Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 17:35
Co
Co is offline
Als je vriend(in) 1 keer de fout zou maken door met een ander te zoenen, is het dan einde relatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2004, 17:39
mewtjuh
mewtjuh is offline
nou weet je... ik heb die fout van mijn toenmalige vriend toen door de vingersgezien maar hij deedt gewoon weer dus jah voor mij is het dan einde relatie! maar denkweldat t voor iedereen anders is want iedereen maakt andere afspraken en gaat anders met elkaar om... dus!
Oud 25-02-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Co schreef op 25-02-2004 @ 18:35:
Als je vriend(in) 1 keer de fout zou maken door met een ander te zoenen, is het dan einde relatie?
Meeeeeeeeeestal wel, er zijn uitzonderingen...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:42
Verwijderd
Dat ligt eraan. Ik verwacht dat m'n vriendje het tegen mij zegt als ie zich tot iemand anders aangetrokken voelt of gevoelens voor een ander heeft, of gewoon behoefte heeft om eens iets anders te proberen.

Vertelt hij daar niets over en kom ik er op een gegeven moment achter dat hij met iemand anders heeft gezoend, dan heeft hij dingen voor me achtergehouden, is niet eerlijk geweest.. (want ik vraag nogal vaak hoe het zit met z'n gevoelens, dus krijgt hij vaak genoeg de kans om het te vertellen als er iets is).
Dan zou ik hem dus onbetrouwbaar vinden. Nu heeft hij wel vaker dingen gedaan waaruit blijkt dat ie niet zo betrouwbaar was, maar ik ga ervan uit dat dat nu anders is.

Naar de mond praten mag niet, liegen mag niet, dingen verbergen mag niet. Als hij behoefte heeft om met iemand anders te zoenen dan moet hij dat zeggen en dan praten we er wel over en dan zien we wel hoe het verder gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:50
lizze
lizze is offline
1x kan gebeuren...toch? als het maar niet vaker gebeurt.
Oud 25-02-2004, 17:54
Sade
Sade is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 25-02-2004 @ 18:52:
Ja, ik vind dat zoiets niet kan gebeuren. Ik zou zelf nooit met een andere jongen zoenen als ik zelf een vriend zou hebben. Waarom?!

Iig.. ik zou hem dus meteen eruit trappen. Logisch.
Oud 25-02-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
lizze schreef op 25-02-2004 @ 18:50:
1x kan gebeuren...toch? als het maar niet vaker gebeurt.
ik vind eerlijk gezegd niet dat '1x kan gebeuren' zo'n gast weet dondersgoed dan dat hij een vriendin heeft

het probleem is, hou je zo veel van hem dat je hem vergeeft of niet..
ik zou het eigenlijk niet weten, ik neem aan dat ik het uit zou maken, maar mijn vriend is niet echt het type dat vreemd zou gaan.. maar je weet nooit
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:58
metalgirl
metalgirl is offline
Ik ben 1 keer vreemd gegaan en dat is mij door mijn toenmalige vriendje vergeven. Godzijdank.

Ik denk dat de straf van de confrontatie met zijn verdrietige en gekwetste blik de weken erna een grotere straf voor me zijn geweest dan als hij me gedumpt zou hebben.
Oud 25-02-2004, 17:58
droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik denk wel dat dat het einde van onze relatie zou zijn. Ik zou hem niet meer vertrouwen.
Misschien als je me dat over tien jaar nog 'es vraagt en ik heb bijv. een ontzettende lieve vriend waarmee ik al jaren bij ben, dan zou het misschien anders liggen.
Maar het ligt natuurlijk ook wel aan de situatie.
Oud 25-02-2004, 18:02
Verwijderd
ligt aan de omstandigheden denk ik, algemeen gezien, denk t niet, maar als dat griet naar mijn gevoel te lang bij hem zat te plakken wel
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:38
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Hij zou heel goed mogen nadenken over wat ie gedaan heeft..

..in het ziekenhuis

Hehe, ik zou echt uberkwaad zijn en helemaal flippen, nadat dat bezonken zou zijn, zou ik wel verder zien.. maar hij gaat niet vreemd!!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:52
Verwijderd
Nee, ik ben niet zo ongenuanceerd om mensen meteen de mogelijkheid van een tweede kans te ontnemen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:59
Paris in flames
Paris in flames is offline
Einde relatie
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:05
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Citaat:
Paris in flames schreef op 25-02-2004 @ 19:59:
Einde relatie
Het vertrouwen is dan idd weg. Ongeacht of ze zat was, onverwachts werd genomen, of noem maar op. Want dat kan dan altijd weer gebeuren.
Oud 25-02-2004, 19:25
Fleur
Fleur is offline
Niet per definitie.
Oud 25-02-2004, 19:40
742639
742639 is offline
Dat ligt aan de situatie, als we al een tijdje een relatie hebben en ik hou heel veel van hem, wil ik er misschien wel over nadenken om hem een tweede kans te geven.
Oud 25-02-2004, 19:45
elledc
elledc is offline
Als hij er nadien echt alles voor doet om me terug te krijgen, dan misschien wel...
Ik zou vooreerst niks meer van me laten horen en ook niet antwoorden als hij belt, ik zou dus zeker geen wraak nemen, nee. Ik moet merken of hij me echt graag ziet en of hij wil vechten om me terug te krijgen.
Hoewel mijn vertrouwen in hem deels geschonden zal zijn natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-02-2004 @ 19:52:
Nee, ik ben niet zo ongenuanceerd om mensen meteen de mogelijkheid van een tweede kans te ontnemen.
Oud 25-02-2004, 19:52
Verwijderd
Dat zou sterk afhankelijk zijn van de omstandigheden. Als het allemaal nog vrij pril zou zijn zou ik toch een beetje de neiging hebben om af te knappen, denk ik. Aan de andere kant ben ik niet zó snel over iemand heen en ben ik te vergevingsgezind om zo'n meisje dan direct de rug toe te keren. Daarnaast zou ik niet zo snel afstand van haar kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 21:06
Luna
Luna is offline
Citaat:
Eens, maar hij krijgt ook maar 1 tweede kans.
Oud 25-02-2004, 22:43
AngelLena
AngelLena is offline
Als ie er eerlijk over is, zichzelf verklaart en verzekert dat het niet weer zal gebeuren, zijn schuldgevoel laat blijken, dan ben ik best bereid tot een 2e kans.

Mar houden we het achter of doen we er lekker non-chalant over, of is het de 2e/3e keer, dan is het einde verhaal, dag dag, zwaai zwaai, daar is het gat van de deur, als je em niet kan vinden, maak ik een nieuwe, met je hoofd.

Beetje situatie afhankelijk dus
Oud 26-02-2004, 10:37
Verwijderd
Ligt aan de omstandigheden (zoende zij hem en duurde het even voor hij doorhad dat dat niet de bedoeling was, of heeft hij wekenlang dagelijks uren besteed aan het versieren en vervolgens een hele nacht liggen zoenen? Nogal een verschil namelijk...) en aan of hij erover liegt (verzwijgen snap ik wel, uit schaamte enzo, maar liegen 'mag' niet)

Laatst gewijzigd op 26-02-2004 om 14:58.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 11:14
PardonMe
PardonMe is offline
Ik vind niet dat zoiets 'een keer kan gebeuren'.
Je weet dat je een relatie hebt, dat de ander je vertrouwt..
En dan zou je met een ander vreemd gaan.

Ik zou wel willen weten hoe het gebeurd is enzo, wat hij erbij dacht toen hij het deed...
(nou hoef ik niet alles letterlijk te weten wàt hij dacht, maar ik zou willen weten waar zijn gedachten waren op dat moment..)

Ik zou het niet zomaar kunnen vergeten en vergeven en het vertrouwen zou dan nog een lange weg te gaan hebben.
Zou wel bereid zijn om m een tweede kans te geven, maar dat ligt ook een beetje aan de situatie.
Oud 26-02-2004, 11:24
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
M'n ex dacht in ieder geval wel zo. Nou ja, t was m'n eigen stomme schuld. (en ik heb nog steeds spijt)

Maar goed, ik geloof niet dat het voor mij meteen einde relatie zou betekenen. 't Hangt wel een beetje van de situatie af. Maar hij zou wel weer wat vertrouwen oid terug moeten winnen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 14:56
snoopy
snoopy is offline
hmm... ik weet t niet.
Nu zeg ik heel makkelijk: het is over.
Maar ik weet gewoon niet hoe ik zo reageren als t me echt zou gebeuren. Ik hoop gewoon dat ik nooit zo'n beslissing hoef te nemen
En met m'n huidige vriend heb ik daar ook n goede kans op
Oud 26-02-2004, 15:04
Dolores
Dolores is offline
Geheel afhankelijk van de persoon en de situatie etc etc.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 15:05
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
ja tuurlijk, als ze al naar andere jongens kijkt is het over
Oud 26-02-2004, 15:06
jetzt
jetzt is offline
ja dan is het over, dan is zij/hij jou niet waard!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 15:56
Co
Co is offline
Citaat:
oké, maar ze stond op dat moment wel met een ander te zoeken! Op dat moment zal ze blijkbaar meer behoefte hebben aan een andere jongen dan aan jou.
Als dat mag, laat je jezelf toch kennen?
Vind je niet dat als je het dan niet afkapt, je waardigheid verliest?
Die jongen met wie ze heeft gezoend zal ook wel gaan denken...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ligt eraan wie het meisje was met wie ie gezoend heeft, onder welke omstandigheden, hoeveel spijt hij ervan heeft en hoeveel moeite hij doet om mij te overtuigen dat ie het nooit meer doet en voor míj gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:51
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
Ja 100 % einde. Maar ik zou er niet boos om worden ofzo, zou wel terleurgesteld zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:58
Gadje
Gadje is offline
einde relatie.....
grr heb ik ook dinsdag hopelijk een relatie naar de knoppen geholpen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 22:41
suikerprinses
suikerprinses is offline
nee. niet het einde. (voor mij)
hij voelde zich blijkbaar te schuldig en kon het niet meer aan.
(ook al waren er blijkbaar nog andere redenen om het uit te maken)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 22:43
mr. Mango
mr. Mango is offline
Over en uit als het aan mij ligt. Als hij/zij vreemdgaat is hij/zij je niet waard denk ik, en word er ook met je gevoelens gespeelt.
Persoonlijk snap ik niet eens waarom je zou denken aan vreemdgaan, je hebt als het goed is een leuke partner...
(mocht dat niet zo zijn dan kan je het dus net zo goed uitmaken)
Oud 26-02-2004, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Goeniegoegoe schreef op 26-02-2004 @ 16:05:
ja tuurlijk, als ze al naar andere jongens kijkt is het over
hmm dan zul jij het niet lang uithouden met een meisje

on topic: niet meteen, maar ze zal wel zelf moeten laten merken dat ze mijn vertrouwen waard is
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 23:12
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
Citaat:
Ja!

Ik kan er wel allemaal moeilijk over gaan liggen doen, maar Ik zou m never nooit nie meer vertrouwen...dussssss
Oud 26-02-2004, 23:22
Verwijderd
Het boeit me eigenlijk niets wat hij doet, zolang ik het niet weet en de rest van de wereld ook niet (vrij lullig als iedereen om je heen weet dat je vriend vreemdgaat, behalve jij), en als hij het veilig doet.
Kijk, als ik het zou weten zou ik waarschijnlijk verschrikkelijk jaloers en kwaad worden, maar wat niet weet, wat niet deert.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 23:34
juno
juno is offline
Ik zou wel schrikken, en me afvragen wat hij bij mist wat hij bij een ander moet zoeken. En ik zou bang zijn dat hij de relatie liever wil verbreken, omdat hij blijkbaar niet genoeg heeft aan mij, of omdat ik wat fout doe.

Ik zou eerder bang zijn dan kwaad. Als een partner vreemdgaat is dat een signaal dat er iets niet goed gaat met de relatie, anders zou hij de behoefte niet eens hebben.

Als hij daarna toch voor mij kiest, vergeef ik hem.

Omgekeerd zou ik hetzelfde willen.

Maar het liefst weet ik van niks. Wat heb ik eraan het te weten, behalve dan dat het me pijn doet, als hij toch voor mij kiest..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:19
Verwijderd
Ik zou me doodongelukkig voelen, maar hem wel vergeven. Tuurlijk ik hou gewoon te veel van hem om te zeggen: daar is de deur en sodemieter maar op.
En als ik met iemand vreemd zou gaan.. Ik zou het mezelf nooit vergeven. Zoveel pijn dat je iemand daarmee kan doen...

Getver, wat een rotvraag eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:59
AngelLena
AngelLena is offline
Trouwens even voor de mensen die nu heel dapper roepen dat het niet 'kan' gebeuren als je in een relatie zit en van elkaar houdt: vergis je er niet in. Zeg geen dingen die je niet waar kan maken. Meerdere mensen hebben dit ooit gezegd, en heb tot nu toe nog geen 1 meegemaakt die dit ooit zei waarbij het ook serieus nooit gebeurde. Of het bewust of onbewust is maakt dan niet uit.

Dus pas op met wat je zegt. Je kon er nog wel eens hard van terug komen.
Oud 27-02-2004, 16:24
Warsocket
Warsocket is offline
niet per definitie
Ligt aan omstandigheden en of het eerlijk verteld wordt
Oud 27-02-2004, 22:29
Verwijderd
als het per ongeluk gebeurd dan zou ik het hem wel kunnen vergeven... maar dan moet hij me wel overtuigen dat hij er heel veel spijt van heeft gehad...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
vizz schreef op 25-02-2004 @ 22:06:
Eens, maar hij krijgt ook maar 1 tweede kans.
Dat ontken ik ook niet.

Citaat:
Co schreef:
oké, maar ze stond op dat moment wel met een ander te zoeken! Op dat moment zal ze blijkbaar meer behoefte hebben aan een andere jongen dan aan jou.
Als dat mag, laat je jezelf toch kennen?
Vind je niet dat als je het dan niet afkapt, je waardigheid verliest?
Die jongen met wie ze heeft gezoend zal ook wel gaan denken...
Kom op, dat geblaat over waardigheid en respect is toch wel zo ongelooflijk laagbijdegronds. Als ik een serieuze relatie met een meisje heb en ze zoent met een ander, dan kan ik haar dat waarschijnlijk wel vergeven. Het is gewoon een afweging. Gooi ik die anderhalf jaar weg voor één zoen, of weeg ik de belangen wat genuanceerder af?

Wat die andere kerel er van denkt zal mij overigens werkelijk aan m'n anus oxideren.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:02
Verwijderd
1 keer met iemand? Weet ik niet.. Een keer met een bepaald meisje? Ja.. zeker weten.. Al zou ik m wel terug willen. Maar zou m t beste en veel geluk met haar wensen, wetende dat ze als ze m echt zou leren kennen gigantisch op m af zou knappen, en zeggen dat ik weer naar huis ga..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 11:23
ironflower
ironflower is offline
Ik zou het uitmaken als mijn vriend met iemand anders zou zoenen. Zeker als het van beide kanten komt, maar denk ook als een meisje hem zou zoenen. Een meisje, tenminste dat lijkt mij, zoent niet opeens zomaar een jongen, je moet dan toch denk wel een bepaald contact hebben gehad, soort flirten.
En als dat ´flirten´dan zo ver gaat dat dat meisje hem probeert te zoenen (ookal is het van zijn kant onschuldig) dan vind ik dat toch te ver gaan.

Mss als we goed praten dat ik dan hem een tweede kans zou geven, maar laten we hopen dat het nooit voorkomt...
Oud 28-02-2004, 13:42
Co
Co is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-02-2004 @ 23:31:
Kom op, dat geblaat over waardigheid en respect is toch wel zo ongelooflijk laagbijdegronds. Als ik een serieuze relatie met een meisje heb en ze zoent met een ander, dan kan ik haar dat waarschijnlijk wel vergeven. Het is gewoon een afweging. Gooi ik die anderhalf jaar weg voor één zoen, of weeg ik de belangen wat genuanceerder af?

Wat die andere kerel er van denkt zal mij overigens werkelijk aan m'n anus oxideren.

Maar, stel dat je dus anderhalf jaar iets hebt met een meisje. Waarom zou ze dan vreemd wíllen gaan?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Co schreef op 28-02-2004 @ 14:42:

Maar, stel dat je dus anderhalf jaar iets hebt met een meisje. Waarom zou ze dan vreemd wíllen gaan?
Misschien was ze dronken, leed ze aan een tijdelijke stoornis van de geestvermogens, misschien wilde ze het eigenlijk wel niet maar vond ze het lullig om die jongen teleur te stellen, misschien had ze net ruzie met me gehad en wilde ze wraak nemen? Ik geloof niet in de theorie dat als een meisje je maar leuk genoeg vindt, ze niet vreemd zal gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 14:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-02-2004 @ 23:31:

blijkbaar (of misschien) had zij afgewogen het risico om het te laten stuklopen wel genomen.

Toch ben ik het eens met het idee achter jouw bericht:
Zelf zou het bij mij an de situatie liggen, hoe is de relatie op dat moment, hoe erg vertrouw je die ander, wat was de gedachte erachter, etc etc. Te kort door de bocht om zomaar te zeggen "1 keer mag" of "1 keer mag al niet"

Laatst gewijzigd op 28-02-2004 om 15:23.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 16:11
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
mr. Mango schreef op 26-02-2004 @ 23:43:
Over en uit als het aan mij ligt. Als hij/zij vreemdgaat is hij/zij je niet waard denk ik, en word er ook met je gevoelens gespeelt.
Persoonlijk snap ik niet eens waarom je zou denken aan vreemdgaan, je hebt als het goed is een leuke partner...
(mocht dat niet zo zijn dan kan je het dus net zo goed uitmaken)
Hier ben ik het mee eens. Daarbij vind ik dat het vertrouwen weg is, en dus kan je het dan beter uit maken, denk ik.
Oud 28-02-2004, 16:19
Flowerless
Flowerless is offline
Nee, dat zo geen einde relatie beteken.
Ik zou het niet leuk vinden.
Maar heb zelf ook een keer met een ander gezoend..
En dat heeft hij me toen ook vergeven.

me vriendje is veel te lief leuk etc. om te laten gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten