Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2004, 17:41
Stefanie
Stefanie is offline
Soms gebeurd het weleens dat als ik op mn knieen zit of gehurkt ik dan inene vreselijke kramp krijg in mn grote teen. Het is zo erg dat ik hem dan niet meer dan bewegen en het lijkt alsof hij helemaal vast zit. De pijn voel ik dan niet alleen in mn voet, maar straalt helemaal door naar mijn been.

Soms is de pijn zelf zo erg dat ik niet eens stil kan blijven zitten...

Ik vraag me nu dus eigenlijk af wat ik op zo'n moment het beste kan doen? Het een beetje masseren totdat het over gaat of gewoon rustig blijven zitten? En geldt dat voor alle soorten kramp, bijvoorbeeld als je been helemaal slaapt?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 18:08
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, dat heb ik ook wel eens. Maar dan met m'n 3 buitenste tenen van m'n voet. Dan lijkt het alsof ze op slot zitten en dat ze niet reageren op wat je wilt dat ze doen. Meestal als ik ze aanraak en "terug" zet is het weer goed.
Ik heb dit soms ook met zwemmen. Het helpt wel om rondjes met je tenen / voeten te draaien, dan komt het los zeg maar. Maar het straalt idd een door in m'n onderbeen...

Ik zou ook wel willen weten wat dit nu eigenlijk is...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 18:12
Verwijderd
vast iets met je zenuwen, als het doorstraalt. Maar geen idee wat, verder
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 18:17
Roos
Roos is offline
Iedereen heeft wel eens kramp in zijn teen of kuit.
Soms schiet die kramp er gewoon in.
Je kunt proberen te masseren richting je hart, dus naar boven toe. Maar bij een teen gaat dat nogal moeilijk denk ik.

De topicstarter heeft het ook over een slapend been, maar dat is weer heel iets anders.. Daarbij moet je gewoon overeind komen, zodat de zenuw niet meer wordt afgekneld. Dan gaat het vanzelf over.
Oud 09-03-2004, 20:17
Verwijderd
Ik heb hier ook wel vaker last van als ik m'n tenen raar aanspan. Het doet bij mij geen pijn ofzo, maar tis alleen een wazig gevoel. Eigenlijk wel lachuh om een teen rechtop te zien staan, terwijl je hem niet kunt bewegen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je kramp krijgt in je teen gaat ie een bepaalde kant op staan, meestal naar beneden, je moet je teen dan de andere kant op houden, meestal naar boven dus (je kan met je hand je tenen omhoog houden of op je tenen gaan staan) en dit net zo lang vasthouden tot de pijn door de kramp niet meer terug komt als je dit loslaat. Bij kramp in je kuit kan je je voet in een hoek van 90 graden met je enkel plaatsen en dit ook net zo lang volhouden tot de pijn niet meer terugkomt als je loslaat.

Ik heb zelf vaak stuiptrekkingen 's nachts en daardoor krijg ik dan vaak kramp in m'n kuit, dat is echt altijd rot (en vooral pijnlijk) wakker worden. Ook had ik vaak kramp in mijn teen tijdens het zwemmen.
Oud 09-03-2004, 22:17
Spoonie
Spoonie is offline
dit noemen we kramp

is idd behoorlijk kut, kunt kramp krijgen door kou, te veel sporten, groei en waar ook veel mensen last van hebben is bij het wakker worden.
gaat vanzelf weer over maar masseren helpt altijd wel

Regels voor berichten