Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 15:03
Silvie
Silvie is offline
Zit jij echt te stressen als je eindexamen hebt of doe je het gewoon lekker relaxt?
Advertentie
Oud 26-03-2004, 15:04
Verwijderd
ik heb nu volgende week eerst nog een tentamenweek, en als ik daar slecht uitkom, kan ik t wel schudden. kortom ik sta stijf van de stress.
Oud 26-03-2004, 15:05
Silvie
Silvie is offline
Ik ben zelf ook heel erg zenuwachtig. nu al, want ik sta niet echt allemaal 7ens ofzo...
ik sta ook een aantal 5,7s en die MOET ik dus goed maken op het eindexamen..
dus ik ben voor die vakken zeker wel gestresst...
Oud 26-03-2004, 15:06
---Lisette99---
---Lisette99--- is offline
Zeer relaxed!!
Echt super lekker gevoel als je al weet dat je toch wel gaat slagen (of het moet echt hélemaal misgaan, maar dat denk ik niet)
Oud 26-03-2004, 15:07
Fantôme
Fantôme is offline
hoi,
ik ben sowieso supergestresst voor toetsen, maar voor mn examens dus helemaal! en zeker, zoals silvie ook al zei, ik sta niet allemaal 7's ofzo... was het maar zo! en ik heb nog één tentamenweek, begint 19 april....

xxxiez
Oud 26-03-2004, 15:17
Verwijderd
Ik was helemaal niet zenuwachtig. Ik ben ook nooit zenuwachtig voor gewone toetsen, ik stond er best goed voor, dus ik had ook niet echt reden om zenuwachtig te zijn. Alleen voor wiskunde een beetje
Oud 26-03-2004, 15:17
The0
The0 is offline
relax
Oud 26-03-2004, 15:21
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik ben nooit zenuwachtig voor toetsen dus ook niet het examen. Overigens is het niet zo dat ik er nou goed voorsta maar meer dan mijn best kan ik niet doen. Ik ga ervan genieten, als het goed is doe het toch maar 1 keer examen .
Oud 26-03-2004, 15:22
Verwijderd
te stressen.
ik heb vanaf volgende week toetsweek. met veel dingen waar ik tegenop zie.
Ik zie er echt heel erg tegenop.. Ik moet ook zoveel doen. Ik weet niet hoe ik t ga redden
Oud 26-03-2004, 15:27
Balance
Balance is offline
Ik zie totaal niet op tegen de examens. Laat maar komen!
Ik ben alleen benieuwd of ik het wel vol hou om zo lang geconcentreerd te werken, maar voor de rest maak ik me geen zorgen
Oud 26-03-2004, 15:49
Briseïs
Briseïs is offline
t lukt toch wel

dus nee, ik ben niet gestresst
Oud 26-03-2004, 15:53
Verwijderd
not at all, gelukkig ook niet echt een reden toe..........
Oud 26-03-2004, 15:54
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ja, ik voel me verschrikkelijk gestresst. Ik sta er goed voor, veel beter dan toen ik mn havo-examen moest doen, maar ik heb last van faalangst...
Oud 26-03-2004, 16:00
Verwijderd
eerst nog een tentamenweek, daarin kan alleen natuurkunde helemaal fout gaan, maar dat kan ik er nog uitgooien

verder ga ik er wel vanuit dat ik het ga redden, want ik sta nu nog alles voldoende. Ik heb dus niet de druk van per se moeten presteren.
Oud 26-03-2004, 16:09
Nebula
Nebula is offline
Valt best wel mee. Zoals het nu lijkt zijn de hoogste cijfers die ik moet halen een 4.4 voor geschiedenis en filosofie, verder sta ik voor alle vakken een 7 of hoger.
Moet prima lukken dacht ik dus, maar mijn filosofiecijfer kan trouwens nog wel veranderen. Er moet namelijk nog een essay nagekeken worden....
Oud 26-03-2004, 16:19
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik moet de aankomende tentamenweek nog door komen, 4 SE's en 3 mondelingen.. Daarna wordt het een eitje
Oud 26-03-2004, 16:27
Verwijderd
ik heb mn laatste SE week al gehad en weet dus mn ed 5 Havo.:
ak 7.7 (ga nog herkansen)
ec: 7.1
eng: 6.4
ges: 7.1
bio: 6.9
wis: 7.0
ned: 7.1

opzich we lredelijk ok lijkt me. ik ben af en toe ineens heel zenuwachtig als ik er aan denk maar over het algemeen denk ik er niet aan en maak ik me nog geen zorgen.
is eigenlijk heel dom want ik weet dat ik veel moet leren en dat ik het anders niet red. als ik me ga realiseren dat het examen toch we lbijna is ga ik wel heel zenuwachtig worden.
nu ik dit zo schrijf wordt ik ineens heel zenuwachtig. ben heel bang voor een black out ed
Oud 26-03-2004, 16:30
Arox
Arox is offline
Ik zit alleen te stressen voor mijn toetsweek die ik nu heb. Ik krijg echt al mijn vakken deze week. En sommige tellen dus echt 40% mee (YIKES )

En pas als ik deze toetsweek verknal ga ik stressen voor mijn examens
Oud 26-03-2004, 16:52
ejah
ejah is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 26-03-2004 @ 16:07:
hoi,
ik ben sowieso supergestresst voor toetsen, maar voor mn examens dus helemaal! en zeker, zoals silvie ook al zei, ik sta niet allemaal 7's ofzo... was het maar zo! en ik heb nog één tentamenweek, begint 19 april....

xxxiez
Das wel heel laat... Daarna heb je zeker gelijk vakantie en daarna al gelijk de CE.

Ik heb ook nog een SE week maar die is over twee weken, ook veel te kort erop.
Ik sta overal wel voldoende voor, maar ben toch best zenuwachtig. Als het fout gaat....er hangt zoveel van af.

@tumtummetje: mogen jullie cijfers boven een 5,4 herkansen??
Oud 26-03-2004, 16:59
Wave
Wave is offline
Ik bene cht helemaal niet gestresst, het gaat wel lukken nog drie weekjes les en dan vrijf weken vrij om voor 6 examens te leren waaronder NE en EN tekst
Oud 26-03-2004, 17:06
Verwijderd
ik sta geloof ik dit (afgerond)

Nederlands 8
Engels 10 (alleen luistertoets gehad)
Biologie 8 of 9
Natuurkunde 8
Scheikunde 8
Wiskunde 7
Handvaardigheid en kunstgeschiedenis 7

dus ik ben nog niet gestresst, maar dat komt nog wel
Oud 26-03-2004, 17:07
Severus
Severus is offline
Ik was toen ik eindexamen HAVO deed in 2002 erg relaxt, ik neem aan dat dat dit jaar ook wel weer het geval zal zijn, zij het wel in mindere mate. Ik moét namelijk een goed cijfer halen voor Frans, Tekenen, Maatschappijleer en Geschiedenis (vanwege de samenvatting die je aan 't eind moet maken) en die zijn bij mij een beetje twijfelachtig.
Oud 26-03-2004, 17:45
Bamboo
Bamboo is offline
Laten we het op een gezonde spanning houden, ik kan wel zenuwachtig gaan zitten doen maar daar schiet ik ook niet veel mee op.
Oud 26-03-2004, 18:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben best wel ontzettend zenuwachtig. Ik heb eerst nog een toetsweek van twee weken, die begint volgende week vrijdag met daarin 8 SE-toetsen en 3 mondelingen. Het ergste is nog dat ik nu al twee onvoldoendes heb (Duits 1 en Frans 1) en ik mag dus geen onvoldoendes meer halen voor mij CSE's en dat legt nog de meeste druk op me denk ik, vooral ook omdat ik ervaren heb dat ik na anderhalve maand alleen maar een vak doen, een onvoldoende halen, dan herkansen en dan nog een onvoldoende halen niet echt goed is voot je motivatie.
Oud 26-03-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
ejah schreef op 26-03-2004 @ 17:52:
wij mogen altijd herkansen.. ook als je een 9 hebt. .als jij dat wilt en denkt het te kunnen verbeteren.

onze toetsweek is dus ook al redelijk laat, met als gevolg dus dat we geen herkansing hebben na deze toetsweek. Erg klote, want ze hebben de twee moeilijkste toetsen op 1 dag gegooid..
Advertentie
Oud 26-03-2004, 18:16
ejah
ejah is offline
Das stom, dat je dan geen herkansing meer krijgt!

En dat van die herkansingen, dat zou ik ook wel willen. We hadden vorig jaar drie SE-weken en je hebt telkens een herkansing. Heb er maar een gebruikt. Dit jaar nog geen een van de drie hetrkansingen, maar we mogen ze helaas niet opsparen. Das echt oneerlijk, want had eerste keer een 7,8 voor eco en de tweede keer had ik het verpest (5,5) maar mocht het dus niet herkansen.
Dus nu zit ik een btje in voor de volgende SE-week, want die word erg zwaar, ben bang dat ik het met een herkansing niet ga halen.
Oud 26-03-2004, 18:16
Flærynn
Flærynn is offline
Over anderhalve week nog een tentamenweek (waarbij we niets mogen herkansen), maar nu alvast in 1 woord:
Stressssssss.
Oud 26-03-2004, 18:22
wissie
wissie is offline
Ik ben voor toetsen van tevoren altijd vrij nerveus, maar als ik begin is dat over. Ik hoop dat dat met de examens ook zo zal gaan.
Oud 26-03-2004, 18:58
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik heb net schoolonderzoeken achter de rug en wonder boven wonder was ik totaal niet zenuwachtig (alleen voor mondeling Nederlands ). Ik hoop dat ik dat tot en met de CE's vol kan houden
Oud 26-03-2004, 19:10
Verwijderd
Mijn SE's van komende week interesseren me zo geen flikker :\
Alleen Scheikunde2 omdat ik daar al 40% van heb herkanst.
En ik vind het zo sneu voor mijn wiskundeleraar, want dat is wel een aardige vent. Ik heb goede hoop op slagen.

De tijd van de CE's zal stressvoller zijn.

Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 19:12.
Oud 27-03-2004, 08:19
Smartie
Smartie is offline
Vorig jaar was ik zo ongelooflijk relaxt. Maar ik stond er goed voor, voelde me happy, en ik ben zo wie zo al een erg relaxt persoon. Altijd handig, lijkt me.
Oud 27-03-2004, 09:06
Verwijderd
Citaat:
ejah schreef op 26-03-2004 @ 17:52:

jep wij mogen alles herkansen
Oud 27-03-2004, 11:36
Chris
Chris is offline
ben niet echt zenuwachtig voor me examens, het is alleen dat ik nog niet weet wat ik daarna wil gaan doen
Oud 27-03-2004, 12:39
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Arox schreef op 26-03-2004 @ 17:30:
Ik zit alleen te stressen voor mijn toetsweek die ik nu heb. Ik krijg echt al mijn vakken deze week. En sommige tellen dus echt 40% mee (YIKES )

En pas als ik deze toetsweek verknal ga ik stressen voor mijn examens
Ik ben in eenzelfde situatie terechtgekomen, maar die week is zojuist voorbij. Ik heb heel veel geleerd en ik ben er goed uitgekomen. Bijna alle schoolexamens waren beter verlopen dan verwacht. Ik schijn zelfs een voldoende te hebben voor een vak waar ik al 3 jaar lang een 4 voor haal, maar dat kan ik pas eigenlijk echt goed geloven als dat op m'n rapport staat

De truuk die je moet gebruiken is gewoon dat je absoluut NIET moet nadenken over de haalbaarheid. Niet denken, gewoon doen dus. Je zult ervan versteld staan wat je dan kunt bereiken. Ik in ieder geval wel.
Oud 27-03-2004, 16:54
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik sta er goed voor, alles is tot nu toe voldoende, dus om te slagen hoef ik voor geen enkel vak hoger dan een 5 te halen. Toch ben ik wel een beetje gestresst.. maar dan bedenk ik me dus hoe ik ervoor sta en dan weet ik dat het wel heel raar moet lopen wil ik zakken...
Oud 27-03-2004, 19:11
Jarahh
Jarahh is offline
Ben nu al an t stressen...
Oud 27-03-2004, 21:21
ironflower
ironflower is offline
Ik ben nu nog niet echt aan het stressen, ik heb een planning gemaakt en daar hou ik me redelijk goed aan. En ik hou de opgave die we nu op school moeten maken extra goed bij.

Ik denk dat de echte spanning met de meivakantie komt.
Oud 27-03-2004, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Jarahh schreef op 27-03-2004 @ 20:11:
Ben nu al an t stressen...
ik ook..
Oud 27-03-2004, 21:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 26-03-2004 @ 19:12:
wij mogen altijd herkansen.. ook als je een 9 hebt. .als jij dat wilt en denkt het te kunnen verbeteren.
wij ook. Ik heb dan ook wel eens voldoendes herkanst.
Oud 27-03-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 27-03-2004 @ 22:26:
wij ook. Ik heb dan ook wel eens voldoendes herkanst.
ik een paar keer maar. maar dan merkte ik al snel dat mn motivatie om te leren weg was en dat ik gewoon voor noppes daar zo lang zat.
Oud 28-03-2004, 16:00
suffocate
suffocate is offline
Ik stress m egt wel... ZO gaat t dik mis!
Oud 29-03-2004, 09:32
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik had afgelopen week tentamenweek en ik was echt gestressed. Normaal gesproken heb ik er geen last van, maar nu wel, waardoor ik dus een aantal vakken slechter heb gemaakt of gewoon dom bezig ben geweest. Maar als m'n cijfers een beetje redelijk zijn (van wat ik nu weet heb ik iig 2 vakken goed) dan denk (hoop) ik dat ik voor m'n examen veel minder ga stressen.
Oud 29-03-2004, 13:07
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
nu gaat het nog wel heb net mn laatse SE gemaakt dus hopen dat ik genoeg heb aan mn 2 herkansingen.
als ik de examens zo oefen vind ik de meeste best makkelijk alleen wiskunde..... dat wordt nog ff leren
Oud 29-03-2004, 13:23
Liss
Liss is offline
Heb helemaal geen last van gestress eigenlijk. Heb nu nog deze week en aankomende 2 weken toetsweek, maar denk ook niet dat ik daarna nog ga stressen, heb al een keer examen gedaan en toen was ik ook totaal niet gestresst ofzo.
Oud 29-03-2004, 15:22
Verwijderd
Ehm, deels wel... maar aan de andere kant... weer niet. (Ja, dat is onlogisch.)
Ik ben bang dat ik het niet haal, maar ik sta dr goed voor, dus tsjah.
Oud 29-03-2004, 16:11
the tourist
the tourist is offline
Ja, ik ben erg zenuwachtig voor de examens. Ik sta er op zich wel redelijk voor, maar ik ben gewoon bang dat ik het door oa zenuwen nogal ga verknallen. Ik merk ook dat veel mensen uit mijn klas alles nog weten van de 4e enzo, maar ik weet echt helemaal niets meer. Mijn langetermijngeheugen is niet zo geweldig geloof ik, dus ik ben bang dat ik het allemaal niet kan onthouden.
Maar goed, het is allemaal niet zo moeilijk en ik zou het eigenlijk wel makkelijk kunnen halen.. Maar toch
Oud 29-03-2004, 17:11
kneisje
kneisje is offline
&$&#*&$ Ik heb vandaag een 1,8 teruggekregen voor een SE over alle stof van wiskunde B1 (het was precies zoals het eindexamen, ook 3 uur en zelfde manier van vragen en volgens de examennormering nagekeken). Ik ga hem wel herkansen volgende week, maar toch Ik stond een 6,4 voor m'n SE's en had er ook best vertrouwen in.

Nu ben ik dus echt ongelooflijk zenuwachtig, gestresst, en ben als een gek de examenbundel aan het maken
Oud 29-03-2004, 17:25
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben niet zozeer gestresst, maar maak me soms zorgies. Laat het examen maar snel komen, dan weet ik tenminste of ik slaag of niet, nu zit je alleen maar in onzekerheid.
Oud 31-03-2004, 14:52
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik vraag me af of ik alle stof op tijd in m'n hoofd krijg, daar ben ik dus wel een beetje gestresst over. Maar zenuwachtig ben ik niet. Als ik iets goed heb geleerd en geoefend met examenbundels weet ik wel dat ik het kan.
Oud 31-03-2004, 14:58
Machiavelli
Machiavelli is offline
Nee, ik sta er nu uitstekend voor en weet van mezelf dat ik het examen makkelijk aankan.
Advertentie

Regels voor berichten