Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2007, 19:40
Verwijderd
Ik ben de laatse 8/9 maanden vaak ziek. En dan ook echt ziek, hoge koorts, overgeven en spierpijn enzo. Het lijkt wel alsof mijn weerstand steeds slechter word, er hoeft in de bus maar iemand te hoesten en 1 dag later begin ik ook bij wijze van spreken.
Ik ben het echt zat dat ik zovaak ziek ben en heb eigenlijk geen idee wat ik er nog meer aan kan doen dan genoeg fruit en groente eten en genoeg sporten en frisse lucht enzo.
Heeft iemand hier tips?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 19:44
Balance
Balance is offline
Hoe is je ritme? Op wat voor tijden ga je naar bed en sta je op? Eet je op dezelfde tijden?
En kleed je je goed, maak je je eten goed schoon en drink je genoeg?

Meer kan ik ook even niet bedenken
Oud 01-07-2007, 20:26
pyres
pyres is offline
ik heb ook weleens een periode gehad dat ik "vaak" ziek was,

enige wat daar echt tegen te doen is, is zo goed mogelijk gezond leven

dus je fruitjes, je groenten, beetje sporten, enz enz

werkt het allemaal niet kun je wellicht met je huisarts overleggen

wat ook altijd goed helpt bij ziek zijn, is je voorholte schoonspoelen. doe je met water en beetje zout en dat giet je dan in je ene neusgat en laat je het door het andere eruit lopen.
het klinkt heel smerig (en ik doe het zelf daarom niet, maar mn moeder wel) maar het helpt serieus....
mn moeder is daarom ook altijd veel sneller beter
Oud 02-07-2007, 07:02
Verwijderd
Ben je al eens langs de dokter geweest?

Vroeger had ik het trouwens ook...echinea force heeft(ik slikte dan de hele herfst/winter door een 'onderhoudsdosis' en zodra ik op tijd begon maakte dat echt verschil, als ik eenmaal een keer ziek was geworden niet meer) mij erg geholpen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 07:10
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 01-07-2007 @ 20:44 :
Hoe is je ritme? Op wat voor tijden ga je naar bed en sta je op? Eet je op dezelfde tijden?
En kleed je je goed, maak je je eten goed schoon en drink je genoeg?

Meer kan ik ook even niet bedenken
Mijn ritme is redelijk goed en redelijk hetzelfde, natuurlijk zijn er altijd uitschieters maar ja, wie heeft dat niet.
Mijn lichamelijke verzorging is prima.
Ik drink genoeg en maak mijn eten goed schoon indien nodig ja.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 07:11
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 01-07-2007 @ 21:26 :
ik heb ook weleens een periode gehad dat ik "vaak" ziek was,

enige wat daar echt tegen te doen is, is zo goed mogelijk gezond leven

dus je fruitjes, je groenten, beetje sporten, enz enz

werkt het allemaal niet kun je wellicht met je huisarts overleggen

wat ook altijd goed helpt bij ziek zijn, is je voorholte schoonspoelen. doe je met water en beetje zout en dat giet je dan in je ene neusgat en laat je het door het andere eruit lopen.
het klinkt heel smerig (en ik doe het zelf daarom niet, maar mn moeder wel) maar het helpt serieus....
mn moeder is daarom ook altijd veel sneller beter
Ik heb op het moement een voorhoofd holte, bij holte en middenoorontsteking dus ik denk niet dat dat zon goed idee is nu
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-07-2007 @ 08:02 :
Ben je al eens langs de dokter geweest?

Vroeger had ik het trouwens ook...echinea force heeft(ik slikte dan de hele herfst/winter door een 'onderhoudsdosis' en zodra ik op tijd begon maakte dat echt verschil, als ik eenmaal een keer ziek was geworden niet meer) mij erg geholpen.
Ik heb ( onder dwang van mijn mammie ) een afspraak gemaakt ondertussen ja. Maar omdat het geen spoed is kan ik pas eind volgende week terecht en ik hoopte dat hier iemand met ervaring zat

Ik slik eigenlijk het liefst geen medicijnen, of ze nou homeopatisch zijn of niet. Maar goed, misschien is het de moeite waard
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 07:16
Verwijderd
Citaat:
Popje schreef op 02-07-2007 @ 08:13 :
Ik heb ( onder dwang van mijn mammie ) een afspraak gemaakt ondertussen ja. Maar omdat het geen spoed is kan ik pas eind volgende week terecht en ik hoopte dat hier iemand met ervaring zat
Zo ver weg pas...? Lekker handig.

Ik heb dus ervaring. Bij mij hielp niets, alleen echinea force.
Maar het kan bij jou natuurlijk ook een heel andere oorzaak hebben dan een lage weerstand...daarom is het goed dat je even langs de huisarts gaat.

Citaat:
Ik slik eigenlijk het liefst geen medicijnen, of ze nou homeopatisch zijn of niet. Maar goed, misschien is het de moeite waard
En zo veel ziek zijn wil je wel?

Homeopatische dingen zijn niet echt medicijnen te noemen...het is niets anders dan kruiden die je bepaalde taken van je lichaam 'stimuleren' en 'ondersteunen' ed. Het is gewoon te koop bij de drogist en heeft ook geen rare bijwerkingen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-07-2007 @ 08:16 :
Zo ver weg pas...? Lekker handig.

Ik heb dus ervaring. Bij mij hielp niets, alleen echinea force.
Maar het kan bij jou natuurlijk ook een heel andere oorzaak hebben dan een lage weerstand...daarom is het goed dat je even langs de huisarts gaat.

En zo veel ziek zijn wil je wel?

Homeopatische dingen zijn niet echt medicijnen te noemen...het is niets anders dan kruiden die je bepaalde taken van je lichaam 'stimuleren' en 'ondersteunen' ed. Het is gewoon te koop bij de drogist en heeft ook geen rare bijwerkingen ofzo.
ja mijn dokter is een beetje druk je kan alleen bij hem terecht als het bloed uit al je gaten tegelijk stroomt zeg maar ;(

Ik ben opgegroeid met homeopatische middeltjes en ze deden nooit iets bij mij, vandaar dat ik er een beetje afwijzend tegenover sta
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Popje schreef op 02-07-2007 @ 08:45 :
Ik ben opgegroeid met homeopatische middeltjes en ze deden nooit iets bij mij, vandaar dat ik er een beetje afwijzend tegenover sta
Ik had vroeger een antroposofische huisarts (die werkt ook met homeopathische middelen). De meeste middeltjes deden bij mij ook niets. Maar iets als echinea force kost geen handen met geld, het doet geen enge dingen in je lichaam, het heeft geen bijwerkingen...ik heb dan zo iets van: dat lijkt het me het uitproberen waard. (Eventueel als je bij de huisarts bent geweest en die ook niets weet bv.) Maar het hoeft natuurlijk niet als je het echt niet wilt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten