Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2004, 19:54
chantalleke
chantalleke is offline
Bij mij is pas reuma geconstateerd. Ik schrok hier erg van.. Zijn er mensen die hier ook mee te maken hebben, of dit ook hebben gehad? ( het kan namelijk ook weer over gaan)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 20:28
ekki
ekki is offline
Ik heb er wel een klein beetje mee te maken (ik studeer ergotherapie, werk met mensen met reuma en heb een aantal mensen in mijn nabije omgeving die een vorm van reuma hebben). Maar ik heb het zelf niet.

Sterkte ermee in ieder geval, als je de technische dingen wilt weten kan ik je misschien wel helpen, over gevoel en dergelijke niet zo (want ik heb het dus zelf niet).
Oud 18-02-2004, 21:31
Verwijderd
Ik heb een vorm van reuma (fibromyalgie).
Ik wist niet dat het over kon gaan...? Nog nooit gehoord.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 23:07
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-02-2004 @ 22:31:
Ik heb een vorm van reuma (fibromyalgie).
Ik wist niet dat het over kon gaan...? Nog nooit gehoord.
juvenile reuma (jeugdreuma) stopt volgens mij op een gegeven moment (ben er niet zeker van).
Oud 18-02-2004, 23:11
ekki
ekki is offline
Citaat:
ekki schreef op 19-02-2004 @ 00:07:
juveniele reuma (jeugdreuma) stopt volgens mij op een gegeven moment (ben er niet zeker van).
In Nederland hebben tussen de 1500 en 2000 kinderen jeugdreuma. Meestal komt de ziekte voor het 21e jaar tot rust. De helft van de kinderen geneest volkomen.

Bron:
http://groups.msn.com/jeugdreuma/jeugdreuma.msnw

(niet heel wetenschappelijk, maarja...)
Oud 19-02-2004, 08:37
pechvogel
pechvogel is offline
Hej..

Ik heb ook reuma, ongeveer 5 jaar al..
Als je meer wilt weten.. kun je me mailen..

xxx
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:04
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Hai,

Ik heb dezelfde klachten als reuma patienten maar er zijn bij mij geen verhoogde waarden in mijn bloed aangetroffen.

Voor jou heb ik de volgende tips:
Draag lekkere warme kleren: lang leve het termo-ondergoed!
Wees verdacht op tocht, ik krijg erg last als er bijv. een koude airconditioning is in de auto.
Als het regent zorg dan dat je droog blijft, dus een waterdichte jas en broek.
Ook de sauna kan de klachten voorkomen/doen afnemen

Als je erg last hebt gwoon een pijnstiller slikken (heeft de dokter ook gezegd) anders ga je je alleen maar krampachtig gedragen en wordt het juist erger.

Als je je verhaal kwijt wilt kun je ook gwoon mailen,

Veel sterkte,
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:18
chantalleke
chantalleke is offline
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 19-02-2004 @ 17:04:
Hai,

Ik heb dezelfde klachten als reuma patienten maar er zijn bij mij geen verhoogde waarden in mijn bloed aangetroffen.

Voor jou heb ik de volgende tips:
Draag lekkere warme kleren: lang leve het termo-ondergoed!
Wees verdacht op tocht, ik krijg erg last als er bijv. een koude airconditioning is in de auto.
Als het regent zorg dan dat je droog blijft, dus een waterdichte jas en broek.

Als je erg last hebt gwoon een pijnstiller slikken (heeft de dokter ook gezegd) anders ga je je alleen maar krampachtig gedragen en wordt het juist erger.

Als je je verhaal kwijt wilt kun je ook gwoon mailen,

Veel sterkte,
Hartstikke bedankt voor je tips!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 19-02-2004 @ 17:04:
Net als een zonnebank.

Als het erg koud is of als ik erg veel last heb, slaap ik soms met m'n elektrische dekbed aan, dat helpt soms ook iets (zorgt er iig voor dat ik vaak wel iets kan slapen).
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:33
Lief Bloempje
Lief Bloempje is offline
Hey! Ik heb vanaf mijn zesde jeugdreuma gehad, en ben afgelopen jaar genezen verklaard (het zit nog wel in m'n bloed, maar zo weinig dat het eigenlijk weg is). Ik had een hele zeldzame vorm, ik had het nl maar in één gewricht; rechterknie.
Toen ik 6 en 7 was mocht ik niet sporten, ik slikte 2 keer per dag naproxen, ik moest elke dag een halfuur zo'n koelingsding op m'n knie, ik moest elke week naar de fysio en om het halfjaar naar de reumatoloog + oogarts (en vaak ook bloed prikken en foto's maken). De jaren daarna ging het steeds beter, ik mocht weer sporten en ik hoefde niet meer naar de fysio.
Nu is m'n knie nog steeds een zwakke plek; als ik ziek ben/verkouden, m'n knie te lang in dezelfde houding houd (dan wordt ie stijf), of te weinig heb gegeten voor het sporten gaat het weer pijn doen, maar verder heb ik er eigenlijk weinig last meer van.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar vraag maar als je iets wilt weten.

Waar is het bij jou geconstateerd, en welke vorm heb je?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten