|
|
Bekijk resultaten poll: Als je later rechten gaan studeren, welke studierichting kun je dan best nu kiezen? | |||
Latijn - Wiskunde |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 12.50% |
Latijn - Moderne Talen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 87.50% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zou later namelijk graag rechter worden...
Maar, is dit niet veel te hoog gegrepen? Iedereen zegt dat het moeilijke studies zijn enzo, maar het lijkt me echt een leuk beroep. Het is natuurlijk nog lang voordat het zover is, maar toch... Heeft er iemand meer informatie over de studierichting die je dan best kan kiezen, en hoe zwaar die studies ongeveer zijn? En hoe lang je ervoor naar school moet gaan? Alvast bedankt ![]() |
![]() |
|
Volgens mij heb je voor rechten wiskunde noch moderne talen nodig. Althans, ik neem aan dat je sowieso wel wiskunde en moderne talen hebt, maar bij die richtingen extra veel?
Ik zou gewoon kiezen wat je het lekkerste ligt en welke kant een eventueel ander beroep nodig zou hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bij europees recht ofzo kan ik me dat nog wel enigszins voorstellen, maar bij Nederlands recht zullen, neem ik aan, toch echt alle boeken wel in het nederlands geschreven zijn, want waarom zou een engelsman of duitser nou beter weten hoe ons rechtssysteem in elkaar zit dan een nederlander? In Belgie zou ik nog kunnen denken aan boeken in het Frans ofzo, maar ik heb geen idee hoe het rechtssysteem daar in elkaar zit, in welke taal de zaken gedaan worden of dat dit afhangt van de streek...
||
Verwijderd
|
Citaat:
iig dat hoorde ik.. je moet wel redelijk engels kunnen. duits en frans is natuurlijk altijd wel handig. ik weet alleen niet hoe het in België is. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Verder zullen die buitenlandse studenten die nederlands recht gaan studeren dat later toch ook echt in het nederlands uit moeten voeren, dus zullen ze de nederlandse taal ook moeten kunnen beheersen... Ik neem niet aan dat als pakweg 1% van de studenten Nederlans Recht een andere nationaliteit heeft, alle boeken daar op aangepast worden... waarom zullen duits en frans bij het nederlans recht handig zijn? Engels lijkt me al slechts echt nodig bij internationale rechtenstudies....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De mogelijkheid in het bedrijfsleven te komen lijkt mij nou nog niet zo'n geweldige aanleiding een studie nederlands recht dan maar in het engels (of zelfs duits of frans, wat volgens jou ook zou moeten kunnen) te gaan geven...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij rechten heb je genoeg te leren wat volgens mij niet alleen maar over Nederland gaat. Bij Nederlands Recht zal de nadruk natuurlijk op het Nederlandse rechtssysteem liggen, maar ik neem niet aan dat het systeem nou zo verschillend is van andere landen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je rechten wilt studeren heb je geen fuck aan wiskunde. Je hebt wel veel aan kennis van klassieke talen, met name Latijn. Dat komt namelijk niet zozeer door het feit dat je Latijnse adagia dan beter begrijpt (want die worden toch wel vertaald aangeleverd) maar vanwege het feit dat mensen die klassieke talen hebben geleerd, een andere (meer analytische, scherpere) manier van lezen hebben. En aangezien rechten voor een groot deel begrijpend lezen is heb je dus veel meer aan klassieke talen.
Kennis van Engels en Frans is voor de internationaal/Europees gerichte richtingen een must, voor de gewone (Nederlands/Belgisch of whatever) richtingen een aanrader. Ook als je niet van plan bent iets met het buitenland te doen, zul je nog wel eens arresten of literatuur tegenkomen die in het Frans of het Engels is, aangezien dat de twee officiële talen van de Europese wetgever zijn. |
![]() |
|
En toch kan ik niet begrijpen waarom dan een eehh boek over nederlands strafrecht (oke, het is maar een voorbeeld, zolang het maar over een typisch nederlands rechtsdeel gaat, mag je het vervangen door een ander boek) in het engels geschreven zou moeten worden...
||
![]() |
Citaat:
ik zou later graag advocate willen worden,maar ik denk dat dat veel te hoog gegrepen is voor mij, want ik doe nu vmbo-t en het gaat wel goed maar als ik dat dan uiteindelijk wil gaan doen moet ik nog vele tussenstappen nemen. Is er iemand die dit ook heeft gedaan ???????? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben bang dat dat onmogelijk is. In mijn omgeving zie ik zelfs dat mensen die van een HBO-opleiding met veel rechten (HEAO MER) komen, het nog ontzettend moeilijk hebben op de studie rechtsgeleerdheid, laat staan dat het goede advocaten kunnen worden. Niet om je te ontmoedigen, maar dan ben je echt op je dertigste een keer klaar ofzo, terwijl ik me sowieso afvraag of het wel kan. Je kunt niet oneindig stapelen.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Erasmus Uni Nederlands Recht sanasoufi | 3 | 21-11-2012 21:52 | |
Werk, Geld & Recht |