Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 15:26
Breg
Breg is offline
een vriendin van mij kraakt altijd met haar nek, en nu is sowieso dat geluid vreselijk irritant, maar gisteren was er een discussie of het eigenlijk wel goed is of niet. Dus weet iemand of het schadelijk is of juist wel goed?
Oud 10-02-2004, 15:33
spinnie
spinnie is offline
ehhh jah..daar benk ook wel nieuwsgierig naar
mijn polsen kraken...
lijk me ook nie zow gezond
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 16:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is dat niet goed omdat er dan ruimte in je gewricht komt en je schijnt er later dan sneller reuma of artrose door te kunnen krijgen (of het helemaal waar is weet ik niet, maar dat hoor je vaak). Ik heb ruimte in mijn polsen waardoor die vaak kraken maar dat komt omdat mn gewrichten gewoon erg wijd zijn.
Oud 10-02-2004, 16:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik doe het ook met mijn nek, voor het trainen, het gebeurt gewoon als ik mijn nekspieren rek

Als je het niet te vaak doet (dus niet tig keer per dag) kan het volgens mij geen kwaad, er komt gewoon een gas vrij.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 16:33
PardonMe
PardonMe is offline
ie, ik vind dat altijd zo eng klinken..

Ik heb wel soms dat mn vingers een beetje kraken, of mn knieen een enkele keer.. maar dat is vaak voor het sporten, als ik nog niet warm gedraaid ben.. (geen idee of dat er echt mee te maken heeft..)

Ik heb wel ooit gehoord dat het kraakbeen was wat dan over elkaar 'knarste'. Of dat waar is weet ik niet..
Oud 10-02-2004, 17:06
Verwijderd
Al mijn botten kraken en vooral mijn onderkaak klappert heen en weer...

Lijkt me niet goed nee. Ik heb namelijk ook vaak pijn in gewrichten dus het zal wel iets zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 17:12
bassgirl
bassgirl is offline
ja vroeg ik me ook af, ik kraak mn nek, handen, benen, tenen, vingers, knieen en er komen er steeds meer plekken bij waar t kraakt al heb ik er al best veel, hoef echt niks geks te doen gewoon zomaar ist vaak al.. heel vaag
Oud 10-02-2004, 18:02
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Een lerares van mij die zei dat ze het aan haar dokter had gevraagd en dat hij zei dat het niet erg was. Mijn pa zegt altijd dat het wel erg is en dat er dan vochtophoping komt. Net als dat je hebt bij kippenpoten enzo.
Bij mij kraken mijn voeten ontzettend als ik gewoon loop echt niet normaal meer. En voor de rest kraak ik zelf altijd mijn vinger, rug en nek.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 18:22
Verwijderd
Ik heb het met mijn knieën, handen en nek. Ik deed het ook eerst wel met me rug om even goed uit te rekken, maar op een gegeven moment had ik soms last van me rug(niet binnen korte rijd na het knakken, dus is misschien toeval) dus ben ik daarmee gestopt. Ik heb ook dat mijn kaken vaak knakken als ik mijn mond open doe. Op zich heb ik dat al jaren, maar ik denk dat ik in de zomervakantie ga kijken of ik daar aan geopereerd kan worden ofzo. Niet nu, want de examens komen eraan
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten