Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 12:16
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Een week geleden zag mn leventje er nog heel normaal uit ik was onwijs gelukkig met mn vriend en alles ging goed,niks geen gezeur. Dit weekend ben ik bij een vriendin wezen logeren waar ook een goede vriend van me woont, met die jongen had ik zowiezo al veel contact en ik wist ook dat hij wat in mij zag en dit weekend gebeurde dit ook bij mij, ik voelde me zo goed bij hem en we hebben zo gelachen en ja..het was super. Maar ik heb een vriend, van wie ik onwijs veel hou en altijd veel plezier heb. Ik zit ontzettend te piekeren want ik kan gewoon geen keus maken. Ik kan ze ook proberen allebei te vergeten maar ik weet, dat gaat nooit lukken.

Ik zou graag willen weten wat meer mensen in zo'n situatie gedaan hebben of gedaan zouden hebben..

Alvast bedankt,

Angie**
Oud 05-04-2004, 13:03
stout!
stout! is offline
Alles ging goed met je vriendje, je houdt veel van hem en je hebt het ook heel leuk met hem?
Geen reden om dat op te geven voor een andere jongen waar je je (ook) goed bij voelt. Ik zou afstand nemen van die ander.
Oud 05-04-2004, 13:07
Gwinnie
Gwinnie is offline
gevoelens onderdrukken voor die ander.
je vriend, met wie je al lang hebt is belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 13:13
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
LovestreetAngie schreef op 05-04-2004 @ 13:16 :
. Ik zit ontzettend te piekeren want ik kan gewoon geen keus maken.
en dat kan je wel. maar het is alleen verrekte moeilijk....
je zou ook een open gesprek kunnen voeren met die andere jongen. zeggen dat je hem leuk vind, maar kiest voor die je vriend. dan weet hij dat en zal hij waarschynlyk ook geen 'moves' maken.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 13:51
pyres
pyres is offline
wat is hier moeilijk aan?
als je verliefd bent op die andere jongen dan maak je het uit met je vriend
is dit niet zo: dan is er geen probleem
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:00
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
pyres schreef op 05-04-2004 @ 14:51 :
wat is hier moeilijk aan?
als je verliefd bent op die andere jongen dan maak je het uit met je vriend
is dit niet zo: dan is er geen probleem
wat ben jij simpel steeds zeg!
Ze zal dus wel op beide verliefd zijn, denk je niet?
Ze wil bij de een eigenlijk niet weg, maar eigenlijk ook wel naar de ander toe.
Ze zit er precies tussenin.
Lijkt mij ook een moeilijke keus.
Je moet heel goed bedenken voor wie je meer voelt! Zorg er in elk geval voor dat je niet je vriend gaat 'bedriegen'. Dat je niet met hem nog een relatie hebt terwijl je eigenlijk meer voelt voor die ander!
Oud 05-04-2004, 14:06
LovestreetAngie
Dankjewel voor jullie reacties maar het is niet zo gemakkelijk, van gevoelens onderdrukken want ik voel ook gewoon veel voor die andere jongen, dat is niet zomaar iets..en mn vriend, daar hou ik ontzettend veel van en we kennen elkaar door en door..erg lastig maar misschien moet ik er gewoon een poosje goed overnadenken..
Ook is het knap lastig afstand te nemen van die andere jongen want ik zie hem regelmatig..
Oud 05-04-2004, 14:46
wiebenik
wiebenik is offline
He, ik weet precies hoe je je voelt, ik heb het probleem zelf ook gehad. Maarja, ik zal je niet vertellen wat je moet doen, want dat is voor iedereen weer anders.

Ik kan je wel vertellen wat ik heb gedaan.
Bij mij is het twee keer gebeurd en beide keren heb ik het uitgemaakt (wat een moeilijke keus was) en is het na een aantal maanden (nadat het niks werd met die ander) weer goedgekomen.
Oud 05-04-2004, 15:03
Verwijderd
Hoe moeilijk het ook zal zijn, als je besluit door te gaan met je vriend, zul je echt afstand moeten nemen. Want anders gaat je relatie er aan onderdoor. Ik spreek uit ervaring...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:18
pure_evil
pure_evil is offline
niets is erger dan verliefd te zijn op twee jongens

ik zou voor mijn vriend kiezen (maar dat is makkelijk gezegd, ik ben immers niet op n ander verliefd)
Oud 05-04-2004, 15:35
Pixxa
Pixxa is offline
zal je altijd blijven houde dat er meerdere jongens op meisjes zijn die je goed liggen ... kan gebeuren dus. Mwahhh hoe fijn je et ook met die andere jongen gehad heb, msshn wel beter dan je huidige vriend. das Juist een goed moment om ervoor te zorgen dat je vriend laat blijken dat hij speciaal voor je bent..

Of andersom, jij hem laten blijke dat je trouw bent als hij er vanaf weet. of niet?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:59
LovestreetAngie
Citaat:
Pixxa schreef op 05-04-2004 @ 16:35 :
zal je altijd blijven houde dat er meerdere jongens op meisjes zijn die je goed liggen ... kan gebeuren dus. Mwahhh hoe fijn je et ook met die andere jongen gehad heb, msshn wel beter dan je huidige vriend. das Juist een goed moment om ervoor te zorgen dat je vriend laat blijken dat hij speciaal voor je bent..

Of andersom, jij hem laten blijke dat je trouw bent als hij er vanaf weet. of niet?
Ja, ik heb het hem verteld..en hij vond het heel fijn dat ik het niet achterhield voor hem..hij is er natuurlijk wel kapot van..
Oud 05-04-2004, 19:19
sientjuh
sientjuh is offline
Zit op dit moment met precies t zelfde en ik kom er ook maar niet uit Ik weet dat ik zal moeten kiezen, maar ik stel het steeds maar uit en hoop eigenlijk dat er vanzelf 'iets' gebeurt waardoor een van de twee spontaan van de aardbodem verdwijnt
Je hebt niet echt iets aan deze reply, sorry, ik kan alleen maar medeleven bieden en niks nuttigs vrees ik
Oud 05-04-2004, 21:00
phoebe4000
phoebe4000 is offline
tja.. ik heb dit pasgeleden ook gehad....
had een vriend, werd verliefd op iemand anders en dat was wederzijds. ik heb er een weekje over nagedacht...

ik kwam er achter dat ik toch wel wat miste in mijn relatie toen...

aan de ene kant was het een makkelijke keuze (want ik was (ben) vreselijk verliefd), maar aan de andere kant was het heel moeilijk, omdat je je relatie niet zo makkelijk opzij zet, zeg maar.

en na die week wist ik dat ik die jongen toch niet uit mijn hoofd kon krijgen en er toch iets niet klopte in mijn relatie... en toen heb ik het uitgemaakt en ben ik verder gegaan met mijn buurjongen

mijn grootste probleem is altijd dat wat mijn gevoel zegt in strijd is met mijn verstand.... maar jah, ik ben mijn gevoel gevolgd!! en ben nu heel erg gelukkig...

ik denk dat je goed tegen elkaar moet afwegen wat je nu hebt en wat je denkt(!!) te krijgen bij die andere jongen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 22:48
Pixxa
Pixxa is offline
Je zou als je wat mist in je relatie erover kunne praten met je vriend met wat je heb mogen ervaren met die andere jongen. Zo kan hij zich aanpassen en zo kan jij je weer gelukkig voelen .. jullie zijn immers niet zomaar bij elkaar! ... als je zo simpel opgeeft ga je in mijn ogen eigenlijk gwn vreemd ook al heb je het uitgemaakt (hij zat je dan in de weg, dus laten we et uit maken das is tie opgeruimt)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:07
LovestreetAngie
Citaat:
Pixxa schreef op 05-04-2004 @ 23:48 :
Je zou als je wat mist in je relatie erover kunne praten met je vriend met wat je heb mogen ervaren met die andere jongen. Zo kan hij zich aanpassen en zo kan jij je weer gelukkig voelen .. jullie zijn immers niet zomaar bij elkaar! ... als je zo simpel opgeeft ga je in mijn ogen eigenlijk gwn vreemd ook al heb je het uitgemaakt (hij zat je dan in de weg, dus laten we et uit maken das is tie opgeruimt)
Nou het is absoluut niet zo dat mn vriend me in de weg zit, ik hou onwijs veel van hem en we hebben ook al een behoorlijke tijd maar ik ben gewoon verliefd geworden op een andere jongen, het is iets nieuws en dat bevalt me..maar ik vind het heel moeilijk om de keuze te maken..want is het is niet zo dat hij zich kan aanpassen en dat het opeens net zo is als bij die andere jongen, want hij is totaal anders.
Oud 10-04-2004, 17:32
Verwijderd
ik had het ook. maar ik kon me wel over die jongen heen zetten, maar niet over het gevoel dat ik toch eens wat anders wilde en het niet zo heel erg meer naar mn zin had in mn relatie. Dus heb ik het er na lang wikken en wegen met mn vriendje over eghad en hebben we het samen uitgemaakt. Ik mis mn ex nu nog soms wel, maar ik geniet meer van mn vrijheid om andere gozers ook een kans te geven. Het is nu 3 maanden uit en ik ben langzaam aan met een andere jongen aan het stappen. Gewoona ls vrienden en kijken hoe dat uitloopt.

Mijn advies is dus: kijk gewoon wat je zelf het liefste wil en volg je gevoel. Net zoals Phoebe4000. En als je toch bij hem blijft, zorg er dan voor dat je je relatie weer op en top maakt!!

veel succes en sterkte,

xx suusjuhhh
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:57
Pixxa
Pixxa is offline
tja als je et gevoel heb dat je huidige vriend niets meer voor je te biede heb, kan je et overwegen om ermee te stoppen .. maar ik denk niet dat et 't geval is in jouw situatie. Ik zou mn vriendin trouw blijven, hoe moeilijk et ook moet wezen!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:00
rubenrtv
rubenrtv is offline
je moet je bedenken of je de relatie die je hebt met je vriendje ook kunt opbouwen met die andere jongen en of die relatie leuker zou zijn
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:02
Pixxa
Pixxa is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 10-04-2004 @ 21:00 :
je moet je bedenken of je de relatie die je hebt met je vriendje ook kunt opbouwen met die andere jongen en of die relatie leuker zou zijn
maar dat kan vast wel ... opbouwen lukt meestal wel ... het onderhouden daar gaat et om! Leuker kan ook wel zo zijn maar er langdurig plezier in hebben is nog maar de vraag ...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:17
Verwijderd
Ik denk dat er op zich niet zo veel te kiezen is.
1). Je blijft bij je vriend en neemt (heel veel) afstand van die andere jongen. Dit zou mijn optie zijn, want ik snap er niets van als mensen iets wat goed is op gaan geven voor iets waarvan ze niet weten hoe het zal zijn. Daarbij is hetgeen wat ik heb opgebouwd met mijn vriend belangrijker dan een 'crush'.. Als je relatie iedere keer kapot gaat als je verliefd wordt op een ander, dan kun je helemaal geen lange relaties meer hebben, denk ik. Ik vind dat liefde daar toch wel tegen bestand moet zijn.

2). Je maakt het uit en begint iets met die vriend. Ik denk dat dit wel het slechtste is dat je kunt kiezen. Want ten eerste is het lullig tegenover je vriend. Dan lijkt hij gewoon een obstakel wat je uit de weg hebt geruimd. Zo van de een op de andere dag een nieuwe vriend hebben, dat is gewoon niet netjes. Ten tweede is het ook niet eerlijk tegenover die nieuwe jongen, want ik denk dat je niemand wijs kunt maken dat je je dan al volkomen aan hem kunt geven. De liefde voor je vriend is niet binnen een paar dagen weg. Dus wil je al iets beginnen met die andere jongen, dan zul je toch tijd moeten nemen voor jezelf nadat je het hebt uitgemaakt met je vriend. Gewoon om er overheen te komen en om er zeker van te zijn dat je je dan weer volkomen kunt geven in een relatie. Want die nieuwe jongen verdient dat ook.

3). Je maakt het uit met je vriend en laat ook die andere jongen zitten. Kiezen ze allebei met rust te laten, omdat je er toch niet uit komt voor je gevoel. Dit is wel het meest veilige als je er echt niet uit komt. Zo kun je ook het eerlijkst zijn tegenover jezelf..

Anyways, wat je ook doet, meid, bedenk wel wat je weggooit.. Zoals ik jou hoor praten over je vriend is het een fantastische relatie. En zoiets moet je niet zomaar opgeven. Misschien is het gewoon een bevlieging, juist omdat ie zo anders is dan je vriend.. Het is spannender en nieuw, maar dat zegt niet dat het ook beter is..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 13:15
LovestreetAngie
Bedankt voor jullie reacties mensen ..
Ik heb er al weer heel veel over nagedacht maar kom er nog steeds niet uit, wel telkens iets dichterbij..
Oud 12-04-2004, 13:18
Verwijderd
Vergelijkend warenonderzoek?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 19:55
baardei
baardei is offline
Ohh.. wat erg ik heb op dit moment echt precies hetzelfde . Ik werd al regelmatig ENIGSZINS verliefd op andere jongens, maar deze keer is het zo "erg" dat het gewoon ECHT NIET lukt om die jongen uit mijn hoofd te zetten.
Weet je hoe dat komt? Je hebt gewoon te weinig ervaring met andere jongens (denk ik) en dan word je nieuwsgierig naar "het onbekende"... En dan denk je van: nu MOET ik mijn hele leven bij dezelfde jongen blijven terwijl je eigenlijk nog vrij wilt zijn zeg maar. Tja niks aan te doen, misschien moet je het gewoon vertellen en aan hem vragen of jullie niet een keer een pauze in kunnen lassen, om te kijken of je het eigenlijk wel erg zou vinden om hem niet meer te zien. Misschien mis je hem dan wel heel erg en blijkt toch dat je hem het leukst vindt...
Groetjes ikke
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:51
pyres
pyres is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 05-04-2004 @ 15:00 :
wat ben jij simpel steeds zeg!
steeds?
respect voor mensen die hier al voor je waren ja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2004, 04:36
Pixxa
Pixxa is offline
ik zie het zo:

bij je vriend blijven, je weet wat je aan hem hebt, je hebt zekerheid

nieuwe vriend, moet je 1st door het gedoe van uitmaken, je weet niet helemaal wat je aan hem hebt, geen zekerheid dus maar wel een nieuwe uitdaging (alhoewel je die ook met je huidige vriend kan hebbe hoor)

hmmm mwah ligt best wel moeilijk als je et gaat vergelijken, ik persoonlijk had op dit moment toch echt voor mn vriendin gekozen maar dat is omdat ik gwn gruwelijk gek op dr bent =) Mocht er een ander meisje tusse komen ... hmmm dan MOET ze toch echt wel heeeeeeeeeellll erg naar mijn smaak liggen wil ik ooit mn vriendin dumpen... maarja ik sta dan ook niet open om zown meisje tegen te komen, heb dr totaal geen zin in. dusse ik en mn vriendin
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:08
Cruz
Cruz is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 05-04-2004 @ 16:03 :
Hoe moeilijk het ook zal zijn, als je besluit door te gaan met je vriend, zul je echt afstand moeten nemen. Want anders gaat je relatie er aan onderdoor.
Inderdaad!

Maar kan je zo plotseling, na 1 avond, verliefd worden op een jongen die al een gewone goede vriend was? Wat was er die avond zo anders dat je ineens wel gevoel voor hem hebt gekregen?
Oud 14-04-2004, 17:41
hartje19
hartje19 is offline
Damn...ik herken de situatie een ''klein beetje''.
Ik ben tijdens mijn relatie die al bijna 2 jaar duur(de)t, 2 keer een andere jongen tegengekomen,die ik toch iets leuker dan normaal was/ben gaan vinden. Het is níet zo dat ik volledig verliefd op ze werd, maar wél dat er echt aantrekkingskracht was en ze echt leuk begon te vinden....de 2e jongen die heb ik 2 maanden geleden ontmoet, en tja, ik spreek hem weinig maar begon het leuk en spannend te vinden om hem te leren kennen..en vorige week dacht ik bij mezelf; nee, dit is gewoon niet goed!

Níet zo dat ik van plan was iets af te gaan spreken, maar gewoon het praten met die jongen en dat te leuk vinden o.i.d, een beetje ''toespelingen maken''. Toen ben ik over mijn relatie na gaan denken, en ben erachter gekomen dat ik vooral de laatste 2,5 maand, iets ''mis''. En waar dat precies vandaan komt weet ik niet, dat is het vervelende..heb het uitgemaakt, deze week, wel wat te abrupt...moet er nog goed over nadenken en praten met mij huidige vriend, maar er steekt dus volgens mij altijd wat meer achter als je een andere jongen/meisje leuk begint te vinden tijdens je relatie.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 14:39
LovestreetAngie
Citaat:
Cruz schreef op 14-04-2004 @ 18:08 :
Inderdaad!

Maar kan je zo plotseling, na 1 avond, verliefd worden op een jongen die al een gewone goede vriend was? Wat was er die avond zo anders dat je ineens wel gevoel voor hem hebt gekregen?
Voordat ik iets met mn huidige vriend kreeg ben ik ook al gek geweest van die jongen, daarna heb ik hem meer als een halfjaar niet gezien, dit was weer de eerste keer...en het gevoel was er gewoon weer..
Reageren

Regels voor berichten