maar daar heb je nu niets meer aan he
Oud 19-04-2004, 19:29
*~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Ik heb ook een vraagje over de morning after pil, ik heb hem zo'n 2,5 maand geleden genomen, ben daarna nog maar 1x ongesteld geworden. Laatst had ikw el precies het gveol dat ik heb als ik ongsteld werd, maar er kwam niks... Komt dit ook door hormonen ofzo???
Oud 20-04-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
*J'nke* schreef op 18-04-2004 @ 22:35 :
Jah ik ben daar ook wel benieuwd naar want heb de morning after pil anderhalve week geleden genomen, maar toen wasi k al ongesteld een paar dagen..maar nu ben ik het nog steeds dus...ben mn hele ritme kwijt terwijl ik altijd heel regelmatig liep.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 13:02
Tsu
Tsu is offline
Ik heb 'm ook wel eens genomen, maar ik merkte er niet zoveel van, behalve dan dat ik eerder ongesteld was dan normaal. Je hoeft daarom niet meteen zwanger te zijn, alleen omdat je eerder ongesteld was hoor, het wordt gewoon eerder afgebroken dan normaal, vrij logisch lijkt me
Oud 21-04-2004, 15:20
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
San123 schreef op 19-04-2004 @ 20:29 :
Ik heb ook een vraagje over de morning after pil, ik heb hem zo'n 2,5 maand geleden genomen, ben daarna nog maar 1x ongesteld geworden. Laatst had ikw el precies het gveol dat ik heb als ik ongsteld werd, maar er kwam niks... Komt dit ook door hormonen ofzo???
ongesteld worden = niet zwanger.
Misschien is je lichaam nog wat van slag, maar 2,5 maanden is (gezien het feit dat je 19 bent en je menstruatie nu wel enigsinds zou moeten stabiliseren) wel wat aan de lange kant... Ik zou effe langs de dokter gaan. Het lijkt me sterk dat je zwanger bent, maar misschien dat er wat anders mis is met je lichaam. Als id het maar voor je eigen gemoedsrust. Als er inderdaad niets is, komt het gewoon door stress enzo, en kun je tenminste weer rustig slapen

Regels voor berichten