Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar er mee om leren gaan van begravenissen van mensen die je minder goed gekent heb - is denk ik wel veel makkelijker en dat heb ik daarmee denk ik wel geleerd...
|
Ik weet het niet. Tuurlijk heb ik altijd geweten
wat er is als iemand dood is. Je ziet die persoon nooit meer, kan er niet mee communiceren, dat soort dingen. De hemel/hel, daar dacht ik wel altijd aan als er over de dood gesproken werd.. Nog steeds misschien. Kweenie, nu dringt alleen maar steeds beter tot me door dat je iemand die overleden is nooit, nooit meer kan zien. En hoeveel dat eigenlijk in houd.
||
Citaat:
|
jah ik weet wat dood is, af en toe.
dan dringt het opeens tot me door dat ik ze nooit meer zie, dat ik nooit meer met hem zal lachen of lol maken dat er altijd een lege kruk zal staan en dan raak ik in paniek..... sinds een bijna doodervaring ben ik er onwijs bang voor geworden en wil me niet meer voorstellen wat hier na is of hoe het er uit ziet. wordt al gek zodra het onderwerp valt ![]() het is heel moeilijk ik ben er ook heel erg mee bezig dan sta ik weer bij het graf en dan ga ik me bedenken hoe het er uit zal zien daarbinnen en waar hij is........
|
Ik herken het heel erg goed...Van mij zijn al drie ooms overleden en dat herinner ik me nog...Mijn opa's en oma's en een neef heb ik nooit gekent,maar het idee dat ik iets heb gehad wat er niet meer is kan me soms bevliegen...
Zeker nu ik ook een paar mensen ken die echte zelfmoordneigingen hebben, komt de dood soms eng dichtbij |
![]() |
|
17 december... volgende week dinsdag.. 5e sterfdag van zo iemand...
Toen ik nog op de basisschool zat (7 jaar trug) werd ik altijd ongelofelijk gepest.. ik had geen vrienden, en wist niet echt hoe het voelde als iemand om je gaf. Op een gegeven moment kwam een goede vriend van mn vader steeds vaker bij ons langs. Hij was meteen al een groot voorbeeld voor me, omdat hij supergoed contrabas speelde en ik pas was begonnen met viool. Maar dat was niet het enige.. Ik kon echt super met hem lachen ensow, en ook met hem praten. K had eens ruzie met mn ouders toen hij binnenkwam, en hij me meteen helemaal kalmeren en vragen wat er was ensow... Toen leerde ik het gevoel kennen als er iemand (niet je ouders, daz toch een ander geven om) om je geeft, je WEL mag. Helaas had hij de ziekte van Crohn (spierziekte), in een zodanige mate dat hij op 34 jarige leeftijd is overleden. (niet vrijwillig -kom ik dadelijk op terug- maar hoe dan ook zou hij binnen een jaar toch komen te overlijden) toen ik het hoorde, ben ik er eerst niet zo mee bezig geweest.. maar een paar dagen later droomde ik alleen nog maar van hem, kreeg ik het gevoel dat ik iets heel belangrijks verloren had, etc.. en kwam erachter dat ik eigenlijk ongelofelijk veel om die jongen had gegeven. Wat me naderhand helemaal gebroken heeft, is dat ik 2 jaar na zijn overlijden, van mn ouders te horen kreeg dat ze me twee jaar lang voor de gek hadden gehouden met hoe hij overleden was. Ze hadden me altijd verteld dat ie aan zn ziekte was overleden.. een natuurlijke dood dus. Maar toen vertelden ze me dat hij zelfmoord had gepleegd.. zichzelf vergast in zn eigen auto.. omdat hij niet als kasplantje de rest van zijn leven wilde lijden/leiden......................... Laura. P.s. Sorry voor het lange verhaal, maar moes het toch kwijt....
Laatst gewijzigd op 13-12-2002 om 19:32. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() mn vader had het een tijdje geleden over zn vader (mijn opa die ik dus nooit gekend heb), en hoe hij het zou hebben gevonden enzow...en toen heb ik hem echt gemist...en dat terwijl ik hem nooit heb gekend.... ik vind het zo jammer dat ik hem nooit heb gekend en hem ook nooit zal leren kennen...en dat is dus ook zo met die leraar, het was echt een geweldige vent, heel aardig en vrolijk enzow....en ik zel hem gewoon nooit meer terug zien...niet dat ik hem wekelijks zag ofzow maar toch.... ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb ook pas na iemands dood, ook van een leraar, het hele gebeuren goed leren kennen. Behalve toen ik heeel jong was is er nog niemand, die echt dicht bij mij stond, overleden dus ik wist het niet precies, en 2 jaar geleden is een leraar overleden. Het idee dat hij er niet meer was, en vooral voor zijn omgeving vond ik echt gruwelijk kut. Ben alleen maar banger geworden voor het idee dat iemand die dicht bij me staat dood gaat.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood flyaway | 0 | 01-12-2011 21:16 | |
Verhalen & Gedichten |
O, zoete dood Liwin | 1 | 14-07-2008 17:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al Zarqawi dood Hulk | 309 | 11-06-2006 14:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wanneer mag iemand gedood worden? Rerisen Phoenix | 36 | 05-10-2002 21:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewijzen tegen de kruisiging (doden) van Jezus. Mujahideen | 56 | 29-01-2002 14:34 |