Advertentie | |
|
![]() |
|
nee ik vind dit absoluut niet de leukste tijd uit me leven..
kheb het echt heel erg moeilijk gehad en heb het nu nog steeds wel moeilijk.. kdoe misschien wel vrolijk en straal ik het ook wel uit, maar van binnen is het een rotzooi, een flinke rotzooi kweet niet hoe ik die opgeruimd krijg
|
Verwijderd
|
Ik vind de pubertijd in zekere zin wel de leukste tijd van m'n leven tot nu toe. Het nadeel is wel de onzekerheid: over je uiterlijk, over je doen en laten, enzovoorts
![]() M'n ouders laten me erg vrij, dus ik kom niet heel veel in conflict met ze. Dat maakt denk ik ook wel dat ik het best een leuke tijd vind, omdat ik van een aantal vrienden van me horen dat ze bijna dagelijks ruzie met hun ouders hebben, omdat ze iets niet mogen. |
![]() |
|
![]() |
kben zelf bijna 17, weet wel dat mijn jeugd waarschijnlijk de mooiste tijd uit mijn leven is. Lekker elk weekend feesten, doen waar je zin in hebt en vooral veel lol maken!! Dat je problemen hebt of je kut voelt hoor er gewoon bij, dat heeft iedereen, maar die dingen horen als het goed is niet te overheersen. Ik denk dat de meesten onder ons later met heel veel plezier terug kijken op hun pubertijd, ik iig wel!!!
|
![]() |
Ik vind dit onzin. Ik ben het met phensicske eens, maar iedereen piekt op een ander tijdstip in mijn leven. Als de puberteit het hoogtepunt van mijn leven is, dan wordt het nog erg zwaar. Ik, persoonlijk, kan niet wachten om voorbij de puberteit te zijn, voor eens en voor altijd mijn problemen af te handelen en te zijn zoals ik wil zijn.
|
![]() |
|
Old enough to know better, too young to care
![]() Ik ken de rest van me leven nog niet, maar ik vind dat me me puberteit het aardig gelukt is. Niet echt dingen waar ik spijt van heb, en zal er zeker met een glimlach aan terug denken (op sommige momenten na dan). Ik vind het alleen jammer dat ik chronisch tijd- en geldgebrek heb, maar als ik dat heb vraag ik me af of ik zou overleven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat dit heel goed een representatief forum is, voor alle lagen van jongeren en hun problemen en plezier. Snowy
|
Ik kan absoluut niet zeggen dat ik een fijne pubertijd heb gehad. Zelf heb ik trouwens ook nooit echt gepuberd. Ik heb het gevoel dat ik een groot deel van mijn pubertijd over heb geslagen.
Ik ben (te) gauw volwassen geworden, en zou het heerlijk gevonden hebben als ik ook eens zo lekker oppervlakkig en bevooroordeeld en (af en toe) egocentrisch en eigengereid zou kunnen zijn als sommige pubers. Ik ben nooit tegen mijn ouders ingegaan (ging nooit uit, blowde niet, dronk niet, had geen seks toen ik jong was, geen gezeur over te laat thuiskomen enz) was altijd bezig met mezelf het hoofd boven water houden om maar niet te verdrinken en te leren over het leven en de mensen daarin. Inclusief mijzelf en wat ik wilde met mijn leven (psychiatrie of dóórzetten!) Vanaf mijn dertiende is mijn leven erg vol zorgen en problemen geweest, en nú merk ik pas dat ik wat losser kan zijn en kan gaan genieten. VAak ben ik nog steeds af en toe te serieus, en zou ik wat losser mogen zijn. Ik mag hopen met heel mijn hart, dat mijn toekomst een stuk plezierig, fijner en hoopvoller wordt dan mijn 'pubertijd' . Wat ik vooral aan de afgelopen 5/ 6 jaar heb gehad, is dat ik ontzaggelijk veel over mezelf heb geleerd, waardoor ik nu vooral weet dat ik de rest van mijn leven niet ga verknoeien of omver laat gooien door negatieve gebeurtenissen. Ik ken mezelf, en ik kan weer fijn gaan leven. Ik heb daar mijn hele 'leuke' jeugd over gedaan. Het klinkt verbitterd, misschien is het dat ook wel. Ergens ben ik jaloers op meiden en/of jongens, die zo lekker in hun vel zitten of alleen maar over verliefdheid/sex en mode praten. Ik kan dat helaas niet. Maar ik ben ook blij met wat ik wél heb. Een heel rijk leven en inzicht. Snowy
Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 00:27. |
![]() |
|
Ik weet niet wat de leukste tijd van mijn leven is. Ik hoop dat die nog moet komen, omdat ik hem dan nog niet gehad heb.
Mijn puberteit is in ieder geval niet de leukste tijd van mijn leven. De periode erna, waar ik nu in zit, is in ieder geval beter. Heeft ook dieptepunten, maar over het algemeen zit ik beter in mijn vel. In de puberteit was ik veel te onzeker over alles, liet ik constant over me heen lopen en me pesten en over me roddelen en trok ik me alles aan. Bovendien deed ik dingen omdat ze moesten, en niet omdat ik het zelf wilde. Ik ben aan deze punten gaan werken, en er is veel verbetering gekomen. Nog steeds niet genoeg, maar ik blijf bezig; je bent nooit te oud om te veranderen. |
![]() |
|
Ik denk dat puberteit aan de ene kant de leukste tijd van je leven is omdat je nog heel veel vrijheid hebt en lol het belangrijkst is, en je nog weinig verantwoordelijkheden hebt.
Aan de andere kant is het ook de tijd dat je leert ontdekken wie je bent en dat levert denk ik meer negatieve gevoelens op dan positieve. Of in ieder geval heb je meer last van de negatieve omdat het allemaal erg kan tegenvallen en je er heel erg mee kan gaan zitten. Voor mij is het erg wisselend, ik denk dat je inderdaad het het best kan omschrijven (even afgekeken van iemand voor mij ![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
als alles wat je hier leest ook echt voor iedereen zou gelden ![]() maargoed... ik kan niet zeggen of mijn puberteit het leukst / minst leuke is wat ik heb meegemaakt. ik hoop iig niet dat het het leukste is, want dan staat me een niet al te aangenaam leven te wachten. Maar dat gebeurt niet!!! want strax gaat het geod... het gaat allemaal goedkomen, en dan kan ik er gewoon goed mee omgaan. Ja toch?! *zucht* Maar in mijn puberteit hebben ook veel mooie / leuke / leerzame dingen plaatsgevonden, die ik misschien nooit meer meemaak... dus wat dat betreft...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Na 5 jaar aan de kant gezet... Mr. V | 52 | 31-10-2005 16:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Tijdloos als altijd... Valentijn | 3 | 17-03-2004 15:41 | |
Psychologie |
Hoe kijk je op dit moment terug op je leven? Daantje_0705 | 23 | 11-03-2004 23:35 | |
Eindexamens 2003 |
[wiskunde A] Hoe ging het? (Stel je vragen ook hier) Verwijderd | 111 | 26-05-2003 17:03 | |
Liefde & Relatie |
Op kamers, of toch niet...?! 20marianne12 | 26 | 12-05-2003 18:33 | |
Psychologie |
middelbare school leukste tijd? KissMyJackass | 53 | 09-04-2003 21:38 |