![]() |
||
Citaat:
Bron: http://groups.msn.com/jeugdreuma/jeugdreuma.msnw (niet heel wetenschappelijk, maarja...)
|
![]() |
Hai,
Ik heb dezelfde klachten als reuma patienten maar er zijn bij mij geen verhoogde waarden in mijn bloed aangetroffen. Voor jou heb ik de volgende tips: Draag lekkere warme kleren: lang leve het termo-ondergoed! Wees verdacht op tocht, ik krijg erg last als er bijv. een koude airconditioning is in de auto. Als het regent zorg dan dat je droog blijft, dus een waterdichte jas en broek. Ook de sauna kan de klachten voorkomen/doen afnemen Als je erg last hebt gwoon een pijnstiller slikken (heeft de dokter ook gezegd) anders ga je je alleen maar krampachtig gedragen en wordt het juist erger. Als je je verhaal kwijt wilt kun je ook gwoon mailen, Veel sterkte, |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als het erg koud is of als ik erg veel last heb, slaap ik soms met m'n elektrische dekbed aan, dat helpt soms ook iets (zorgt er iig voor dat ik vaak wel iets kan slapen). |
![]() |
|
![]() |
Hey! Ik heb vanaf mijn zesde jeugdreuma gehad, en ben afgelopen jaar genezen verklaard (het zit nog wel in m'n bloed, maar zo weinig dat het eigenlijk weg is). Ik had een hele zeldzame vorm, ik had het nl maar in één gewricht; rechterknie.
Toen ik 6 en 7 was mocht ik niet sporten, ik slikte 2 keer per dag naproxen, ik moest elke dag een halfuur zo'n koelingsding op m'n knie, ik moest elke week naar de fysio en om het halfjaar naar de reumatoloog + oogarts (en vaak ook bloed prikken en foto's maken). De jaren daarna ging het steeds beter, ik mocht weer sporten en ik hoefde niet meer naar de fysio. Nu is m'n knie nog steeds een zwakke plek; als ik ziek ben/verkouden, m'n knie te lang in dezelfde houding houd (dan wordt ie stijf), of te weinig heb gegeten voor het sporten gaat het weer pijn doen, maar verder heb ik er eigenlijk weinig last meer van. ![]() Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar vraag maar als je iets wilt weten. Waar is het bij jou geconstateerd, en welke vorm heb je? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
reuma? Verwijderd | 4 | 11-01-2010 15:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
interview reuma patiënt Charlotte_x | 1 | 26-03-2008 11:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
Reuma Verwijderd | 17 | 10-07-2004 18:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ik heb bolgens mij veel klachten die op reuma wijzen...(in me handen) Gwenniej | 23 | 28-10-2003 22:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Reuma... pvcbuis | 14 | 22-06-2003 15:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
jicht --> reuma?! Fantôme | 14 | 13-06-2003 20:02 |