Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2004, 17:39
funkypunk
funkypunk is offline
hey, ik kreeg vandaag de brief en heb er al vaak over nagedacht. Ben benieuwd of jullie donor zijn/ willen worden (of waarom niet) en waarom.....

*staat op kantine omdat het niet zo bedoeld is dat ik er zerieuze discussie over wil, maar meer wat een ieders keuze is en waarom*
Oud 20-03-2004, 17:40
mmmm
mmmm is offline
Ik denk dat ik later wel donor wil worden, want als je dood bent dan heb je er toch niks meer aan en kan je er net zo goed nog wat nuttigs mee doen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:40
PV
PV is offline
ik ben wel donor, omdat ik zelf toch niks meer heb aan mijn organen als ik dood ben, en als ik daarmee iemand anders een beter leven kan geven is dat een goeie bestemming ervoor
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:41
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Ik wil wel donor worden.
Oud 20-03-2004, 17:41
Verwijderd
Ja, ik ben donor, alleen mijn huid en hoornvliezen uitgezonderd. Ik ben donor geworden vanwege het feit dat ik al die organen na mijn dood niets meer heb, en als ik daarmee iemand weer een fatsoenlijk leven kan schenken, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:42
Silver rain
Silver rain is offline
Ik wil later waarschijnlijk wel dood worden, want als je dood bent heb je niks meer aan je lichaam dus dan kunnen ze het beter nog voor iets nuttigs gebruiken
Oud 20-03-2004, 17:43
Envy
Envy is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 20-03-2004 @ 18:42:
Ik wil later waarschijnlijk wel dood worden
Foutje?
Oud 20-03-2004, 17:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 20-03-2004 @ 18:42:
Ik wil later waarschijnlijk wel dood worden, want als je dood bent heb je niks meer aan je lichaam dus dan kunnen ze het beter nog voor iets nuttigs gebruiken
Proest.

Ik weet het niet zeker; denk het wel. Even opzoeken wat de religieuze kijk op het donorschap is.
Volgens mij is het toegestaan.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:46
Verwijderd
ik wil als ik 18 ben ook donor worden. ze mogen ales gebruiken, behalve mn hart. zolang ik maar toonbaar in de kist lig, dan vind ik het prima.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:46
dortpimp
dortpimp is offline
Citaat:
mmmm schreef op 20-03-2004 @ 18:40:
Ik denk dat ik later wel donor wil worden, want als je dood bent dan heb je er toch niks meer aan en kan je er net zo goed nog wat nuttigs mee doen.
wat mmmm zegt
Oud 20-03-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
mmmm schreef op 20-03-2004 @ 18:40:
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik laat geen organen afstaan.
Oud 20-03-2004, 17:49
Thomas
Thomas is offline
Nee, ik wil geen donor worden. Ja, ik weet het, het is egoïsme van de bovenste plank.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:52
PV
PV is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 20-03-2004 @ 18:44:
Proest.

Ik weet het niet zeker; denk het wel. Even opzoeken wat de religieuze kijk op het donorschap is.
Volgens mij is het toegestaan.
Jij laat die keuze bepalen door je religie? Vind je dat niet een beetje belachelijk?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:54
Envy
Envy is offline
Citaat:
PV schreef op 20-03-2004 @ 18:52:
Jij laat die keuze bepalen door je religie? Vind je dat niet een beetje belachelijk?
Religie is zoiezo belachelijk. (sorry als ik nu mensen beledig)
Oud 20-03-2004, 17:56
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
pinoow schreef op 20-03-2004 @ 18:43:
Foutje?
Ohja
Oud 20-03-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 20-03-2004 @ 18:52:
Euh, religieuzen laten bijna àl hun morele keuzes bepalen door religie, me dunkt. Dat schijnt inherent aan elkaar te zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:57
Verwijderd
Natuurlijk mogen ze alles uit m'n lichaam rukken als ze 't nodig hebben. Het zal me ook nog eens worst zijn of het voor een nierpatiënt is die hard een niertje nodig heeft, of het slechts voor de arts zijn persoonlijk vermaak is.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:06
Briseïs
Briseïs is offline
Ik wordt donor zodra ik 18 ben, als ik nu dood zou gaan dan geven mijn ouders ook toestemming. Ik ben toch dood.
Oud 20-03-2004, 18:07
Verwijderd
Van mij mogen ze alles gebruiken wat ze nodig hebben, ik heb er zelf toch niks meer aan.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:11
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik wil wel Donor worden denk ik, als ze daar vraga naar hebebn.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:18
Mux
Mux is offline
Citaat:
Thomas schreef op 20-03-2004 @ 17:49:
Nee, ik wil geen donor worden. Ja, ik weet het, het is egoïsme van de bovenste plank.
mee eens ik wil ook geen donor worden
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:21
Verwijderd
Ik weet het nog niet, aan de ene kant is het een beetje vreemd idee dat ze in de lichaam gaan rotzooien aan de andere kant help je er ook anderen mee natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:24
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
In principe wel in wel donor worden, alleen weet ik nog niet of ik mijn hoornvlies wil afstaan (beetje raar idee is dat).
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 20-03-2004 @ 18:41:
Ja, ik ben donor, alleen mijn huid en hoornvliezen uitgezonderd. Ik ben donor geworden vanwege het feit dat ik al die organen na mijn dood niets meer heb, en als ik daarmee iemand weer een fatsoenlijk leven kan schenken, waarom niet?
precies mijn antwoord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2004, 18:29
DvoorA
DvoorA is offline
ja, ik ben donor, maar heb botweefsel en pezen uitgezonderd, en ook bezwaar gemaakt tegen wetenschappelijk onderzoek. Ik ben donor omdat ik niet wil dat mensen sterven terwijl ze met een orgaan van mijn dode lichaam gered hadden kunnen worden. Ik vind het heel normaal dat je donor wordt na je dood. Maar botweefsel en pezen heb ik uitgezonderd omdat ik me door iemand heb laten vertellen dat je dan geen leuk gezicht meer bent voor je nabestaanden (je snapt me wel).
Oud 20-03-2004, 18:30
the tourist
the tourist is offline
Ik krijg over een paar maanden zo´n donorbrief als het goed is, en dan vul ik hem in.

Het maakt me niet veel uit wat er na mijn dood met mijn lichaam gebeurt, ik merk het waarschijnlijk toch niet.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:37
Verwijderd
Ik heb altijd heel erg bot gezegd dat ik geen donor wilde worden, omdat ik niet wil dat er na mijn dood aan me geopereerd and stuff word. Maar ik geloof dat ik mijn mening bij ga stellen. Ze mogen dingen van mij gebruiken, op mijn huid na. En ik wil dan dat ik een nog een beetje goed in die kist kan liggen. Dat ik niet er ontzettend gehavend uitzie ofzo. Dat is vereiste.
Waarom ik van mening veranderd ben is misschien ook wel even prettig te vermelden. Klinkt misschien best wel heel stom, maar ik kijk heel veel ER, en daar zie je soms in dat mensen liggen dood te gaan omdat er geen donoren zijn. Dat vind ik kut.
Ik vind trouwens ook dat ze het in Nederland moeten instellen zoals ze hebben in Belgie, dat iedereen automatisch donor is, en dat je een bezwaarformulier zegmaar moet invullen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:40
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Thomas schreef op 20-03-2004 @ 18:49:
waarom ?

ik ga mee met mmmm en woof
lijkt me ook neit luek voor anbestaanden dat ze een portie botten zien verder maakt het me niet uit wat ze ermee doen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:47
the spongeman
the spongeman is offline
ik denk dat ik wel donor wordt jah maar als we het allemaal
worden zijn er straks te veel organen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mushu schreef op 20-03-2004 @ 19:37:
Ik heb altijd heel erg bot gezegd dat ik geen donor wilde worden, omdat ik niet wil dat er na mijn dood aan me geopereerd and stuff word. Maar ik geloof dat ik mijn mening bij ga stellen. Ze mogen dingen van mij gebruiken, op mijn huid na. En ik wil dan dat ik een nog een beetje goed in die kist kan liggen. Dat ik niet er ontzettend gehavend uitzie ofzo. Dat is vereiste.
Waarom ik van mening veranderd ben is misschien ook wel even prettig te vermelden. Klinkt misschien best wel heel stom, maar ik kijk heel veel ER, en daar zie je soms in dat mensen liggen dood te gaan omdat er geen donoren zijn. Dat vind ik kut.
Ik vind trouwens ook dat ze het in Nederland moeten instellen zoals ze hebben in Belgie, dat iedereen automatisch donor is, en dat je een bezwaarformulier zegmaar moet invullen.
daar ben ik dus heel erg tegen uit pricipe je zegt namelijk dat je iet svan iemand afpakt tenzij ze bezwaar maken dat vind ik niet kunnen het werkt in onze rechtsstaat precies andersom en ik vind dat je dat zo moet houden

ik ben wel voor meer acties ofzo voorlichting iets wat het aantal dooren kan opkrikken maar daar ben ik dus tegen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:10
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik heb er wat tegen dat ze na mijn dood in mijn lijf gaan frummelen maar zie de noodzaak van het donor- zijn wel in en daarom laat ik het een familielid bepalen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:13
Balance
Balance is offline
Ik weet het nog niet.
Ben in principe voorstander voor de optie: vraag het aan mijn nabestaanden, maar ik twijfel toch nog een beetje.
Zal binnenkort die brief ook wel krijgen, dus ik moet d'r nog maar eens over nadenken.
Oud 20-03-2004, 19:18
Koen
Koen is offline
Ik laat 't mijn familie bepalen. Ik wil absoluut wel donor zijn, en dat weet m'n familie ook wel, maar mochten zij om de een of andere reden toch nog bezwaar hebben tegen 't een of ander dan hebben ze in ieder geval de mogelijkheid me toch geen donor te laten zijn. Maar in elk ander geval mogen ze alles uit me halen wat los en vast zit; ik heb er toch geen zak meer aan.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:26
Verwijderd
Ik wil wel donor worden, omdat ik na mijn dood toch niets meer aan mijn organen zou hebben en het mooi vind eventueel misschien wel meerdere mensen te helpen door mijn organen aan hen af te staan, omdat mensen die bijvoorbeeld een donornier nodig hebben met zo'n nier echt heel gelukkig kunnen zijn. Verder zou het mooi zijn als ik na mijn dood voort zou leven in mijn eigen hart, door toestemming gegeven te hebben mijn hart bij een hartpatiënt ofzo te implanteren.

Eigenlijk ben ik er wel zeker van dat mijn familie allerlei ethische bezwaren heeft tegen het doneren van organen, maar ook ná mijn dood zal mijn lichaam gewoon mijn lichaam blijven en ik vind levens redden belangrijker dan die paar ethische bezwaren.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:27
*gaapt*
*gaapt* is offline
ik wil wel donor worden. als ik dood ben heb ik toch niks meer aan mn organen en het is toch fijn om iemands leven te kunnen redden.

maar wanneer sturen ze eigenlijk zo'n formulier op, toch als je 18 bent? ik ben nou bijna een half jaar 18, maar heb nog geen formulier gehad.
Oud 20-03-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
*gaapt* schreef op 20-03-2004 @ 20:27:
ik wil wel donor worden. als ik dood ben heb ik toch niks meer aan mn organen en het is toch fijn om iemands leven te kunnen redden.

maar wanneer sturen ze eigenlijk zo'n formulier op, toch als je 18 bent? ik ben nou bijna een half jaar 18, maar heb nog geen formulier gehad.
Ik kreeg het vlak na mn 19de verjaardag
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:

Je moet het aanvragen, daar staat me in ieder geval iets van bij.
Met citaat reageren
Verwijderd
Ik ben geen donor. Ik ben, vindt ik, al genoeg geopereerd in mijn leven. Het is misschien egoistisch, maar ik wil het gewoon niet.
Jammer trouwens dat veel mensen die wél donor zijn, de keuze van mensen die geen donor willen zijn niet respecteren. Iedereen moet over zijn eigen lichaam kunnen beslissen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:

Als het goed is krijg je het formulier deze maand nog, of anders volgende maand. Dat wordt geloof ik gezegd in het reclamespotje dat nu vaak op de radio te horen is.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:30
PV
PV is offline
Citaat:
perseus schreef op 20-03-2004 @ 20:28:
Je moet het aanvragen, daar staat me in ieder geval iets van bij.
Nee, je krijgt het vanzelf toegestuurd. De een wanneer ie 18 is de ander wanneer ie 19 is..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:51
Breg
Breg is offline
van mij mogen ze alles hebben; organen, hart, huid, hoornvlies. Volgens mij halen ze huid ook alleen maar van je rug en (boven)benen af, zodat je altijd toonbaar in een kist ligt. Mocht dat niet zo zijn, dan lig ik wel wat minder toonbaar in m'n kist, maar heb ik er in ieder geval wel anderen mee geholpen.
Oud 20-03-2004, 20:03
Verwijderd
Ik wil geen donor worden.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 20:44
Stefanie
Stefanie is offline
Ik wil nu nog geen donor worden. Het lijkt me gewoon een heel eng idee. Misschien verander ik later nog van gedachte.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 21:24
Verwijderd
Ik wacht al een tijdje op die brief maar ze worden nu dus daadwerkelijk verstuurd? Dat is mooi. Dan vul ik ja in. Ben ook blij als een ander het voor mij wil doen als ik ziek ben.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 20-03-2004 @ 18:41:
Uh huh.

Wat vinden jullie van de stelling dat donoren voorrang zouden moeten hebben op niet-donoren als ze een orgaan nodig hebben?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 21:31
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
professor2 schreef op 20-03-2004 @ 19:40:
waarom ?

ik ga mee met mmmm en woof
lijkt me ook neit luek voor anbestaanden dat ze een portie botten zien verder maakt het me niet uit wat ze ermee doen
ze zien geen portie botten hoor...je ziet er niks van...maar ik vind het altijd jammer dat mensen (Vaak niet altijd) geen goede reden kunnen geven waarom ze geen donor willen worden. ik denk dan altijd: maar stel, stel dat jij een nier of een hart of wat dan ook nodig hebt...dan neem je dat toch ook maar wat graag aan van iemand anders..of zeg je dan ook nee? helaas hebben we dr weinig aan dat veel mensen donor zijn want vaak is het al te laat, omdat die organen er eigenlijk meteen, volgens mij binnen een half uur ofzo uit gehaald moeten worden anders zijn ze niet meer bruikbaar ofzo? zoiets...maar misschien dat we in de toekomst gebruik kunnen maken van xenotransplantatie ofzo, dat we organen van dieren krijgen ofzo...jaja..k heb net een biologieproefwerk over dit onderwerp gehad maar in ieder geval...van mij mogen ze pakken wat ze willen hebben ik wil toch gecremeerd worden...
Oud 20-03-2004, 22:00
mmmm
mmmm is offline
Maar wat is het hoornvlies eigenlijk en waar zit dat dan ofzo?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 22:02
professor2
professor2 is offline
Citaat:
mmmm schreef op 20-03-2004 @ 23:00:
Maar wat is het hoornvlies eigenlijk en waar zit dat dan ofzo?
je ogen dat laag je erboven op
nummero uno

Laatst gewijzigd op 20-03-2004 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 22:27
ShouGaMerDE
ShouGaMerDE is offline
Ik wil geen donor worden.. wel egoistisch eigelijk maja.. kheb er ook eigelijk niet echt een reden voor maar bij het idee denk ik al absoluut niet terwijl je er wel andere mee kan redden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten