Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2004, 20:45
lover-boytje03
lover-boytje03 is offline
Hey luitjes ik heb een probleem ik ben net 3 dagen gestopt jeeh
maar ben nu echt 2 dagen zwaar aan de schijt

komt dat door het niet roken of ergens anders door

ben ook tijdje ziek geweest dag geleden

serieuse reacties graag

Adios
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:25
Somebody Special
Somebody Special is offline
Lijkt me eerlijk gezegd erg sterk dat het door het stoppen komt.
Oud 24-03-2004, 21:33
Verwijderd
heb je niet gewoon diaree?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:50
DeathKnight
DeathKnight is offline
Heeft nix met roken te maken.

Er bestaan haast geen reeele afkickvershijnselen van stoppen met roken. Hooguit een onbehaagelijk gevoel. Mensen die er daadwerkelijk ziek van worden zit dat allemaal van tussen de oren.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
DeathKnight schreef op 24-03-2004 @ 22:50:

Er bestaan haast geen reeele afkickvershijnselen van stoppen met roken. Hooguit een onbehaagelijk gevoel. Mensen die er daadwerkelijk ziek van worden zit dat allemaal van tussen de oren.
het is wel lichamelijk verslavend hoor... maar dat uit zich idd niet in diarree, hoogstens in een gespannen gevoel en/of hoofdpijn.

Dus ik denk niet dat het direct door het stoppen komt. Misschien indirect; ben je bijvoorbeeld tijdelijk veel vet of vlees ofzo gaan eten vanuit de stopstress?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:00
combatguy
combatguy is offline
Roken tast alleen de longen en het bloed aan.Lijkt me sterk dat het zo ver zou gaan en lijkt me ook bijna onmogelijk.
Het zou aan het eten kunen liggen wat je gegeten hebt.
Oud 26-03-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
combatguy schreef op 25-03-2004 @ 23:00:
Roken tast alleen de longen en het bloed aan.Lijkt me sterk dat het zo ver zou gaan en lijkt me ook bijna onmogelijk.
Het zou aan het eten kunen liggen wat je gegeten hebt.
Nou nee, roken tast zo'n beetje het hele lichaam aan, tot aan de nieren aan toe. Maar dan heeft het roken een negatief effect; stoppen met roken heeft dan dus juist een positief effect.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 13:56
combatguy
combatguy is offline
Ben het helemaal met je eens,stoppen met roken is cker positief.Als je ook niet begint is het ook nie moeilijk om te stoppen
Oud 27-03-2004, 09:26
Verwijderd
Het kan wel een combinatie van voorgenoemde factoren zijn: als je begint met roken, dan verandert je stofwisseling, en krijg je minder neiging tot eten. Ga je stoppen, dan is er vaak, een snoep reflex, om de geestelijke verslaving tegemoet te komen, als je dan veel vette dingen eet ( ook snoep en chocola ) kan dit op je darmen werken, ook al omdat je stofwisseling zich weer verandert.

Pas dus bij het stoppen met roken goed op met wat je eet, niet teveel snoep en snacks, want dit levert behalve een onnavolgbare drang tot poepen ook een gewichtsvergroting op.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 09:43
Verwijderd
proficiat met je wijze beslissing!
volhouden hé!

ik ben trouwens op één januari ook gestopt met roken (na vier jaar! ), en heb geen last gehad van diarree oid, en heb verder nog nooit van iemand diezelfde klacht gehoord... 't zal wel puur toeval zijn denk ik

xxx
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 10:28
netram
netram is offline
Citaat:
DeathKnight schreef op 24-03-2004 @ 22:50:

nee, dat is niet waar, een collega van mij is heel erg verslaafd 40/50 sigaretten op een dag. en toe hij van de ene op de andere dag wou stoppen is ie daar heel ziek van geworden. hij naar de huisarts, die vertelde hem dat zijn lichaam nog te verslaafd was aan nicotine en dat ie daarom ziek werd.
het is net als met heroine denk ik, daar schijn je ook heel ziek van te worden als je ermee stopt

Regels voor berichten