Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik ben op de hanze hoge school geweest met een scholierenmanifestatie maar ik vond die school echt niet leuk.. alleen ik vroeg me dus af of zwolle leuker is.
ik woon in assen en ik ga dus niet op kamers dus dan boeit het me ook niet of de stad leuk is.. en daarom ook mijn vraag of het moeilijk is om later naar een andere school te gaan want als ik 18 ben mag ik op kamers en wil graag naar nijmegen. ![]() ik wil trouwens graag hbo rechten doen om dan later misschien de master van rechten aan de uni te doen. en dan moeten jullie nu niet gaan zeggen ja das vet moeilijk en bla bla bla want dat wil ik niet horen.dat weet ik allang ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga je niet vertellen dat het vet moeilijk is en dat je het niet moet doen, ik ga je vertellen dat het niet zozeer moeilijk is maar gewoon waardeloos omdat je dan zo'n ontzettend schrale opleiding hebt in vergelijking met een volledige WO rechten en dat het daarom af te raden is
![]() HBO rechten is een gedrocht, met alle respect en het spijt me zeer, maar het is een visfuik waar je als student niet in moet zwemmen. Als je rechten wilt doen (en je wéét dat je het wilt doen en wat het inhoudt, dus niet zomaar 'oh leuk boeven verdedigen') dan doe je VWO, en als dat echt niet kan dan doe je éen jaar HBO rechten zodat je je P-jaar hebt. Daarmee kun je dan ook instromen in het eerste jaar van de universiteit. Maar de 'buitenom-route' van vier jaar HBO plus éen jaar uni is gewoon (juist, en vooral, op de arbeidsmarkt) waardeloos. Nogmaals, met alle respect, maar weet gewoon wat je kiest. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Weet wel dat je ook in BaMa met een HBO-Ba niet in één jaartje een Ma hebt. Je moet doorgaans eerst een soort van schakeljaar doen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik geloof dat het de bedoeling is dat je straks met een master in het algemeen togaberoepen kunt uitoefenen, of je die master nou via vier jaar WO of via vier jaar HBO plus éen jaar WO hebt gehaald. Daarvoor moet dan wel de Advocatenwet worden aangepast en het aanpassen van een wet in formele zin duurt wel een paar jaar.
Dat neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat mensen die via die HBO-route komen, altijd met een schuin oog bekeken zullen worden. Je kunt de uiteindelijke titels wel gelijk trekken, maar op de arbeidsmarkt zal men voor bepaalde beroepen altijd academici blijven kiezen. Rechten is en blijft een wetenschappelijke studie. Er is zeer wel simpel, uitvoerend personeel nodig, maar het heeft geen nut en is ook onwenselijk om dat dezelfde titel te geven. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studies en ervaringsdeskundigen Tink* | 19 | 10-04-2016 17:24 | |
De Kantine |
Ranking the Scholieren #3 Geel | 500 | 16-10-2010 14:57 | |