Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Weet je waar deze problemen vandaan komen? Heb je meer van dit soort gedachten of is dit het enige? In hoeverre ben je ermee bezig? Hoe lang heb je dit al? Denk er eens over na. Zet voor jezelf op een rijtje wat je problemen zijn en hoe veel last je daarvan hebt. Dan kun je gaan denken wat je eraan wilt gaan doen. Of je professionele hulp wilt gaan zoeken of je denkt het nog wel zelf op te kunnen lossen.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ken het.. ik vind het slapen gaan ook zo raar.. je merkt niet dat je in slaap valt maar het gebeurd wel... en je denkt pas weer als je wakker wordt... behalve bij dromen dan...
maar ik ben niet echt bang voor de dood omdat ik er niet over nadenk. als je dat niet doet ben je er meestal ook niet bang voor. dus als je 's avonds aan de dood moet denken en je kan of durft niet te slapen, denk aan iets anders of ga ff muziek luisteren. mss wordt je dan rustiger en lukt het slapen wel. |
![]() |
||
Citaat:
proffesionele hulp wil k niet, k wil neit dat men oduers het weten......
|
Het is denk ik gewoon iets wat we allemaal wel hebben (gehad?).
Ik denk ook wel eens na hoe het is als je dood gaat. De een gelooft iets in na de dood, anderen geloven weer dat het nadat je dood bent helemaal afgelopen is. Zelf ben ik er nog steeds nieuwschierig naar, maar het is iets dat we allemaal mee zullen maken en achter zullen komen dus tot die tijd kan je het beste er van maken en er niet teveel bij stil blijven staan denk ik. Tenminste niet zoveel dat het je leven gaat bepalen. Wat er na de dood is? Ik weet het niet. Ik hoop dat ik er een keer achter kom, maar alleen wanneer het tijd is.
|
Verwijderd
|
Waarom ben je zo bang voor de dood?! Omdat het onbekend is?! Jij denkt dat als je dood bent, je niets meer merkt.. Dus je hebt geen pijn, verdriet, niets.. Dan hoef je er volgens mij ook niet bang voor te zijn. Ik snap wel heel goed wat je bedoeld; ik waardeer het leven heel erg, maar als een dierbare of ik nu dood zou gaan, dan is dat het lot. Tis niet leuk, zeker niet, maar zo gaat het in het leven. Je moet proberen de dood te accepteren, dan wordt alles een stuk gemakkelijker. Sterkte!
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Hmm... heej uh, dromen komen vaak naar je toe om iets duidelijk te maken. Verontrustende dingen, moet je dus leren te verwerken. Nachtmerries ontstaan omdat je daar juist voor wegloopt. Maar er is niks dat je echt kapot zou kunnen maken in je dromen, alleen je angst zou je kunnen laten flippen. Daar moet je overheen zien te komken. Als dat lukt, dan moet je eens dromen! Mijn dromen zijn KEWL! Als ik kon kiezen zou ik langer slapen dan dat ik wakker was. Ik bepaal wat ik nou droom.
|
![]() |
|
Ik heb dit ook heel vaak,
vooral als ik in mijn bed lig, het schiet dan gewoon opeens te binnen, en je komt er niet vanaf. Wat ik dan doe, ga denken over dinken die in het vooruitzicht liggen, denk aan vrienden familie feesten vakantie's. De donald duck lezen helpt bij mij ook altijd !!! Veel suc6 er mee |
![]() |
|
De dood is al zo lang.. en het leven oh zo kort, dus geniet toch van je leven en sta niet te lang stil bij de dood. Of je er nu bang voor bent, of er constant over zit te denken, het zal er niets aan veranderen, we zijn geboren om te sterven.
Het is idd vies als je er te diep over gaat nadenken, maar je bent nog zo jong en je hebt nog een heel leven voor je. Denk liever aan wat voor leuke dingen de toekomst te bieden heeft. Het is tenslotte het lot van iedereen dus je staat er helemaal niet alleen voor. Iedereen denkt er wel eens aan, maar je mag deze gedachtje niet laten domineren over je leventje. Een hulpje: niet denken dat de dood het einde is.. |
![]() |
|
mijn dromen zijn OF juist hel leuk OF juist verscrhikkelijk...k leef ook echt helemaal mee dan, k ga praten enzo, k zie alles in details, ik voel het ook zo intens, is soms erg fijn, maar soms ook verschrikkelijk....
BTW bedankt allemaal!
|
![]() |
Voor als het zover is...........
MOOIE DAG De zon, het zand, de hitte en de rustige rivier De stilte en de droogte, en de leegte van dit hier De hemel en de aarde, de weidsheid van het land En de wijsheid van één man, dat is genoeg Er is niets waar ik op wacht Morgen blijft het nacht Ik overdacht mijn zorgen en de wereld En alle keren dat ik wakker lag Ik besloot Wat een mooie dag Wat een mooie dag De grond, het gras, de wegen naar de horizon die trilt De tijd is hier de ruimte, de diepte is hier wild De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens De liefde van één mens, was mij genoeg Er is niets waar ik op wacht Morgen blijft het nacht Ik overdacht mijn zorgen en de wereld En alle keren dat ik wakker lag Ik besloot Wat een mooie dag Wat een mooie dag Wat een mooie dag Wat een mooie dag Voor de dood
||
Citaat:
||
Citaat:
Da's echt zo'n mooi liedje.. Hebben ze toen ik op dagbehandeling zat echt helemaal grijs gedraaid.. - sorry beetje nutteloze reply -
|
Verwijderd
|
Hier heb ik de laatste tijd dus ook heel erg veel last van...
Ik heb het eigenlijk sinds mijn opa ong. een maand geleden is overleden... ik ben toen ineens zo bang voor de dood geworden... Een aantal weken daarna is een soort tante van me overleden door zelfmoord... ik heb haar neit gezien meer na haar dood... en weet dus ook neit hoe het eruit heeft gezien ofzo, maar ik heb er steeds een soort nachtmerries van en ik moet steeds aan de dood denken... Ik had het er van de week over meet een collega van me en die blijkt nu dus hetzelfde probleem te hebben aangezien er bij haar in de vrienden kring ook een aantal mensen overleden zijn... Ik heb de laatste tijd ook heel erg last van stemmingswisselingene, de ene keer ben ik gewoon blij en positief, en het andere moment ben ik hardstikke down en negatief over dingen... en dan lijkt het wel of ik niets liever wil dan dood zijn... het is echt zo raar en ik weet neit wat ik er mee aanmoet... Btw. vet creepy... dat liedje: Mooie dag... mijn stiefmoeder had dat in haar hoofd toen ze op de dag van mijn opa's sterfdag opstond... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |
Psychologie |
dood Toet0r | 12 | 14-12-2002 09:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
verstoring psychologische continuïteit is dood gaan Rerisen Phoenix | 4 | 05-07-2002 06:26 | |
Psychologie |
naar aanleiding van de dood van Pim Fortuyn de doornvogel | 16 | 16-05-2002 18:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewijzen tegen de kruisiging (doden) van Jezus. Mujahideen | 56 | 29-01-2002 14:34 | |
Verhalen & Gedichten |
dood gaan we allemaal! Da Girl | 3 | 23-08-2001 21:56 |