Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 11:57
zoom zoom
zoom zoom is offline
wat is een leukere school zwolle of groningen?
en is het moeilijk om als je bijvoorbeeld in groningen op de hbo zit en dan later naar nijmegen wil gaan om dan te wisselen van school?
alvast bedankt
bye bye
liefs ellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 12:08
Gaea
Gaea is offline
Ik zou sowieso nooit HBO-Rechten gaan doen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 12:47
mosterd
mosterd is offline
volgens mij kan je een brochure aanvragen van beide scholen... weet natuurlijk niet of je daar wat aan hebt maarja
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:19
Verwijderd
Mocht je besluiten om HBO rechten te gaan doen, dan zou ik naar Groningen gaan. Hopelijk word je dan nog een beetje beïnvloed door studenten daar. Zwolle is hopeloos, da's geen studentenstad. HBO rechten kan ik je trouwens sowieso afraden, het is een lachertje.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:06
NN
NN is offline
Citaat:
zoom zoom schreef op 17-03-2004 @ 12:57:
wat is een leukere school zwolle of groningen?
en is het moeilijk om als je bijvoorbeeld in groningen op de hbo zit en dan later naar nijmegen wil gaan om dan te wisselen van school?
alvast bedankt
bye bye
liefs ellen
1. Ga ajb. geen HBO-rechten doen.
2. Wil je toch HBO-rechten doen, kom dan naar Groningen. De Hanzehogeschool heeft met onze faculteit (Rechten, RUG) samenwerking om HBO'ers ook evt. door te laten stromen naar een studie Rechten.

Los daarvan is Groningen een gezellige studentenstad en Zwolle een slaperig provinciestadje.
Oud 17-03-2004, 18:31
El Kim
El Kim is offline
Ik zou nooit HBO Rechten gaan 'studeren', het is gewoon een slap aftreksel van de WO variant. Bovendien kan je daarmee geen togaberoepen uitoefenen. Je kunt beter VWO doen en daarna WO Rechten.
Oud 17-03-2004, 18:37
mosterd
mosterd is offline
volgens mij wil hij doorstromen

als je wilt doorstromen kan je beter naar groningen gaan volgens mij
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:55
NN
NN is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 17-03-2004 @ 19:31:
Ik zou nooit HBO Rechten gaan 'studeren', het is gewoon een slap aftreksel van de WO variant. Bovendien kan je daarmee geen togaberoepen uitoefenen. Je kunt beter VWO doen en daarna WO Rechten.
Oud 17-03-2004, 19:00
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
mosterd schreef op 17-03-2004 @ 19:37:
volgens mij wil hij doorstromen

als je wilt doorstromen kan je beter naar groningen gaan volgens mij
Met je p naar de uni? Dan zou ik inderdaad naar een school gaan waar men dat goed geregeld heeft in samenwerking met de universiteit... maar het VWO diploma heeft uiteraard de voorkeur
Oud 17-03-2004, 19:41
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
NN schreef op 17-03-2004 @ 19:06:
1. Ga ajb. geen HBO-rechten doen.
2. Wil je toch HBO-rechten doen, kom dan naar Groningen. De Hanzehogeschool heeft met onze faculteit (Rechten, RUG) samenwerking om HBO'ers ook evt. door te laten stromen naar een studie Rechten.

Los daarvan is Groningen een gezellige studentenstad en Zwolle een slaperig provinciestadje.
Inderdaad, ik zou zeggen kom eens in groningen kijken, veel mensen hebben bij groningen de gedachte dat het een suffe stad ver in het noorden is die bevolkt is met enkele boeren, geiten en een paar studenten, wat natuurlijk niet zo is, groningen is een gezellige studenten stad met veel mogelijkheden
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 08:53
zoom zoom
zoom zoom is offline
ik ben op de hanze hoge school geweest met een scholierenmanifestatie maar ik vond die school echt niet leuk.. alleen ik vroeg me dus af of zwolle leuker is.

ik woon in assen en ik ga dus niet op kamers dus dan boeit het me ook niet of de stad leuk is.. en daarom ook mijn vraag of het moeilijk is om later naar een andere school te gaan want als ik 18 ben mag ik op kamers en wil graag naar nijmegen.

ik wil trouwens graag hbo rechten doen om dan later misschien de master van rechten aan de uni te doen. en dan moeten jullie nu niet gaan zeggen ja das vet moeilijk en bla bla bla want dat wil ik niet horen.dat weet ik allang
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:04
Verwijderd
Ik ga je niet vertellen dat het vet moeilijk is en dat je het niet moet doen, ik ga je vertellen dat het niet zozeer moeilijk is maar gewoon waardeloos omdat je dan zo'n ontzettend schrale opleiding hebt in vergelijking met een volledige WO rechten en dat het daarom af te raden is

HBO rechten is een gedrocht, met alle respect en het spijt me zeer, maar het is een visfuik waar je als student niet in moet zwemmen. Als je rechten wilt doen (en je wéét dat je het wilt doen en wat het inhoudt, dus niet zomaar 'oh leuk boeven verdedigen') dan doe je VWO, en als dat echt niet kan dan doe je éen jaar HBO rechten zodat je je P-jaar hebt. Daarmee kun je dan ook instromen in het eerste jaar van de universiteit.

Maar de 'buitenom-route' van vier jaar HBO plus éen jaar uni is gewoon (juist, en vooral, op de arbeidsmarkt) waardeloos. Nogmaals, met alle respect, maar weet gewoon wat je kiest.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:32
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2004 @ 11:04:
Ik ga je niet vertellen dat het vet moeilijk is en dat je het niet moet doen, ik ga je vertellen dat het niet zozeer moeilijk is maar gewoon waardeloos omdat je dan zo'n ontzettend schrale opleiding hebt in vergelijking met een volledige WO rechten en dat het daarom af te raden is

HBO rechten is een gedrocht, met alle respect en het spijt me zeer, maar het is een visfuik waar je als student niet in moet zwemmen. Als je rechten wilt doen (en je wéét dat je het wilt doen en wat het inhoudt, dus niet zomaar 'oh leuk boeven verdedigen') dan doe je VWO, en als dat echt niet kan dan doe je éen jaar HBO rechten zodat je je P-jaar hebt. Daarmee kun je dan ook instromen in het eerste jaar van de universiteit.

Maar de 'buitenom-route' van vier jaar HBO plus éen jaar uni is gewoon (juist, en vooral, op de arbeidsmarkt) waardeloos. Nogmaals, met alle respect, maar weet gewoon wat je kiest.
Ik ben het geheel met bovenstaande eens.

Weet wel dat je ook in BaMa met een HBO-Ba niet in één jaartje een Ma hebt. Je moet doorgaans eerst een soort van schakeljaar doen.
Oud 18-03-2004, 11:33
NN
NN is offline
Citaat:
zoom zoom schreef op 18-03-2004 @ 09:53:
ik ben op de hanze hoge school geweest met een scholierenmanifestatie maar ik vond die school echt niet leuk.. alleen ik vroeg me dus af of zwolle leuker is.

ik woon in assen en ik ga dus niet op kamers dus dan boeit het me ook niet of de stad leuk is.. en daarom ook mijn vraag of het moeilijk is om later naar een andere school te gaan want als ik 18 ben mag ik op kamers en wil graag naar nijmegen.

ik wil trouwens graag hbo rechten doen om dan later misschien de master van rechten aan de uni te doen. en dan moeten jullie nu niet gaan zeggen ja das vet moeilijk en bla bla bla want dat wil ik niet horen.dat weet ik allang
Ga gewoon nog even VWO doen (op Nassau of V. van Gogh, welke zit je?) en ga dan Rechten studeren. Dat is veel beter.
Oud 18-03-2004, 11:58
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
NN schreef op 18-03-2004 @ 12:32:
Ik ben het geheel met bovenstaande eens.

Weet wel dat je ook in BaMa met een HBO-Ba niet in één jaartje een Ma hebt. Je moet doorgaans eerst een soort van schakeljaar doen.
Dat ook, maar als jij een HBO bachelor hebt en daarna een WO master gaat doen, mag je nog steeds geen togaberoepen uitoefenen. Met WO heb je gewoon meer kansen.
Oud 18-03-2004, 12:23
Verwijderd
Ik geloof dat het de bedoeling is dat je straks met een master in het algemeen togaberoepen kunt uitoefenen, of je die master nou via vier jaar WO of via vier jaar HBO plus éen jaar WO hebt gehaald. Daarvoor moet dan wel de Advocatenwet worden aangepast en het aanpassen van een wet in formele zin duurt wel een paar jaar.

Dat neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat mensen die via die HBO-route komen, altijd met een schuin oog bekeken zullen worden. Je kunt de uiteindelijke titels wel gelijk trekken, maar op de arbeidsmarkt zal men voor bepaalde beroepen altijd academici blijven kiezen. Rechten is en blijft een wetenschappelijke studie. Er is zeer wel simpel, uitvoerend personeel nodig, maar het heeft geen nut en is ook onwenselijk om dat dezelfde titel te geven.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:27
Duifje
Duifje is offline
Toevallig ben ik ook in deze studie geintresseerd... Dus heb nog ff een vraagje: met een p overstappen word toch steeds lastiger?Wat nou als ik er aan begin, om dat te gaan doen, en dan kan dat ineens volgend jaar niet meer?
Oud 18-03-2004, 12:47
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Duifje schreef op 18-03-2004 @ 13:27:
Toevallig ben ik ook in deze studie geintresseerd... Dus heb nog ff een vraagje: met een p overstappen word toch steeds lastiger?Wat nou als ik er aan begin, om dat te gaan doen, en dan kan dat ineens volgend jaar niet meer?
Die kans zit er dik in. Ik zou dus als ik jou was je VWO gaan doen (wanneer je WO wilt gaan doen, wat ik aanneem). Bovendien stellen de universiteiten vaak aanvullende eisen. Zo staat er voor de faculteit der Rechtsgeleerdheid aan de UvA een toelatingstest en -gesprek verplicht.
Oud 18-03-2004, 13:42
Verwijderd
Het is geen studie. Rechtsgeleerdheid is een wetenschap. Wetenschap bedrijf je aan de universiteit.

HBO rechten is een nono
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:52
forumfreakie
forumfreakie is offline
Zwolle is inderdaad niet echt een studentenstad, in ieder geval niet zoals Groningen...Verder heb ik geen idee over welke studie beter is.
Reageren

Regels voor berichten