![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
In mijn beugeltijd hebben ze 8 tanden tegelijk getrokken, 4 melktanden en de 4 kiezen daaronder. Brrrr ik krijg nou nog rillingen als ik eraan terugdenk.
Een jaar of twee drie geleden begon mn tandarts te zeggen dat ik maar eens naar de kaakchirurg moest om mn verstandskiezen te laten trekken (ik weet eigenlijk niet eens welke) Maar daar heb ik dus helemaal geen zin in! En de laatste twee keer dat ik op controle ben geweest heeft hij er gelukkig niks meer over gezegd. Ik zou gewoon alles tegelijk laten doen. Want ook al doet het niet echt pijn, het is toch een vervelend gevoel, je hele mond wordt verdooft en je zult je niet echt happy voelen die dag. en dan heb je daarna vast geen zin om dat twee weken later nog eens te moeten doen! |
![]() |
||
Citaat:
|
ik heb het in 2 keer laten doen.. anders is heel je bek verdoofd dus ja ik zou het in 2 keer laten doen maar je moet het zelf weten.
maar ik heb een goede tip! zorg dat je sochtends om 8uur een afspraak hebt ga de avond daarvoor flink stappen ga dan gaar om 8uur naar die kaakchirurg en als het gebeurd is meteen zon pijnstiller.. lekker op je bed gaan liggen met een zak ijs en lekker slapen!!!! het valt echt wel mee de kaakchirurg.. en wees niet bang voor de boor.. |
![]() |
|
![]() |
Ik zou dus geen pijnstiller nemen VOOR dat je gaat.Magoed het valt wel mee je tanden te laten trekken ik heb het in 2x gedaan en het viel wel mee alleen de hele nacht zitten bloede.Idd wel pijnstillers bij de hand en ik zou 1 of 2 dagen niet naar school gaan.Verder ook goed koelen en tja verder succes
![]()
||
Citaat:
Ikzelf zou er niet vier tegelijkertijd uit laten halen. Volgens mij wordt dat normaal gesproken ook niet gedaan, maar dat kan ik fout hebben. Ik had echter heel erg last van mijn kaak toen een van de onderste verstandskiezen getrokken werd. Ik voelde me echt zwaar beroerd, hoeveel pijnstillers ik ook slikte. Toen een aan de bovenkant werd getrokken had ik veel minder last. Dat schijnt ook zo te horen, volgens mijn tandarts. Ik kon ook gewoon vrij normaal eten enzo, terwijl ik de eerste keer niks door mijn keel kon krijgen. |
![]() |
|
![]() |
Thnx voor de tips, ik heb al een iets beter gevoel over!
Bij mij zijn mijn bovenste ook nog niet door, maar het is maar een dun velletje wat er nog overheen zit (zei de kaakchirurg). Ik heb er last van, want ik heb zowat geen ruimte voor verstandskiezen en daardoor gaan mijn voorste tanden scheef staan, onder is dat al gebeurd (waardoor ze gevoeliger zijn geworden voor oa koud een warm) en ik wil niet dat het erger wordt en wil ook niet dat het met mijn bovenste gebeurd, want dan moet ik een beugel (als ik ze weer recht wil hebben) en daar heb ik geen zin in |
![]() |
|
Ik heb het deze vakantie laten doen. Ik heb meer last gehad van de (algehele) verdoving dan van mijn tanden zelf. Ik denk dat ze me teveel verdoving hebben toegediend (ik ben nogal klein en fijn dus ik heb niet veel nodig) want ik kon maar niet wakkerworden. Dat was heel irritant. Na de operatie heb ik constant ijs op mijn kaken gelegd zodat ze niet zouden zwellen (en dat was nodig want het was toen 35 graden buiten!!). Je moet wel opletten dat je kaken dan niet gaan "verbranden" van al dat ijs. Maar voor de rest viel het wel mee hoor. De hechtingen eruithalen doet ook helemaal geen pijn of zo (want daar had ik voor gevreesd). Veel sterkte!!!!
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had geen last van de narcose. ![]() ![]() Of je hechtingen er uit gehaald moeten worden zal ook verschillen per persoon, bij mij waren het nl van die zelfoplossende dingen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zijn er eigenlijk ook nog mensen die hun verstandskiezen nog wél hebben? Bij mij zijn ze nu volgens mij ook aan het doorkomen (voel ze duidelijk zitten), maar ik heb verder nergens last van, en m'n tandarts heeft er verder ook nooit iets van gezegd dus hopelijk kunnen ze gewoon blijven ![]()
|
![]() |
Ik heb er 2 laten trekken.
De verdoving stelt echt heel weinig voor .. je voelt ten tijde van het verwijderen van je kiezen er niets van. het zit lekker tussen de oren als je daar ligt, trust me on that. en idd .. heel goed koelen .. gewoon de hele dag met een zakkie ijs rondlopen .. en die pijnstillers (ibuprofen) helpen zwellingen ook tegen de gaan ... dus ik zal zeker die nemen 3x per dag (ibuprofen 600 mg had ik, 3x daags nemen max)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Tegen mij zeiden ze dat het beste was om er maar 1 te doen
![]() Ik had een dikke infectie... mijn tandvlees was zo gigantisch opgezet dat ik mijn mond niet meer goed dicht kon doen omdat ik anders op mijn wang beet. Toen at ik een keer een chocolaatje en ik beet zeg maar iets te snel door en woep me hele mond onder het bloed omdat ik in me wang had gebeten Fijne ervaring dus :/ |
![]() |
|
![]() |
Ik heb in totaal 12 kiezen laten trekken zowel (melk
![]() |
![]() |
|
Ik heb mijn verstandskies bij de tandarts laten trekken toen ie net een stukje door was.
Hij was onder mijn tandvlees al gaan rotten en hij begon bijna aan de zenuwen. Ik had er iig flink wat last van. Het trekken zelf deed geen zeer. Dat was onder verdoving. Veel gewrik ![]() Na 4 uur ofzo was de verdoving uitgewerkt en sindsdien heb ik om de 4 uur ibuprofen moeten slikken omdat ik zo vreselijk veel pijn had. 's Nachts werd ik gewoon wakker als me pijnstiller was uitgewerkt. ![]() Je moet ook het gat goed schoonhouden. Ik moest spoelen met 0.3% alcoholoplossing. Elke keer na het eten. Gewoon zorgen dat er niets in achterblijft. Ow, het was een onderste verstandskies. Die schijnen ook meer pijn te doen. (En ja fuck, ik moet er nog een!!) ![]() Succes! ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik moet donderdag naar de tandarts dan worden 2 van mijn verstandskiezen getrokken. En een maand later de andere twee. Bij mij zijn ze nog niet helemaal door maar ze passen er niet tussen en verschuiven mijn andere kiezen. Ik heb er geen last van maar ze moeten er echt uit.
Het lijkt me echt ![]() ![]() |
![]() |
|||
Ik werd nu even nieuwsgierig wat ik kon vinden hierover...
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ik ben dus vandaag geweest voor de eerste etappe: aan een kant ben ik nu mijn boven- en onder- verstandskies kwijt.
En ik voel me eigenlijk best ziekjes op dit moment... Het eruithalen op zich viel me mee, maar mijn halve mond doet nu echt zeer. Ik kan amper praten en mijn wang is een beetje dik. Ik ben dus blij dat ik besloten had vandaag mooi thuis te blijven. Morgen zie ik dan wel weer of ik naar school toe wil/kan... |
![]() |
|
Ik mocht er maar twee tegelijk laten trekken. En ik had er daarna heel veel last van, maar een vriedin van mij niet zo erg en die kon na een paar dagen al weer normaal eten, terwijl ik daar bijna een week over deed dus het verschilt per persoon, maar in elk geval veel sterkte.
|
Die van mij moeten binnenkort ook geamputeerd worden, nu heb ik een vraagje:
Er zijn van die middelen om mee te spoelen, het bekendste is dat Bocasan, maar daar zit pepermunt in en daar kan ik niet tegen... kent iemand een dergelijk middeltje om ontstekingen te voorkomen en verzachten van de pijn aan het tandvlees, maar dan zonder pepermunt?
||
Citaat:
Het lijkt me sowieso dat de kaakchirurg er wel iets vanaf weet, dus vraag het hem, zou ik zeggen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
beterschap ermee meisje .. enneh .. koude kammille thee met veel ijs erin is heerlijk dan .. ( weet ik van 'n vriend , die was laatst ook de pisang) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een half jaar geleden moest ik de bovenste 2 laten trekken. En ik had helemaal geen last! Dus ik was zo blij.. tot hij vorige maand zei dat de onderste 2 er ook uit moeten.. maar dat kan hij niet doen dus moet ik in Maart naar de kaakchirurg
![]() |
![]() |
|
![]() |
hey!
Ik heb vorige week twee verstandskiezen laten trekken. Ik heb er alleen nog steeds last van ![]() Ik heb vooral last van mijn kaak, het is net of mijn mond niet verder openkan krijgen. Ik heb niet het idee dat het ontstoken is maar net of mijn kaak niet verder openkan ofzoiets. Herkent iemand dit?? (beetje wazig verhaal ![]() (mijn tandarts had wel moeite om mijn onderste verstandskies te trekken omdat er een soort haakje aan mijn wortel zat, dus hij heeft wel veel kracht moeten zetten.) |
![]() |
|
![]() |
Hm ik heb geen tijd om alle reacties door te lezen, maar het gebeurt toch vaak dat alle vier de tanden ineens worden getrokken? Is volgens mij wel het beste; je hebt maar één keer miserie.
Bij mij hebben ze 'kant per kant' gedaan en de tweede keer weet je dus goed wat er gaat gebeuren, hoeveel pijn het doet, etc. De korte pijn, zou ik zeggen. (alhoewel ik er al bij al niet zo veel last van heb gehad) |
![]() |
|
![]() |
AHHH morgen is het zover. Zie er echt tegenop. Geen geen zin (lijkt me ook sterk dat iemand daar zin in heeft) Ik blijf het raar vinden dat er toch best veel mensen zijn die in 1 keer alles eruit hebben gehaald, terwijl sommige zeggen dat het helemaal niet mag (alle 4 in 1 keer eruit).
Ga voor de zekerheid toch morgen, voor de ingreep, met de kaakchirurg praten. Je zou toch denken dat zo iemand weet waar ie mee bezig is.......... ![]() Maar goed.....ik moet eraan geloven. Het is zover. Bedankt nog voor al jullie reacties!!!!!!!! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
bij mij moet er binnenkort ook eentje uit omdat 'ie volgens de tandarts helemaal scheef staat....
bah, ik wil dus echt niet daar heen gaan ![]() ik haat die verdomde kaakchirurgen ![]()
|
Verwijderd
|
Bij mij is er ook net één doorgekomen. Verder helemaal geen last van, en als dat zo blijft dan laat ik hem ook niet trekken. Heb voor ik m'n beugel kreeg 4 kiezen tegelijk moeten laten trekken (niets kaakchirurg, deed de tandarts bij mij gewoon zelf), en toen 2 dagen op toetjes en olvarit geleefd. Deed verder ook niet echt pijn (na de 2de plaatselijke verdoving omdat de eerste het niet ZO best deed
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
zwelling na trekken van verstandskies marla | 3 | 18-07-2007 12:47 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verstandskies eruit halen duivelaartje | 38 | 12-06-2007 21:50 | |
Lichaam & Gezondheid |