Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
ja, ik ben donor, maar heb botweefsel en pezen uitgezonderd, en ook bezwaar gemaakt tegen wetenschappelijk onderzoek. Ik ben donor omdat ik niet wil dat mensen sterven terwijl ze met een orgaan van mijn dode lichaam gered hadden kunnen worden. Ik vind het heel normaal dat je donor wordt na je dood. Maar botweefsel en pezen heb ik uitgezonderd omdat ik me door iemand heb laten vertellen dat je dan geen leuk gezicht meer bent voor je nabestaanden (je snapt me wel).
|
Verwijderd
|
Ik heb altijd heel erg bot gezegd dat ik geen donor wilde worden, omdat ik niet wil dat er na mijn dood aan me geopereerd and stuff word. Maar ik geloof dat ik mijn mening bij ga stellen. Ze mogen dingen van mij gebruiken, op mijn huid na. En ik wil dan dat ik een nog een beetje goed in die kist kan liggen. Dat ik niet er ontzettend gehavend uitzie ofzo. Dat is vereiste.
Waarom ik van mening veranderd ben is misschien ook wel even prettig te vermelden. Klinkt misschien best wel heel stom, maar ik kijk heel veel ER, en daar zie je soms in dat mensen liggen dood te gaan omdat er geen donoren zijn. Dat vind ik kut. Ik vind trouwens ook dat ze het in Nederland moeten instellen zoals ze hebben in Belgie, dat iedereen automatisch donor is, en dat je een bezwaarformulier zegmaar moet invullen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ga mee met mmmm en woof lijkt me ook neit luek voor anbestaanden dat ze een portie botten zien verder maakt het me niet uit wat ze ermee doen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ben wel voor meer acties ofzo voorlichting iets wat het aantal dooren kan opkrikken maar daar ben ik dus tegen ![]() |
![]() |
|
Ik weet het nog niet.
Ben in principe voorstander voor de optie: vraag het aan mijn nabestaanden, maar ik twijfel toch nog een beetje. Zal binnenkort die brief ook wel krijgen, dus ik moet d'r nog maar eens over nadenken.
|
Ik laat 't mijn familie bepalen. Ik wil absoluut wel donor zijn, en dat weet m'n familie ook wel, maar mochten zij om de een of andere reden toch nog bezwaar hebben tegen 't een of ander dan hebben ze in ieder geval de mogelijkheid me toch geen donor te laten zijn. Maar in elk ander geval mogen ze alles uit me halen wat los en vast zit; ik heb er toch geen zak meer aan.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil wel donor worden, omdat ik na mijn dood toch niets meer aan mijn organen zou hebben en het mooi vind eventueel misschien wel meerdere mensen te helpen door mijn organen aan hen af te staan, omdat mensen die bijvoorbeeld een donornier nodig hebben met zo'n nier echt heel gelukkig kunnen zijn. Verder zou het mooi zijn als ik na mijn dood voort zou leven in mijn eigen hart, door toestemming gegeven te hebben mijn hart bij een hartpatiënt ofzo te implanteren.
![]() Eigenlijk ben ik er wel zeker van dat mijn familie allerlei ethische bezwaren heeft tegen het doneren van organen, maar ook ná mijn dood zal mijn lichaam gewoon mijn lichaam blijven en ik vind levens redden belangrijker dan die paar ethische bezwaren. |
![]() |
|
ik wil wel donor worden. als ik dood ben heb ik toch niks meer aan mn organen en het is toch fijn om iemands leven te kunnen redden.
maar wanneer sturen ze eigenlijk zo'n formulier op, toch als je 18 bent? ik ben nou bijna een half jaar 18, maar heb nog geen formulier gehad.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben geen donor. Ik ben, vindt ik, al genoeg geopereerd in mijn leven. Het is misschien egoistisch, maar ik wil het gewoon niet.
Jammer trouwens dat veel mensen die wél donor zijn, de keuze van mensen die geen donor willen zijn niet respecteren. Iedereen moet over zijn eigen lichaam kunnen beslissen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
van mij mogen ze alles hebben; organen, hart, huid, hoornvlies. Volgens mij halen ze huid ook alleen maar van je rug en (boven)benen af, zodat je altijd toonbaar in een kist ligt. Mocht dat niet zo zijn, dan lig ik wel wat minder toonbaar in m'n kist, maar heb ik er in ieder geval wel anderen mee geholpen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat vinden jullie van de stelling dat donoren voorrang zouden moeten hebben op niet-donoren als ze een orgaan nodig hebben? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Enquête: Donor zijn Goudviss | 58 | 12-06-2012 11:24 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete: zou jij donor willen zijn? floor&annemarth | 45 | 18-07-2010 13:56 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Stelling: Wie geen donor wil zijn krijgt ook geen donor van een ander..? steef157 | 40 | 04-03-2007 00:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Donor worden? Registreer nu! Bloem | 150 | 15-05-2005 12:46 | |
De Kantine |
Donor blaatje0000 | 50 | 23-01-2003 15:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Erfelijke ziekte bij donor van sperma... PrackaH | 10 | 27-02-2002 21:30 |