Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2004, 05:21
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Iemand opende een topic Truth or Dare en dat bracht mij op een idee voor een ander sex-spel

De TS begint met een [truth]vraag, die door de volgende poster beantwoord wordt. Wel eerlijk. Zo niet, dan doe je maar niet mee, het is tenslotte vrijwillig.
Zodra je een vraag beantwoord hebt, weer een nieuwe vraag neerzetten voor de volgende poster.

Qua vragen kun je zo ongeveer alles vragen wat al ooit in een topic voorbij is gekomen en meer. Eventueel kun je dezelfde vraag nog een keer gebruiken voor een andere forummer. Ook leuk: wees origineel (bv "stel" of "als"-situaties).

Is dit wat?

Vraag: Stel, er hangen naaktfoto's door de school geplakt met daarop jouw hoofd, maar een ander lichaam. Het lichaam wat er onder is geplakt is supermooi (met alles in verhouding). Wat doe je? (laat je de foto's hangen of niet, zeg je dat jij dat niet bent, schakel je de directeur in etc.)
Oud 08-03-2004, 09:35
Revolution
Revolution is offline
Als je duidelijk kunt zien dat het niet mijn lichaam zou zijn mogen ze van mij wel blijven hangen.

Nieuwe:

Stel je je betrapt een vriend(in)bij het mastruberen en zij ziet jou niet.Wat doe je. Weggaan en er niets overzeggen of er blijven kijken (hem/haar) laten schrikken zodat ze je zien?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 10:07
STP
STP is offline
hem/haar laten schrikken natuurlijk, dan kan je daar nog een hele tijd kromme grappen over maken

als je er via via achter komt dat je vriend/vriendin anale seks als grote droom heeft, maar jij er eigenlijk totaal niet op zit te wachten, wat doe je dan ? Doe je het absoluut niet of kom je hem/haar tegemoet hierin ?

[size][dit is niet een eigen situatie trouwens ][/size]
Oud 08-03-2004, 11:37
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
STP schreef op 08-03-2004 @ 11:07:
hem/haar laten schrikken natuurlijk, dan kan je daar nog een hele tijd kromme grappen over maken

als je er via via achter komt dat je vriend/vriendin anale seks als grote droom heeft, maar jij er eigenlijk totaal niet op zit te wachten, wat doe je dan ? Doe je het absoluut niet of kom je hem/haar tegemoet hierin ?

[size][dit is niet een eigen situatie trouwens ][/size]
ik moet zeggen dat ik niet snel iets niet doe, dus ik zou het wel doen... en als het iets is wat ik liever niet wil maar mn vriendin wil zou ik zoveel mogelijk haar hierin tegemoet komen.. (maar er zjin grenzen )

nieuwe:
naar aanleiding van revolution, wat doe je als je je vriend/vriendin betrapt terwijl ze zoent met een ander.. ook in dit geval ziet hij/zij jouw niet..
Oud 08-03-2004, 12:00
kimberley
kimberley is offline
Naar 'm toelopen en verschrikkelijk kwaad op m worden. Zowiezo hem van die ander vandaan trekken.

nieuwe: Wat zou je doen als je een one-night stand hebt en diegene met wie je het wil doen niet egt ehhh lekker daarzo ruikt ( )
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 12:20
Raven
Raven is offline
hmmm.. van die femina zeep .. en 'n afwaskwast..
probleem opgelost..

stel je gaat 'n keer sm doen ..

hij staat voorje met een lief zacht zweepje .. waar wil je dat ie als eerste slaat ?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Zweepje schreef op 08-03-2004 @ 13:20:
hmmm.. van die femina zeep .. en 'n afwaskwast..
probleem opgelost..

stel je gaat 'n keer sm doen ..

hij staat voorje met een lief zacht zweepje .. waar wil je dat ie als eerste slaat ?
Op mn billetjes

Stel (voor jongens), je vriendin wil jou van achteren nemen met een voorbinddildo, zou je dat toelaten?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 12:32
Jules
Jules is offline
Oud 08-03-2004, 13:05
Raven
Raven is offline
Citaat:
! am mE schreef op 08-03-2004 @ 13:23:
Op mn billetjes

Stel (voor jongens), je vriendin wil jou van achteren nemen met een voorbinddildo, zou je dat toelaten?
hmmmmm..kweenie ....

ben liever zelf de baas ..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 14:08
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn vriend zou zekerweten nee zeggen! Dat weet ik echt héél zeker

Maak je het uit als je vriendin/vriend iets te close is met een ander tijdens het uitgaan (tegen elkaar aan dansen etc.) maar nog net niet zoent met diegene?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 14:16
Raven
Raven is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 08-03-2004 @ 15:08:
Mijn vriend zou zekerweten nee zeggen! Dat weet ik echt héél zeker

Maak je het uit als je vriendin/vriend iets te close is met een ander tijdens het uitgaan (tegen elkaar aan dansen etc.) maar nog net niet zoent met diegene?
neuh .. zo jaloers ben ik niet ..

heb je wel eens SM of andere niet alledaagse sex vormen gedaan

en hoe was dat ?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 14:17
Stefanie
Stefanie is offline
Via sms ja, maar ook via netmeeting (elkaar zien dus en ondertussen chatten). Ik vond het wel grappig voor 1x, maar zou het niet zomaar nog een keer doen.

Wat is het lekkerste standje voor jou?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 14:18
Raven
Raven is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 08-03-2004 @ 15:17:
Via sms ja, maar ook via netmeeting (elkaar zien dus en ondertussen chatten). Ik vond het wel grappig voor 1x, maar zou het niet zomaar nog een keer doen.

Wat is het lekkerste standje voor jou?
de mazzelaar.. ( net je foto's gezien .. )

maareh nu moet jij wat vragen he ?

ow daar kwam ie al ..
met gewone sex.. hmmm schildpadje heeft wel iets..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 14:19
Stefanie
Stefanie is offline
offtopic: vond je ze leuk?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 15:12
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Op die van !am mE: ja .

Op die van xStefjuhx: geen idee, dat wisselt.

Nieuwe vraag: Je vriend(in) wil dat jij je helemaal kaalscheert, met uitzondering van je hoofd en wenkbrauwen en eventueel een sikje()/snor (iel). Doe je dat?
Oud 08-03-2004, 15:19
Saimun
Saimun is offline
Nee, is hij nou helemaal.... Krijg ik allemaal stoppels op mijn armen.. jaiks

Stel jij hebt echt onwijze zin in seks.. Je gaat uit en je MOET gewoon seks hebben... Ben jij dat zo'n persoon die het gewoon met het eerste beste meisje/jongen, die jouw gemakkelijk lijkt, doet?
Oud 08-03-2004, 16:05
jinx
jinx is offline
Nee absoluut niet, ik moet eerst iemand echt goed kennen voor ik daar uberhaupt over ga denken.

Vraag: Je vriend(in) wil in een openbaar toilet (met mogelijkheid betrapt te worden) seks met je. Wat doe je?
Oud 08-03-2004, 16:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
jinx schreef op 08-03-2004 @ 17:05:
Nee absoluut niet, ik moet eerst iemand echt goed kennen voor ik daar uberhaupt over ga denken.

Vraag: Je vriend(in) wil in een openbaar toilet (met mogelijkheid betrapt te worden) seks met je. Wat doe je?
Seks hebben op een openbaar toilet natuurlijk.

Zou je je als jongen laten 'leegmelken'? (gebruik eventueel de zoekfunctie als je het niet snapt)
Oud 08-03-2004, 17:54
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Juice schreef op 08-03-2004 @ 17:28:
Seks hebben op een openbaar toilet natuurlijk.

Zou je je als jongen laten 'leegmelken'? (gebruik eventueel de zoekfunctie als je het niet snapt)
nee, lijkt me totaal niets

stel je komt bij een vriend thuis, en er zijn ook dames, en 't draait uit op een sexfeest, wat doe je ga je naar huis of doe je gezellig mee? (kon niets anders verzinnen)
Oud 08-03-2004, 18:34
Pallas
Pallas is offline
Citaat:
SuperS schreef op 08-03-2004 @ 18:54:
stel je komt bij een vriend thuis, en er zijn ook dames, en 't draait uit op een sexfeest, wat doe je ga je naar huis of doe je gezellig mee? (kon niets anders verzinnen)
Ik doe niet mee. Groepseks wil ik nog wel een keer proberen, maar dan moet dat met de juiste personen gebeuren.

Zou je je op de wc laten nemen door iemand die je net met het uitgaan ontmoet hebt?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 18:49
juno
juno is offline
Niet op de wc, maar ik ga wel met hem mee naar huis. Of ik neem hem mee naar mijn huis. Sex wil ik graag ongestoord en uitgebreid met alles erop en eraan, lekker douchen van te voren en na afloop, en ook nog wat eten. Je krijgt er zo'n honger van, vind je ook niet? ( Heb helaas wel meegemaakt dat de heren in kwestie een volstrekt lege koelkast hadden...alleen nog ergens een half pak brinta, of een rol beschuit. Wat zorgen mannen toc slecht voor zichzelf...))

Zou jij ook sex hebben met diezelfde jongen EN zijn beste vriend?Twee voor de prijs van een?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Pallas schreef op 08-03-2004 @ 19:34:
Ik doe niet mee. Groepseks wil ik nog wel een keer proberen, maar dan moet dat met de juiste personen gebeuren.

Zou je je op de wc laten nemen door iemand die je net met het uitgaan ontmoet hebt?
nee dat gaat tegen mijn principes in

Stel: je vriend/ vriendin wil een kwartet met een jongen en een meisje erbij, doe je het?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Sorbet schreef op 08-03-2004 @ 19:52:
nee dat gaat tegen mijn principes in

Stel: je vriend/ vriendin wil een kwartet met een jongen en een meisje erbij, doe je het?
Kan geil zijn maar ligt aan de jongen en het meisje en ik word jaloers dan als iemand iets met mijn vriend gaat doen.

Als je vriend/vriendin plassex met je wil hebben, zou je dat doen?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 19:25
Saimun
Saimun is offline
Nee joh, getver, moet je hele tijd je plas opsparen, zodat je tijdens het seksen lekker lang kan pissen...

Als je de moeder van je vriendin (voor jongens) aantrekkelijk vindt, en je merkt dat het andersom ook wel goed zit...
Ga je dan.. als je de gelegenheid ervoor krijgt.. iets met haar doen?
(voor meiden andersom)
Oud 08-03-2004, 20:54
jinx
jinx is offline
Citaat:
ZoHee schreef op 08-03-2004 @ 20:25:
Nee joh, getver, moet je hele tijd je plas opsparen, zodat je tijdens het seksen lekker lang kan pissen...

Als je de moeder van je vriendin (voor jongens) aantrekkelijk vindt, en je merkt dat het andersom ook wel goed zit...
Ga je dan.. als je de gelegenheid ervoor krijgt.. iets met haar doen?
(voor meiden andersom)
Nee, ik heb mijn vriendin en dat is genoeg.

Wat zou je doen als de vriend van je beste vriendin seks met jou wil hebben. (Voor jongens omgekeerd dus)
Oud 08-03-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
jinx schreef op 08-03-2004 @ 21:54:
Nee, ik heb mijn vriendin en dat is genoeg.

Wat zou je doen als de vriend van je beste vriendin seks met jou wil hebben. (Voor jongens omgekeerd dus)

zeeeker niet. en niet omdat ie weet ik veel wat is, want hij is een lekker ding en ook nog lief enzow, maar zoiets doe ik niet tegenover mijn beste vriendin...

stel, je vriend(in) gaat een vriendin van hem opzoeken en zijn ex, ook een vriend(in) van hem/haar is er ook. dan is zijn/haar auto toevallig weeeer kapot en hij/zij blijft slapen. de volgende dag hoor je dat zijn/haar ex ook is blijven slapen.
wat doe je (enzow)? *neej hoor,heb ik nie meegemaakt *
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
fiepje schreef op 08-03-2004 @ 22:02:
zeeeker niet. en niet omdat ie weet ik veel wat is, want hij is een lekker ding en ook nog lief enzow, maar zoiets doe ik niet tegenover mijn beste vriendin...

stel, je vriend(in) gaat een vriendin van hem opzoeken en zijn ex, ook een vriend(in) van hem/haar is er ook. dan is zijn/haar auto toevallig weeeer kapot en hij/zij blijft slapen. de volgende dag hoor je dat zijn/haar ex ook is blijven slapen.
wat doe je (enzow)? *neej hoor,heb ik nie meegemaakt *
De hel zou losbarsten

Stel, je hebt de perfecte partner gevonden maar hij/zij is meer dan 20 jaar ouder dan jij. Zou je een relatie met de persoon aangaan of het laten alleen om het leeftijdsverschil?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:13
-Enid-
-Enid- is offline
ik zou de volgende dag gewoon vragen of er nog iets gebeurd is. 'k zou hem wel vertrouwen, maar gewoon nog ff vragen. het duurde erg lang voordat ik het door had met al die hij/zij

Je hebt een hele mooie avond voorbereid voor je vriend/vriendin, eten gemaakt, alles opgeruimd en een heel plan voor de avond. maar thuisgekomen blijkt hij/zij heel moe te zijn en het liefst meteen het bed in te duiken. wat doe je?
Oud 08-03-2004, 21:14
-Enid-
-Enid- is offline
Citaat:
! am mE schreef op 08-03-2004 @ 22:11:
De hel zou losbarsten

Stel, je hebt de perfecte partner gevonden maar hij/zij is meer dan 20 jaar ouder dan jij. Zou je een relatie met de persoon aangaan of het laten alleen om het leeftijdsverschil?
ik zou kijken hoe het gaat, maar ik denk dat het een te groot verschil is voor een goede relatie.
Oud 08-03-2004, 21:16
Warsocket
Warsocket is offline
Balen
alles wat kan bederven in de koelkast gooien en ook mee gaan pitten

je bent gewoon lekker an het sexen en je partner vraag of zij / hij zijn / haar vinger in je kont mag stoppen
wat zou je doen?
Oud 08-03-2004, 21:36
fakie01
fakie01 is offline
exit only... dacht het dus niet.

Wat doe je als je vriend(in) zijn/haar ex een (gewone) kus op de mond geeft?
Oud 08-03-2004, 22:03
Verwijderd
niks, boeiend.

je vriend(in) wil een trio met je beste vriend(in) wat doe je
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 08-03-2004 @ 23:03:
niks, boeiend.

je vriend(in) wil een trio met je beste vriend(in) wat doe je
zwaaien met mn handje, daaaaaag!

Je vriend/vriendin wil met je neuken midden op een openbare plek (een plein ofzo). Weliswaar `s nachts. Doe je het?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 22:17
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
! am mE schreef op 08-03-2004 @ 23:10:
zwaaien met mn handje, daaaaaag!

Je vriend/vriendin wil met je neuken midden op een openbare plek (een plein ofzo). Weliswaar `s nachts. Doe je het?
ligt eraan of ik nuchter of niet ben. En waar het precies is. Midden op de Dam is geen optie.

Je zit heel gezellig met je vrienden in de kroeg en je nieuwe vriend(in) komt binnen en zegt heel geil dat ze NU seks wil. Ga je dan naar huis?
Oud 08-03-2004, 22:31
Verwijderd
Jazeker.

Stel: Een niet onaantrekkelijke man/vrouw komt naar jou toe, fluistert wat lieve woordjes in je oor, en vraagt dan of je mee naar buiten wil komen voor wat 'tussenbeense praktijken'. Doch je kent dit persoon helemaal niet.

Zou je dat doen?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 22:38
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Je zit heel gezellig met je vrienden in de kroeg en je nieuwe vriend(in) komt binnen en zegt heel geil dat ze NU seks wil. Ga je dan naar huis?
Gezien de geilheid van het aanbod: ja.
Natuurlijk verwacht ik dan hetzelfde als ik meteen eens een keer seks wil.

EDIT: dan gelijk deze erbij, want da's zonde anders
Citaat:
Stel: Een niet onaantrekkelijke man/vrouw komt naar jou toe, fluistert wat lieve woordjes in je oor, en vraagt dan of je mee naar buiten wil komen voor wat 'tussenbeense praktijken'. Doch je kent dit persoon helemaal niet.

Zou je dat doen?
Neej, ik kan dat (en meer) al van mijn huidige vriendin krijgen (behalve de 'vreemd' factor dan.. ).

Deze naar aanleiding van een verhaal van een docent:
Je vriend(in) heeft een vaag verhaal gehoord over een docent dat je hele goeie seks kunt hebben door een bepaalde kinky toepassing waarbij straciatellavla aan te pas komt.

Ben jij in voor deze vla-wip?

Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 11:50
Stefanie
Stefanie is offline
Als het met mijn eigen vriend is, waarom niet?

Ja dus!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 11:51
Stefanie
Stefanie is offline
Stel: jij wil heel graag naakt poseren in een blad als Playboy en je krijgt er heel veel geld voor, maar je vriendin/vriend is het er niet mee eens. Gewoon omdat iedereen je dan naakt kan zien.

Zou je het dan toch doen omdat jij het zo graag wil? Of hou je rekening met hem/haar?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 12:05
Raven
Raven is offline
zou ik wel rekening mee houden ja..

Stel .. je vind een jongen wel aardig .. maar hij houd van SM en jij weet er nix van .. hoe pak je dat aan ??
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 12:08
Verwijderd
Wat moet daarmee 'aangepakt' worden? Mensen die ik alleen maar aardig vindt moeten lekker leuk vinden wat ze leuk vinden, als het seksueel is heb ik er toch niets mee te maken.

Stel, je hebt een vriend(in) en alles is geweldig, maar de sex niet, en je hebt al gepraat en geexperimenteert maar het blijft vrij saai, een soort masturberen maar dan met z'n tweeën. Is dat een reden om het uit te maken?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 12:42
amehoewla
amehoewla is offline
Het is zowieso wel een reden om te gaan twijfelen. ik vind seks wel belangrijk in een relatie, maar er moet toch ook wel een manier zijn om het beter te maken? dus... dan maar heeeel veel oefenen.

stel... je hebt een vriend(in) maar je hebt gevoelens voor zijn beste vriend(in). vertel je hem dit of probeer je deze gevoelens te negeren?
Oud 09-03-2004, 15:01
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou het proberen te negeren als het lukt, want er komt alleen maar narigheid van.

Wat zou je doen als blijkt dat je vriend/vriendin vroeger vaak naar de hoeren is geweest en je dat pas na een tijdje vertelt?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 20:24
_Moby_
_Moby_ is offline
Liefde maakt blind, als ik echt verliefd ben, maakt me dat niet zo veel uit, het gaat om het heden...

(ff kijken of liefde ook bij jullie blind maakt)

Stel je bent tot over je oren verliefd op je (nieuwe) vriend(in), maar als je met hem/haar naar bed gaat, blijkt hij/zij echt ongelooflijk slecht in bed te zijn, hij/zij doet alles verkeerd, en komt na 10 seconden al klaar. Zou dan een relatie nog mogelijk zijn?
Oud 09-03-2004, 21:02
Dree
Dree is offline
Nee denk et niet

Voor meisjes: weten jullie vriendinnetjes dat je masturb? Of heb je het daar niet over.
Oud 09-03-2004, 21:15
Banaanaan
Banaanaan is offline
we hebben het er nooit over, maar raar zullen ze het niet vinden

vraag; stel je heb al een tijdje met een jongen, maar als jullie met elkaar naar bed willen, blijk zn penis echt heel klein, wat doe je?
Oud 10-03-2004, 04:46
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Banaanaan schreef op 09-03-2004 @ 22:15:
we hebben het er nooit over, maar raar zullen ze het niet vinden

vraag; stel je heb al een tijdje met een jongen, maar als jullie met elkaar naar bed willen, blijk zn penis echt heel klein, wat doe je?
Gewoon sex hebben. Zelfs met een kleine lul kun je sex hebben. Maar ja, ik zou dan eerst kijken hoe de sex is na de eerste paar keren, wie weet voelt het wel gewoon hetzelfde! En dan is er geen probleem lijkt mij.

Vraag: wat is de gekste plek waar je ooit sex hebt gehad? (als het antwoord "in bed" is, laat dan een andere forummer de vraag beantwoorden)

Het hoeft geen 'stel' vraag te zijn, maar jullie volgden wel netjes mijn voorbeeld Naja, dit soort vragen kunnen dus ook.
Oud 10-03-2004, 09:26
Stefanie
Stefanie is offline
De gekste plek is tussen allemaal andere mensen na een feest. Iedereen was dronken en overal lagen mensen. We gingen toen naar boven en hebben het gedaan, achteraf bleek dat iemand naast ons lag op een bank (slapend) Hij had nix gemerkt

Ook in de Efteling hebben we stoute dingen gedaan toen de 'Droomvlucht' vast was gelopen. Daar zaten we dan 20 min lang
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 13:35
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 10-03-2004 @ 10:26:
Ook in de Efteling hebben we stoute dingen gedaan toen de 'Droomvlucht' vast was gelopen. Daar zaten we dan 20 min lang
Je weet dat daar een camera staat he?

Omdat Stefjuh geen nieuwe vraag heeft neergezet, stel ik de vraag opnieuw (maar dan aan een andere forummer).

Vraag: wat is de gekste plek waar je ooit sex hebt gehad? (als het antwoord "in bed" is, laat dan een andere forummer de vraag beantwoorden)
Oud 10-03-2004, 14:03
Paris in flames
Paris in flames is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 10-03-2004 @ 10:26:
De gekste plek is tussen allemaal andere mensen na een feest. Iedereen was dronken en overal lagen mensen. We gingen toen naar boven en hebben het gedaan, achteraf bleek dat iemand naast ons lag op een bank (slapend) Hij had nix gemerkt

Kijk maar uit, in de efteling wemelt het van de camera's

Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:22
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-03-2004 @ 13:08:
Wat moet daarmee 'aangepakt' worden? Mensen die ik alleen maar aardig vindt moeten lekker leuk vinden wat ze leuk vinden, als het seksueel is heb ik er toch niets mee te maken.

Stel, je hebt een vriend(in) en alles is geweldig, maar de sex niet, en je hebt al gepraat en geexperimenteert maar het blijft vrij saai, een soort masturberen maar dan met z'n tweeën. Is dat een reden om het uit te maken?
is dat dan masturbere met ze tweeen..nou ok dan

Regels voor berichten